Back to Top

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Ξεχάστε την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα – Αυτές είναι οι λύσεις του Υπουργείου

Ξεχάστε την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα – Αυτές είναι οι λύσεις του Υπουργείου

Με τρεις εναλλακτικές προτάσεις για το τρένο στην Πάτρα το Υπουργείο Υποδομών στις Βρυξέλλες

Οριστικό τέλος στην υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα βάζει το Υπουργείο Υποδομών και όπως όλα δείχνουν η διέλευση του τρένου θα γίνει επιφανειακά. Η εφημερίδα «Καθημερινή» παρουσιάζει τις τρεις προτάσεις που θα προσκομίσει το κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με το εθνικό δίκτυο κατά την επίσκεψή του στις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ η υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην περιοχή, δεν  προκρίνεται.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, «η χρυσή τομή θα μπορούσε να βρίσκεται στο δεύτερο σενάριο που πρόκειται να παρουσιάσει η ελληνική κυβέρνηση στις υπηρεσίες της Κομισιόν και περιλαμβάνει βύθιση σε τμήματα του δικτύου. Οι βυθίσεις αυτές που φτάνουν στο επίπεδο της θάλασσας, εκτοξεύουν το κόστος σε 350-400 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο ξεπερνά τις δυνατότητες της χώρας. Ταυτόχρονα, η λύση αυτή παρουσιάζει προβλήματα, τόσο σε τεχνικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, καθώς η ταυτόχρονη λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου κατά την εκτέλεση των έργων βύθισης είναι αδύνατη.

Η τρίτη επιλογή φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος, καθώς περιλαμβάνει περιορισμένες βυθίσεις της γραμμής, ενώ το μεγαλύτερο τμήμα της χάραξης θα είναι επιφανειακό. Η πρόταση αυτή προβλέπει την κατασκευή διπλής γραμμής στον κεντρικό σταθμό της πόλης (Αγιος Διονύσιος), θα συνεχίζει με μονή γραμμή (τύπου light train) στον σταθμό του Αγίου Ανδρέα, θα συνδέει το λιμάνι αλλά θα συνεχίζει μέχρι το αεροδρόμιο στον Αραξο.

Η καινοτομία της τρίτης αυτής λύσης έγκειται στο γεγονός ότι εκτός από τη σύνδεση της Πάτρας με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, θα ενώσει το εμπορικό λιμάνι της πόλης (και κατ’ επέκταση τη ΒΙΠΕ) με το τρένο, δίνοντας σημαντική ώθηση στις εμπορευματικές δραστηριότητες στην περιοχή. Ιδιαίτερα θετικό σε αυτό το σενάριο είναι και το γεγονός ότι θα φτάνει έως το αεροδρόμιο του Αράξου, τονώνοντας την τουριστική κίνηση της περιοχής, καθώς θα την αποσυνδέσει από την Αθήνα.

Η ενδεχόμενη πρόκριση του τρίτου σεναρίου χάραξης του σιδηροδρόμου που θα φέρει το τρένο έως το αεροδρόμιο αναμένεται να αλλάξει την εικόνα της Αχαΐας ριζικά. Και αυτό, γιατί σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας - Πύργου, θα συνδεθούν όλοι οι σημαντικοί επιχειρηματικοί κόμβοι της περιοχής με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Το κόστος της πρότασης αυτής κυμαίνεται μεταξύ 200-250 εκατ. ευρώ και πέραν του ότι φαίνεται ότι είναι η οικονομικότερη, εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των έργων.

Πρωταρχικός στόχος αυτή τη στιγμή είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος της χρηματοδότησης, που αποτελεί τη μόνιμη πρόκληση για τα επικείμενα έργα. Με δεδομένο όμως ότι το έργο έχει καθυστερήσει σημαντικά, αυτό φαίνεται ότι θα μετατραπεί σε έργο-γέφυρα, λαμβάνοντας χρηματοδότηση από την τρέχουσα προγραμματική περίοδο καθώς και πρόσθετα κονδύλια από το επόμενο ΕΣΠΑ. Οι προτάσεις του υπουργείου Υποδομών θα κατατεθούν έως το τέλος του έτους στις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν».

Σχόλια

Ειδήσεις