Back to Top

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Μετά το γκράφιτι στην Πάτρα, κεντρίζει με "Ανδετοκούμβιο" κι άλλους Έλληνες

Μετά το γκράφιτι στην Πάτρα, κεντρίζει με "Ανδετοκούμβιο" κι άλλους Έλληνες

Η σειρά με προσωπογραφίες που συζητιέται

Κερδίζει τις εντυπώσεις μία σειρά από προσωπογραφίες που δημιουργεί ο Φίκος. Πρόκειται για τον καλλιτέχνη που έχουμε γνωρίζει μέσα από τις τοιχογραφίες του. Αυτή που έφτιαξε στο κτίριο της Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδας , στην Πάτρα, είναι από αυτά που συζητήθηκαν περισσότερο.

Η τοιχογραφία έχει το δικό της μήνυμα που αναφέρει: Υπάρχουν δύο τρόποι να αγωνίζεσαι. Ο ένας είναι ο νόμος, ο άλλος είναι η βία. Ο πρώτος ταιριάζει στον άνθρωπο, ο άλλος στα θηρία. Η θεματολογία της βγαίνει μέσα από την ελληνική μυθολογία και πρωταγωνιστές της τεράστιας αυτής τοιχογραφίας είναι τρεις μυθικοί ήρωες, η Διηδάμεια (στην μυθολογία αναφέρεται κυρίως ως Ιπποδάμεια), ο Λαπίθας Πειρίθους (βασιλιάς των Λαπίθων και σύζυγος της Διηδάμειας) και ο Κένταυρος Ευριτίων (Κένταυρος της Θεσσαλίας, που στάθηκε η αφορμή για τη Μάχη Λαπίθων και Κενταύρων).

Πρόσφατα ο καλλιτέχνης άρχισε να δημοσιεύει και να μοιράζεται μέσω facebook μία σειρά από έργα που τιτλοφορεί «Εμείς, οι Νέοι Έλληνες» θέλοντας να θυμίσει ότι και στην εποχή που ζούμε υπάρχουν Έλληνες που είναι φωτεινά παραδείγματα για όλους.

Γιάννης Αντετοκούνμπο, Γιώργος Λάνθιμος, Στέφανος Tσιτσιπάς είναι μόνο κάποια από τα πρόσωπα που βλέπουμε στη σειρά η οποία συνδυάζει στοιχεία της βυζαντινής τέχνης με τη street art. Φυσικά εκτός από αυτούς στοθς οποίους βρίσκους ενδιαφέρουσες τις οπροσωπογραφίες υπάρχουν και οι άλλοι.

Η τριάδα που του έδωσε την ιδέα για σειρά την οποία ξεκίνησε με αρκετή δόση χιούμορ, εξού και το εξελληνισμένο "Ανδετοκούμβιος"

Αυτή  η τριάδα και τα επιτεύγματα τους του έδωσαν την ιδέα για σειρά την οποία ξεκίνησε με αρκετή δόση χιούμορ, εξού και το εξελληνισμένο "Ανδετοκούμβιος" αντί του Αντετοκούνμπο. Η ιδέα εξελίχθηκε και μέχρι τώρα έχει δημιουργήσει τις προσωπογραφίες αρκετών σημαντικών Ελλήνων.

Το επόμενο βήμα που σχεδιάζει αφού ολοκληρώσει τις προσωπογεραφίες προσωπικοτήτων ΄που βρίσκονται εν ζωή είναι  να προχωρήσει σε σημαντικές προσωπικότητες του 20ού αι. που έχουν φύγει, όπως ο Ελύτης, ο Τσιτσάνης και ο Παπανικολάου. Τοιχογραφία δημόσια δεν σκέφτεται να κάνε καθώς όπως λέει δεν θέλει να προκαλέσει κανέναν.

 

Κατηγορήθηκα πως προκαλώ για εμπορικούς σκοπούς, γι' αυτό έβαλα επίτηδες φωτοστέφανα στα πορτρέτα με σκοπό να πουλήσω

Σε συνέντευξη του στη lifo αναφέρει:

Κάποιος με κατηγόρησε πως προκαλώ για εμπορικούς σκοπούς, γι' αυτό έβαλα επίτηδες φωτοστέφανα στα πορτρέτα με σκοπό να πουλήσω. Μα, πρώτον, δεν πουλάω τα συγκεκριμένα έργα και, δεύτερον, αν με ενδιέφεραν πρωτίστως τα χρήματα, πολύ απλά θα αντέγραφα βυζαντινές εικόνες και θα ζωγράφιζα εκκλησίες. Εκεί είναι τα λεφτά. Και μιλάμε για πολλά λεφτά.

Αν ήμουν εμπορικός, ως street artist θα ζωγράφιζα σε τοίχους τεράστια πρόσωπα από φωτογραφίες (δηλαδή αυτό που κάνουν οι περισσότεροι street artists) ή θέματα για την πολιτική, την κρίση και τους μετανάστες που ήρθαν στην Ελλάδα, θεματικές δηλαδή που πουλάνε σαν τρελές στο εξωτερικό. Θα μπορούσα να έχω κερδίσει πολλά από τη δίψα των ξένων δημοσιογράφων για «αθηναϊκή πολιτική street art», αλλά δεν το έκανα ποτέ.

Θέλω να πω πως αν ήμουν εμπορικός ή ήθελα να προκαλέσω, θα έκανα άλλα πράγματα. Δεν θα ακολουθούσα έναν δρόμο μοναχικό, δύσκολο και αβέβαιο, όπως το να προσπαθείς να δώσεις ζωή σε μια νεκρή παράδοση που ενδιαφέρει ένα αμελητέο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού.

 δείτε τη σελίδα του φίκου στο facebook εδώ

Σχόλια

Ειδήσεις