Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Το "σκοτεινό" αρχικό σενάριο του Pretty woman και ο λόγος που δεν γυρίστηκε ποτέ

Το "σκοτεινό" αρχικό σενάριο τ...

Μια από τις πιο κλασσικές ταινίες του σινεμά

Εχουν περάσει 29 ολόκληρα χρόνια από την ημέρα που η ταινία Pretty Woman έκανε την πρεμιέρα της στους κινηματογράφους των ΗΠΑ, με την νεαρή Τζούλια Ρόμπερτς να εκτοξεύεται στο χρηματιστήριο του Χόλιγουντ μέσα από τον ρόλο της Βίβιαν.

Η νεαρή κοπέλα που οδηγείται από την ανέχεια στο πεζοδρόμιο και την πορνεία, συναντά στην πρώτη της πιάτσα έναν γοητευτικό άνδρα – τον Ρίτσαρντ Γκιρ - ο οποίος την ερωτεύεται και το παραμύθι ξεκινά. Ενα παραμύθι με τίτλο Pretty Woman που φυσικά είχε την ευτυχή κατάληξη του πρίγκιπα που μένει μαζί με την αγαπημένη του. Οπως όμως φαίνεται, το σενάριο της ταινίας ήταν πολύ πιο σκοτεινό και στενόχωρο από αυτό που τελικά είδαμε στις οθόνες μας.

«Την πετούσε έξω από το αυτοκίνητο, από όσα θυμάμαι, της πετούσε και τα λεφτά και έφευγε αφήνοντάς την σε ένα σκοτεινό σοκάκι» αναφέρει η Τζούλια Ρόμπερτς για το φινάλε του αρχικού σεναρίου που δεν περιελάμβανε χαμόγελα και φιλιά στο φως του ήλιου (και στην πίσω σκάλα της υπηρεσίας), όπως στην ταινία του 1990. Τα χρήματα άλλωστε, 3000 δολάρια, που της πετούσε κατάμουτρα ήταν και ο λόγος που ο αρχικός τίτλος της ταινίας ήταν "$3000".

Στα τέλη της δεκαετίας του ‘80, ένας νεαρός σεναριογράφος ονόματι Τζέι Εφ Λόουτον, δυσκολευόταν να διεισδύσει με τα έργα του, στον χώρο του κινηματογράφου. Είχε δοκιμάσει την τύχη του στα «σιγουράκια» της εποχής, κωμωδίες ή φιλμ πολεμικών τεχνών (που ήταν τεράστια μόδα εκείνη την εποχή) χωρίς όμως αποτέλεσμα. Αποφάσισε λοιπόν να γράψει ένα πιο σκοτεινό, πεσιμιστικό σενάριο για τον κόσμο του Χρηματιστηρίου και της Γουόλ Στριτ.

«Ημουν άνεργος και προσπαθούσα να πουλήσω τα σενάριά μου, ωστόσο δεν είχα καμιά τύχη με κωμωδίες ή ταινίες με θέμα τις πολεμικές τέχνες» θυμάται ο Λόουτον που αποφάσισε να γράψει μια δραματική ταινία.

Το “$3000” πήρε το δρόμο της κινηματογραφικής παραγωγής και η νεαρή τότε Τζούλια Ρόμπερτς υπέγραψε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο. «Πήρα εκείνη τη δουλειά, τον ρόλο για το “$3000”. Δεν είχα δουλειά σε μια τέτοια ταινία, πραγματικά» εκτιμά σήμερα η βραβευμένη με Οσκαρ ηθοποιός. «Παίρνω τον ρόλο, το στούντιο που έχει τα δικαιώματα για την ταινία αποσύρεται και μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο μένω χωρίς δουλειά» συνεχίζει η Τζούλια Ρόμπερτς.

Η εταιρία παραγωγής έκανε πίσω κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, όμως κάποιοι από τους επιμέρους παραγωγούς επέμειναν. «Ενας παραγωγός κράτησε το σενάριο και πήγε με αυτό στην Disney. Και σκέφτηκα “πήγε στη Disney; Τι θα κάνουν, ταινία κινουμένων σχεδίων;”» αναφέρει σήμερα η Τζούλια Ρόμπερτς.

Ο σκηνοθέτης, Γκάρι Μάρσαλ που ανέλαβε από την αρχή την ταινία, ως μέρος της Disney πια, αναζήτησε την Τζούλια Ρόμπερτς. Οπως της είπε τότε, θεώρησε σωστό να συζητήσει πρώτα μαζί της, εφόσον ήταν εκείνη που είχε τον ρόλο στην αρχική παραγωγή. «Αλλαξαν τα πάντα και έγινε κάτι πιο κοντά σε εμένα από ότι ήταν αρχικά» αναφέρει η ηθοποιός.

Φυσικά, το τελικό αποτέλεσμα που είχε σαφέστατα πιο κωμικό και ρομαντικό χαρακτήρα και σε κάθε περίπτωση ένα χάπι εντ δεν ήταν αυτό που είχε στο μυαλό του ο σεναριογράφος. Παρόλα αυτά, όπως διαβάζουμε σε παλιότερο δημοσίευμα, στο πρωτότυπο σενάριο υπήρχαν οι κλασικές σκηνές: Ο ενθουσιασμός της Βίβιαν καθώς παρακολουθούσε την όπερα από το μπαλκόνι μέσα στην αστραφτερή κόκκινη τουαλέτα της ή το δείπνο σε πολυτελές εστιατόριο. Ακόμη και η κλασική σκηνή με την αγενή πωλήτρια που αρνείται να την εξυπηρετήσει. Αλλωστε, οι χαρακτήρες στο “$3000” ήταν σε γενικές γραμμές εκείνοι που γνωρίσαμε σε μια από τις πιο διάσημες και ίσως την εμπορικότερη ρομαντική κομεντί των τελευταίων 30 χρόνων.


Το σκοτεινό σενάριο προέβλεπε και την σκηνή του εστιατορίου που παρακολουθήσαμε στο Pretty Woman
Μισέλ Φάιφερ και Αλ Πατσίνο για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους
Τελικά, ο Λόουτον αποφάσισε να ελαφρύνει το σενάριο κάτι που όμως δεν ευχαρίστησε όλους τους παραγωγούς της ταινίας. «Μου είπαν πως το ελάφρυνα πολύ. Νομίζω πως θα με αντικαθιστούσαν έτσι κι αλλιώς, αλλά ο λόγος που επικαλέστηκαν όταν με απέλυσαν ήταν πως το ελάφρυνα πολύ και ανησυχούσαν για το αποτέλεσμα» λέει ο σεναριογράφος του αρχικού στόρι που τελικά έμεινε εκτός της τελικής παραγωγής του Pretty Woman.

«Για τους ρόλους των πρωταγωνιστών είχαν περάσει επίσηςο Αλ Πατσίνο και η Μισέλ Φάιφερ και θα ήταν μια εντελώς διαφορετική ταινία αν είχαν προτιμηθεί εκείνοι. Ισως το αποτέλεσμα να ήταν πιο κοντά στο αρχικό σενάριο και ενδεχομένως να μην υπήρχε ούτε χάπι εντ. Η χημεία όμως του Ρίτσαρντ Γκιρ με την Τζούλια Ρόμπερτς είναι τέτοια που δεν θα μπορούσες να δεις άλλο φινάλε, γιατί απλά φωτίζουν ο ένας δίπλα στον άλλο» σημείωνε χρόνια αργότερα ο σεναριογράφος της ταινίας.

Η Πατρίσια Αρκέτ αναρωτήθηκε αν η Τζούλια Ρόμπερτς θα ενδιαφερόταν να γυρίσει και πάλι την ταινία Pretty Woman, βασισμένη όμως στο πρώτο, το σκοτεινό σενάριο. «Δεν θα μπορούσα να το κάνω ούτε τότε, δεν μπορώ να το κάνω ούτε σήμερα» απάντησε η Τζούλια Ρόμπερτς και πρόσθεσε: «Δόξα τω Θεώ που δεν έγινε. Ακόμη και στο Pretty Woman, αν έπρεπε να γυρίσω σκηνή με το εσώρουχο θα ένιωθα πάρα πολύ άβολα».

πηγη

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight