Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Σύγχρονη μαρίνα μεσαίων και μεγάλων σκαφών στο παλιό λιμάνι της Πάτρας

Σύγχρονη μαρίνα μεσαίων και μεγάλων σκαφ...

Γράφει ο Αθανάσιος Κούστας - Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με τον συνδυασμό «Πρωτεύουσα Ξανά» του Γρηγόρη Αλεξόπουλου

Η χώρα μας είναι Τρίτη δύναμη στο κόσμο όσον αφορά τον στόλο των Mega Yachts και συγκεκριμένα θαλαμηγών μήκους άνω των 40 μέτρων.

Επιπλέον, οι Ελληνικές θάλασσες είναι ο τέταρτος δημοφιλέστερος προορισμός των mega yachts παγκοσμίως με άνω των 100 σκαφών μέσου μήκους 50 μέτρων να είναι παρόντα σε απόσταση δύο μιλίων από τις Ελληνικές ακτές κάθε εβδομάδα του καλοκαιριού. Που σημαίνει πως οι θέσεις ελλιμενισμού σε σύγχρονες μαρίνες αποκτούν πολύ σημαντικό ενδιαφέρον για την χώρα μας.

Να σημειώσω, πως στην Ιταλία οι πιο διάσημες μαρίνες βρίσκονται στην Δυτική πλευρά, εν τούτοις έχουμε και μια σημαντική παρουσία στην Ανατολική πλευρά με 45 μαρίνες στην Αδριατική, 20 στην Απουλία-Καλαβρία και 35 στην Σικελία.. στην δε Κροατία ο ναυτικός τουρισμός προσφέρει το 10% του ετήσιου τουριστικού εισοδήματος με 21500 αγκυροβόλια σε 50 μαρίνες.

Από την άλλη πλευρά,  είναι το λιμάνι της πόλης μας που βρίσκεται σε απόλυτα κομβικό, γεωγραφικά,  σημείο της Μεσογείου, είναι δε σε απόσταση αναπνοής από το πολυνησιακό συγκρότημα του Ιονίου  που αποτελεί ιδιαίτερα δημοφιλή προορισμό, για τον θαλάσσιο τουρισμό.

Η υπάρχουσα  μαρίνα της Πάτρας όμως έχει 450 θέσεις αλλά μόνο 4 θέσεις για σκάφη με μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος 25 μέτρα και το μέγιστο βύθισμα είναι 2,8 μέτρα, που σημαίνει πως δε καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες, που διαμορφώνονται στον θαλάσσιο τουρισμό.

Παράλληλα, το λιμάνι μας, που είναι χαρακτηρισμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και με την τουριστική ιδιότητα, είναι ιδανικό στο παλαιό του τμήμα για την μετατροπή του σε σύγχρονη Μαρίνα μεσαίων και μεγάλων ιδιωτικών σκαφών αναψυχής.  Το παλιό λιμάνι έχει τρείς μεγάλες λιμενολεκάνες, που σήμερα δεν έχουν καμία χρήση και ένα μεγάλο τμήμα αυτών προσφέρεται για ένα τέτοιο έργο, που θα προσφέρει σημαντικά εισοδήματα στην τοπική οικονομία, θέσεις εργασίας και θα μετατρέψει τις αποβάθρες και προβλήτες σε χώρους αναψυχής και περιπάτου των πολιτών, όπως π.χ. στην μαρίνα του Φλοίσβου.  Σε πολλές περιπτώσεις παλιών λιμανιών που πλέον δεν χρησιμοποιούνται, σε πόλεις της Ευρώπης, έχουμε μετατροπή τους σε ελλιμενισμό τέτοιων σκαφών (Mega Yachts) και ταυτόχρονα χώρους αναψυχής των πολιτών, όπως έχει γίνει π.χ. στην docklands του Λονδίνου που οι παλιές αποβάθρες Saint Katherine docks και Indian docks έχουν αλλάξει φυσιογνωμία και έχουν γίνει τουριστικοί προορισμοί.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα Νηρηϊδες, η Πάτρα προορίζεται για hub μαρινών που περιλαμβάνει την Ιθάκη, την Αγία Ευθυμία, το Μεγανήσι, το Νυδρί, τις Μπενίτσες στην Κέρκυρα και την Ιτέα.

Σύμφωνα με τα πιο πάνω, η παράταξη «Πρωτεύουσα Ξανά» του Γρηγόρη Αλεξόπουλου, έχει βάλει πολύ ψηλά στην ατζέντα το έργο αυτό, που θα είναι στις άμεσες προτεραιότητες, μόλις αναλάβει την νέα Δημοτική αρχή.

Για τον λόγο αυτό, θα αναφέρω ακόλουθα τα οφέλη που προκύπτουν στην τοπική οικονομία και την απασχόληση, από ένα τέτοιο έργο.

Σε ότι αφορά την απασχόληση, με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν για την Βαρκελώνη για κάθε 100 νέες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στην μαρίνα και 100 νέες θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς με το yachting κλάδους των τοπικών οικονομιών (τροφοδοσία, καύσιμα, επισκευές, συντηρήσεις κ.λ.π)..

Στην Ισπανία εκτιμάται ότι κάθε ένα ευρώ αμέσων επενδύσεων σε μαρίνα δημιουργεί 1,5 ευρώ άμεσης οικονομικής δραστηριότητας στην μαρίνα και 6,84 ευρώ έμμεσης οικονομικής δραστηριότητας στην τοπική οικονομία, δηλαδή ένα σύνολο 8,34 ευρώ.

Τέλος από μελέτη της Ισπανικής Ένωσης Τουριστικών Λιμένων, που διεξήχθη το 2010, προκύπτει ότι κάθε τουρίστας που ξοδεύει 100 ευρώ σε μία μαρίνα, ξοδεύει επιπλέον 450 ευρώ στην τοπική οικονομία.

Μια τέτοια μαρίνα θα διαμορφώσει ένα περιβάλλον στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, με χώρους περιπάτου και αναψυχής των πολιτών παράλληλα με πολλαπλές πηγές εισοδημάτων για την πόλη και για το βιοτικό επίπεδο των πολιτών.

 

Οι φωτογραφίες είναι από την μαρίνα του Φλοίσβου

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις