ΑΥΤΟ είναι το πρώτο ταξί χωρίς... τιμόνι

Life
&the City

Θα βγει στους δρόμους το 2019

22/01/2018 03:30

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε επίσης
Πώς ήταν η πλατεία Γεωργίου της Πάτρας το μακρινό 1968! ΦΩΤΟ Η εικόνα από τον 2ο όροφο πολυκατοικίας
Πώς ήταν η πλατεία Γεωργίου της Πάτρας το μακρινό 1968! ΦΩΤΟ
Ποιον "ορκισμένο εργένη" παντρεύει ο Κώστας ΚαραμανλήςΣτις 21 Ιουλίου
Ποιον "ορκισμένο εργένη" παντρεύει ο Κώστας Καραμανλής
ΑΥΤΟ είναι το πρώτο ταξί χωρίς... τιμόνι  Θα βγει στους δρόμους το 2019
 

Ρομποτικά ταξί χωρίς τιμόνι και πεντάλ θέλει να «ρίξει» στους δρόμους το 2019 η General Motors, η οποία έχει ήδη καταθέσει αίτηση για τη σχετική άδεια, ενώ έχει καθοριστεί και η περιοχή δοκιμών, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η γερμανική εφημερίδα Die Welt. Με την πρώτη ματιά στον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου, κάποιος μπορεί να διακρίνει πως στην πρώτη σειρά των καθισμάτων, το παρμπρίζ προσφέρει απεριόριστη θέα.

Όμως με μια πιο προσεκτική ματιά γίνεται αντιληπτό ότι λείπουν κρίσιμα όργανα: το ταχύμετρο και το τιμόνι. Ακόμα και τα πεντάλ δεν είναι ορατά στο χώρο των ποδιών του καθίσματος του οδηγού, γράφει η Die Welt.

Έτσι θα ειναι το πρώτο πραγματικό ρομποτικό ταξί, που αναμένεται στους δρόμους των ΗΠΑ το επόμενο έτος. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors (GM), στην οποία παλαιότερα ανήκε και η Opel, θέλει να φέρει το 2019 περίπου 2.500 αυτοκινούμενες εκδόσεις του ηλεκτρικού αυτοκινήτου Chevrolet Bolt στο δρόμο. Τώρα πολλοί κατασκευαστές πειραματίζονται με μερικώς ή και εντελώς αυτόνομα οχήματα, επισημαίνεται στο δημοσίευμα.

Το καλοκαίρι, η αυτόνομη οδήγηση γίνεται πραγματικότητα στο Αμβούργο

Τα αυτοκινούμενα δοκιμαστικά αυτοκίνητα προσφέρουν, τουλάχιστον θεωρητικά, την ευκαιρία στους επιβάτες να παρεμβαίνουν. Στις δοκιμές που γίνονται στους δρόμους υπάρχει πάντα ένας ειδικά εκπαιδευμένος οδηγός ο οποίος παρακάμπτει τον υπολογιστή σε περίπτωση λάθους.

Αυτό δεν θα είναι πλέον εφικτό με το μοντέλο Cruise AV της GM. Ακόμη και αν υπήρχε οδηγός δεν θα βοηθούσε, καθώς λείπουν τιμόνι και πεντάλ. Η GM έχει ήδη ζητήσει άδεια από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ για ρομποτικά ταξί. Οι αρχές δεν έχουν δώσει ακόμη έγκριση, καθώς οι νόμοι δεν συμβαδίζουν με τον ρυθμό της τεχνολογικής ανάπτυξης. Το Cruise AV δεν μπορεί να συμμορφωθεί με ορισμένους κανόνες, σύμφωνα με την GM. Για παράδειγμα, με την απαίτηση να έχει ενσωματωμένο αερόσακο στο τιμόνι.

Έτσι η GM εξήγησε στις αρχές πως το Robo-Taxi θα παρέχει το ίδιο επίπεδο ασφάλειας χωρίς να τηρεί το γράμμα του νόμου. Για παράδειγμα με την εγκατάσταση αερόσακων συνοδηγού και στις δύο πλευρές. Ανοιχτό παραμένει βέβαια, εάν και πότε οι εμπειρογνώμονες του υπουργείου θα συμφωνήσουν με το πείραμα.

Η περιοχή εκκίνησης θα μπορούσε να είναι το Σαν Φρανσίσκο

Ωστόσο, πολλοί ανταγωνιστές ακολουθούν αυτήν την εξέλιξη. Παραδείγματος χάριν, όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα, η BMW δοκιμάζει ήδη στόλο αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων στην κίνηση, μέσα και γύρω από το Μόναχο. Η Daimler και η Bosch ανακοίνωσαν ένα κοινό robo-taxi για την αρχή της επόμενης δεκαετίας. Σε αυτό προστέθηκαν νέοι ανταγωνιστές, όπως η Tesla.

Ακόμη, η Google έχει ήδη πριν μερικά χρόνια δοκιμάσει αυτοκίνητα χωρίς τιμόνι, φυσικό αέριο και φρένο, τα οποία κατασκεύασε η θυγατρική της εταιρεία Waymo. Ωστόσο όταν αυτά κινούνται στον δρόμο με επιβάτες, διαθέτουν τιμόνι και πεντάλ, ώστε να υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης σε περίπτωση ανάγκης.

Πάντως, η Waymo έχει σε ετοιμότητα έναν στόλο Chrysler-Minivans, στα οποία επιθυμεί μέσα στο 2019 να καταργήσει τους δοκιμαστικούς οδηγούς. Σε περίπτωση οι επιβάτες έχουν επιφυλάξεις, μπορούν να παρέμβουν οι ίδιοι .

Η GM αρχικά θέλει να χρησιμοποιήσει τα robo-taxis μόνο σε καλά καθορισμένες περιοχές. Πιθανότερο η εκκίνηση να γίνει από το κέντρο του Σαν Φρανσίσκο, όπου η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει εμπειρία με αυτόνομα οχήματα που εξακολουθούν να έχουν τιμόνια και πεντάλ.

Οι χρήστες μπορούν να καλέσουν τα ρομποτάκια ταξί μέσω της εφαρμογής για κινητά. Κατά την άφιξη του οχήματος ρυθμίζονται αυτόματα ο κλιματισμός και το σύστημα ψυχαγωγίας, σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του χρήστη. Μέσα στο αυτοκίνητο θα υπάρχουν οθόνες αφής για να παρακολουθήσετε τη διαδρομή και να έρθετε σε επαφή με ένα κέντρο εξυπηρέτησης. Στην οθόνη θα εμφανίζεται επίσης ένα κουμπί, το μόνο που επιτρέπει παρέμβαση στην οδήγηση: Πατώντας το σε περίπτωση ανάγκης η πορεία του αυτοκινήτου διακόπτεται άμεσα πριν από την ολοκλήρωση της διαδρομής.

 

Πηγή: Die Welt, ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 22/01/2018 03:30

Τυπώθηκε: 27/05/2018 20:28

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/472099

thebest.gr © 2018






κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πάτρα: Σήμερα η κηδεία του Πατρινού δικηγόρου Χρήστου Κωτσιούρου Πάτρα: Σήμερα η κηδεία του Πατρινού δικηγόρου Χρήστου Κωτσιούρου
«Έφυγε» πρόωρα από τη ζωή η Χριστίνα Χριστοδουλοπούλου «Έφυγε» πρόωρα από τη ζωή η Χριστίνα Χριστοδουλοπούλου
Ευτυχώς άνοιξε ο αερόσακος - Σφοδρή σύγκρουση με το "καλημέρα" στο κέντρο της Πάτρας - ΦΩΤΟ Ευτυχώς άνοιξε ο αερόσακος - Σφοδρή σύγκρουση με το "καλημέρα" στο κέντρο της Πάτρας - ΦΩΤΟ
Πάτρα:Έφυγε από τη ζωή ο 49χρονος Γιώργος Τσελίκας Πάτρα:Έφυγε από τη ζωή ο 49χρονος Γιώργος Τσελίκας
Πώς ήταν η πλατεία Γεωργίου της Πάτρας το μακρινό 1968! ΦΩΤΟ Πώς ήταν η πλατεία Γεωργίου της Πάτρας το μακρινό 1968! ΦΩΤΟ
Δεν άνοιξε τυχαία την πόρτα του αυτοκινήτου, που τη μετέφερε στα Επείγοντα - Ξαφνικός θάνατος 46χρονης στη Λαμία Δεν άνοιξε τυχαία την πόρτα του αυτοκινήτου, που τη μετέφερε στα Επείγοντα - Ξαφνικός θάνατος 46χρονης στη Λαμία
Την απόλυση υπαλλήλου στο Δήμο Πατρέων αποφάσισε το Πειθαρχικό για τη "μαύρη τρύπα" στα Κοιμητήρια Την απόλυση υπαλλήλου στο Δήμο Πατρέων αποφάσισε το Πειθαρχικό για τη "μαύρη τρύπα" στα Κοιμητήρια
Πάτρα: ΔΕΙΤΕ τα σχέδια αξιοποίησης Λαδόπουλου, Παλαιών Σφαγείων και αποθηκών ΑΣΟ Πάτρα: ΔΕΙΤΕ τα σχέδια αξιοποίησης Λαδόπουλου, Παλαιών Σφαγείων και αποθηκών ΑΣΟ
Ποιον "ορκισμένο εργένη" παντρεύει ο Κώστας Καραμανλής Ποιον "ορκισμένο εργένη" παντρεύει ο Κώστας Καραμανλής
Ποιες περιοχές της Αχαΐας και της Δυτικής Ελλάδας θ΄αποκτήσουν τηλεοπτικό σήμα Ποιες περιοχές της Αχαΐας και της Δυτικής Ελλάδας θ΄αποκτήσουν τηλεοπτικό σήμα