Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Τσούκαλης:Δεν εφαρμόζονται στην Ελλάδα τα δικαιώματα επιβατών πούλμαν και λεωφορείων

Τσούκαλης:Δεν εφαρμόζονται στην Ελλάδα τ...

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ κ. Νίκος Τσούκαλης και κ. Ασημίνα Ξηροτύρη κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με τη μη εφαρμογή στην Ελλάδα των δικαιωμάτων επιβατών πούλμαν και λεωφορείων, όπως αυτά καθορίζονται στον Κανονισμό 181/2011. Ο Κανονισμός καθορίζει τα βασικά δικαιώματα των ταξιδιωτών και επιβάλλει υποχρεώσεις στις επιχειρήσεις πούλμαν και λεωφορείων και στους διαχειριστές τερματικών σταθμών όσον αφορά την ευθύνη τους προς τους επιβάτες. Δεδομένου ότι, κατά την Ε.Ε, στην Ελλάδα οι αρμόδιες εθνικές αρχές δεν μπορούν να επιβάλλουν τους κανόνες, περιλαμβανομένων των κυρώσεων αναφορικά με ορισμένες υπηρεσίες λεωφορείων και πούλμαν που καλύπτονται από τον Κανονισμό, οι βουλευτές ερωτούν τον κ. Υπουργό σε ποιους παράγοντες οφείλεται η μη εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 181/2011 και σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί και με ποιο χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού και, συνακόλουθα, για την επιβολή κυρώσεων.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

«Από την 1η Μαρτίου 2013 εφαρμόζεται στην Ε.Ε. ο Κανονισμός 181/2011 σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων και πούλμαν, με τον οποίο παρέχονται νέα δικαιώματα στους επιβάτες λεωφορείων και πούλμαν σε όλη την Ε.Ε. Ο Κανονισμός καθορίζει τα βασικά δικαιώματα των ταξιδιωτών και επιβάλλει υποχρεώσεις στις επιχειρήσεις πούλμαν και λεωφορείων και στους διαχειριστές τερματικών σταθμών όσον αφορά την ευθύνη τους προς τους επιβάτες.

Στον Κανονισμό καθορίζονται για τους επιβάτες πούλμαν και λεωφορείων δικαιώματα παρόμοια με εκείνα που ισχύουν για τους επιβάτες αεροπορικών, σιδηροδρομικών και πλωτών μεταφορών. Σε αυτά τα νέα δικαιώματα συγκαταλέγονται τα ακόλουθα:

  • Κόμιστρα και άλλοι όροι σύμβασης χωρίς διάκριση λόγω εθνικότητας.
  • Διακριτική μεταχείριση ατόμων με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα. Συγκεκριμένα παροχή δωρεάν βοηθείας σε καθορισμένους τερματικούς σταθμούς λεωφορείων και επί λεωφορείων και πούλμαν καθώς και χρηματική αποζημίωση σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς του εξοπλισμού μετακίνησής τους.
  • Επαρκής και εύκολα προσιτή πληροφόρηση όλων των επιβατών πριν από το ταξίδι τους και κατά τη διάρκειά του, καθώς και παροχή γενικών πληροφοριών σε τερματικούς σταθμούς λεωφορείων και στο διαδίκτυο όσον αφορά τα δικαιώματά τους.
  • Επιστροφή ολόκληρου του αντιτίμου ή μεταφορά με άλλο δρομολόγιο σε περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων, μείωσης ή καθυστερημένης αναχώρησης άνω των 2 ωρών από τη προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης (για ταξίδια απόστασης άνω των 250 χλμ).
  • Δικαίωμα αποζημίωσης ανερχόμενης στο 50% της τιμής του εισιτηρίου, επιπλέον της επιστροφής ολόκληρου του αντιτίμου σε περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων, ματαίωσης ή καθυστερημένης αναχώρησης άνω των 2 ωρών από τη προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, αν η επιχείρηση λεωφορείων και πούλμαν δεν παρέχει στον επιβάτη το δικαίωμα να επιλέξει μεταξύ επιστροφής του αντιτίμου ή μεταφοράς με άλλο δρομολόγιο (ισχύει για ταξίδια απόστασης άνω των 250 χλμ.).
  • Επαρκής βοήθεια (ελαφρά γεύματα, αναψυκτικά, καθώς και, εάν χρειάζεται κατάλυμα) σε περίπτωση ματαίωσης ή καθυστερημένης άνω των 90 λεπτών αναχώρησης όταν πρόκειται για ταξίδι άνω των τριών ωρών (ισχύει για ταξίδια απόστασης άνω των 250 χλμ).
  • Αποζημίωση για θάνατο, τραυματισμό ή φθορά αποσκευών που προκαλείται από οδικά ατυχήματα.
  • Δημιουργία από τις επιχειρήσεις λεωφορείων και πούλμαν μηχανισμού διεκπεραίωσης καταγγελιών ο οποίος τίθεται στη διάθεση όλων των επιβατών.
  • Σύσταση ανεξάρτητων φορέων σε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ με εντολή να επιβάλλει την εφαρμογή του κανονισμού, και, κατά περίπτωση, κυρώσεις.

Κατά την ΕΕ, στην Ελλάδα οι αρμόδιες εθνικές αρχές δεν μπορούν να επιβάλλουν τους κανόνες, περιλαμβανομένων των κυρώσεων αναφορικά με ορισμένες υπηρεσίες λεωφορείων και πούλμαν που καλύπτονται από τον Κανονισμό.

Το αίτημα της Επιτροπής λαμβάνει τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης στο πλαίσιο της διαδικασίας επί παραβάσει της Ε.Ε.

Σε συνέχεια των παραπάνω ερωτάται ο Υπουργός:

1)  Σε ποιους παράγοντες οφείλεται η μη εφαρμογή του Κανονισμού  (ΕΕ) 181/2011;

2) Σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε και με ποιο χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού και, συνακόλουθα, για την επιβολή κυρώσεων;»

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις