Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Φούρας: Χθες έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα για το λιμάνι

Φούρας: Χθες  έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα...
Ρουμελιώτη Πέπη

Κάνει λόγο για μια σημαντική ανατροπή την οποία θα δουν οι πολίτες τα προσεχή χρόνια

Ο Δήμαρχος Πατρέων Ανδρέας Φούρας, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης  Τύπου που παραχώρησε με αφορμή το θετικό για την Πάτρα αποτέλεσμα της σύσκεψης που είχε ο ίδιος στην Αθήνα με την Υπουργό Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη για θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, δήλωσε τα εξής:

 

«Το Σεπτέμβρη του 2006 στην προεκλογική περίοδο, έθεσα ως υψηλή προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής την απελευθέρωση του παραλιακού μετώπου.

Για πολλά  χρόνια διολισθαίνει η Πάτρα σε κάτι απόλυτα ανορθόδοξο. Αντί να υπηρετεί το λιμάνι την πόλη, υπηρετούσε η πόλη το λιμάνι με 7 χιλιόμετρα παραθαλάσσιου μετώπου αποκλεισμένα.

Συνειδητοποιήσαμε μέσα σε ένα αγώνα διαρκείας, ότι δεν μπορεί ο χώρος ο παραλιακός να είναι στη χρήση μιας ανώνυμης εταιρείας έστω και του Δημοσίου.

Θύμισα  κατά καιρούς τον κοινοτάρχη ο οποίος αγόρασε ένα οικόπεδο με λεφτά της κοινότητας,, το διέθεσε στο δημόσιο και κοινωφελή ΟΤΕ για να φτιάξει εκεί εγκαταστάσεις για να αναπτύξει το χωριό του, και μετά από χρόνια αυτό το ακίνητο είναι στην ιδιοκτησία της Ντόϊτσε Τέλεκομ! Δεν θέλει η Πάτρα τέτοια εξέλιξη, γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό το παραλιακό μέτωπο να μην ανήκει σε ανώνυμη εταιρεία

Αυτά  τα χρόνια βρεθήκαμε σε αντιπαραθέσεις, καυγάδες, αλλά αυτά είναι παρελθόν γιατί σχεδιάσαμε και οργανώσαμε τους στόχους της πόλης με το Δημοτικό Συμβούλιο, και με τον αντιδήμαρχο κ. Τζανάκο, με την Υπηρεσία προγραμματισμού του Δήμου, έτσι ώστε να έχουμε ένα αποτέλεσμα με βάση τις δικές μας θέσεις.

Χθες  λοιπόν έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα. Κι όπως ξέρετε το πιο όμορφο ταξίδι της ζωής, το πιο ωραίο ταξίδι χρειάζεται ένα πρώτο βήμα.

Χθες  αποφασίστηκε ότι στην Α.Ε. που θα διαχειρίζεται τα θέματα του λιμανιού της πόλης παραχωρείται μόνο ο χώρος από το Διακονιάρη έως το Γλαύκο. Εκεί θα αναπτυχθούν οι λιμενικές δραστηριότητες.

Επειδή  βρίσκεται σε εξέλιξη μια μελέτη που έχουμε αναθέσει στο πανεπιστήμιο κι επειδή υπάρχει ο ισχυρισμός ότι μεταβατικά θα χρειαστεί το κομμάτι που βρίσκεται μεταξύ Κολοκοτρώνη και Αράτου μέχρι τη Θεσσαλονίκης για να είναι ανεμπόδιστη η λειτουργία του λιμανιού, κι επειδή συνέβη ο διαγωνισμός για την τρίτη φάση του λιμανιού να αναβληθεί, με μοναδικό επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν αδρανή υλικά στην περιοχή και μόλις εξασφαλιστούν αδρανή υλικά θα επαναδημοπρατηθεί, γι’ αυτό η θέση μας ήταν θέση προσωρινής  παραχώρησης του κομματιού μεταξύ Κολοκοτρώνη - Αράτου μέχρι Θεσσαλονίκης για χρήση των λιμενικών δραστηριοτήτων.

Έτσι λοιπόν είμαστε σε θέση πλέον, σε συνεργασία με τρία Υπουργεία, το κομμάτι από Κολοκοτρώνη μέχρι Διακονιάρη να πάψει να αποτελεί απροσπέλαστος χώρος για την πόλη. Όταν αρχίσει να λειτουργεί το νέο λιμάνι δεν θα υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να υπάρχουν οι μάντρες, τα κάγκελα, τα τείχη και η ντροπή που δεν δικαιολογείται και που την είδαμε να παρουσιάζεται από ευρωπαϊκά τηλεοπτικά Μέσα του κομματιού από το ΝΟΠ μέχρι το Διακονιάρη. Δεν μπορεί να είμαστε υπερήφανοι για το τι συμβαίνει εκεί και δεν αναφέρομαι στον αυθαίρετο καταυλισμό τσιγγάνων και Σομαλών, αναφέρομαι σε ένα χώρο που θα μπορούσε να είναι πάρκο της πόλης γεμάτο ευκάλυπτους πάνω στη θάλασσα και που είναι αποθήκη βρωμιάς. Και κανείς δεν μπορεί να δικαιολογήσει αυτό το γεγονός για την πόλη και επιτρέψτε μου γι’ αυτό το θέμα να είμαι λίγο αυστηρός.

Αυτά  τα κομμάτια λοιπόν είναι κομμάτια τα οποία ως κύριος φορέας θα οργανώσει τη λειτουργία τους ο Δήμος της Πάτρας. Κι αυτό είναι ένα όραμα και θα έχει μεσοσταθμούς. Έγινε το πρώτο βήμα. Για να συνεχιστούν τα βήματα πρέπει να αρχίσει να λειτουργεί το νέο λιμάνι, να γκρεμιστούν οι μάντρες, αυτές που σας περιέγραψα, και ταυτόχρονα ο Δήμος από την προηγούμενη χρονιά έχει προβλέψει στο τεχνικό του πρόγραμμα, να υπάρχει κωδικός για να μπορέσουμε, σε συνεργασία, με τα υπουργεία, να προκηρύξουμε ένα διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό με προσδιορισμένες χρήσεις στο παραλιακό μέτωπο.

Δεν έχουμε ένα  παραλιακό μέτωπο που να μην προσφέρεται  στην ανάπτυξη της πόλης στην οικονομία  της πόλης. Αλλά δεν θυσιάζουμε το παραλιακό μέτωπο στο βωμό του κέρδους μιας ανώνυμης εταιρείας.

Αυτές ήταν πάντα οι θέσεις μας, τις υπερασπιστήκαμε και με χαρά είδαμε ότι η αρμοδία υπουργός τις αποδέχθηκε και για του λόγου το αληθές, το υπόμνημα το οποίο είχαμε στείλει, περιλαμβάνει ότι ακριβώς αποφάσισε η υπουργός και είναι στη διάθεσή σας.

Θέλω να ξεκαθαρίσω δυο πράγματα. Δεν χρειάζεται καμία νομοθετική ρύθμιση αλλά μια απλή κοινή υπουργική απόφαση η οποία θα υπογραφεί. Δεν χρειάζεται ένας τιτάνιος αγώνας. Στο παράρτημα της αναθεωρημένης σύμβασης που γίνεται αναγκαστικά λόγω του νέου λιμανιού μεταξύ Υπουργείων και ΟΛΠΑ θα περιγράφονται ως περιουσιακά στοιχεία προς χρήση στον ΟΛΠΑ, αυτά τα οποία είπε η Υπουργός στο δελτίο τύπου το οποίο όλοι λάβατε και όλοι έχετε υπόψη. Υπάρχει ένας μακρύς δρόμος, υπάρχει μια μεγάλη προσπάθεια, εμείς θα κάνουμε τα πάντα ως δημοτική αρχή και πιστεύω ότι ο δημοκρατικός λαός στην περιοχή θα μου δώσει την δυνατότητα να είμαι Δήμαρχος και την επόμενη τετραετία τη δυνατότητα να δω τελειοποιημένο αυτό το μεγάλο όραμα. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τους ανθρώπους οι οποίοι εργάστηκαν. Την υπηρεσία προγραμματισμού και τον αντιδήμαρχο Ν. Τζανάκο. Να ευχαριστήσω επίσης τον πρωθυπουργό, που τρεις φορές δεσμεύτηκε γι’ αυτή την εξέλιξη, τόσο πριν τοις ευρωεκλογές, τόσο πριν τις εθνικές εκλογές καθώς και κατά την επίσκεψή του στον εορτασμό του πολιούχου της Πάτρας.

Να ευχαριστήσω  και ν’ αποκαλύψω κάτι. Όταν επισκέφθηκε  την πόλη ο υπουργός επικρατείας  κύριος Παμπούκης, είχα την τιμή και  την αποκλειστικότητα να είμαι ο  μόνος ο οποίος συζήτησε μαζί του. Mε κάλεσε στο ξενοδοχείο. Αρνήθηκα να συζητήσω οτιδήποτε αν δεν έβγαινε μαζί μου στο μπαλκόνι κεντρικού ξενοδοχείου της πόλης στον 5ο όροφο. Εκεί του ζήτησα να μου πει αν θα άντεχε πολίτης, ή Δήμαρχος, ή επισκέπτης αυτής της πόλης, αυτή την εικόνα. Ήταν μια καθοριστική στιγμή και θέλω να τον ευχαριστήσω και για την επιστολή που μου ‘στειλε τις προηγούμενες ημέρες και για την κινητικότητα την οποία δημιούργησε στο αρμόδιο Υπουργείο. Να ευχαριστήσω θερμά και την κυρία Λούκα Κατσέλη η οποία κατανόησε σε βάθος το πρόβλημα και όχι μόνο το κατανόησε αλλά έδωσε εντολή στις υπηρεσίες του υπουργείου να υπάρχει χρονοδιάγραμμα ενεργειών από το Υπουργείο προκειμένου να έχουμε χρόνους και μεθόδους εξέλιξης σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα της πόλης.

Υπάρχει μια  ανατροπή σε αυτή την ιστορία των  τελευταίων ετών με αυτή την απόφαση που ελήφθη χθες. Είναι μια σημαντική ανατροπή την οποία θα δουν οι πολίτες τα προσεχή χρόνια

Θέλω να πω και  ότι ο Δήμος κάνει έργα τα οποία  είναι «αφανή» και για τα οποία  δύσκολα μπορεί να συνειδητοποιήσει κανείς τη σημασία τους. Ματώσαμε για να βγάλουμε 2,5 εκ. ευρώ μέσα σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες πριν δυο εβδομάδες, προκειμένου να καταβληθούν όλα τα χρήματα απαλλοτριώσεων για την οδό Κανακάρη. Τώρα είμαστε έτοιμοι προς δημοπράτηση. Έχουμε μιλήσει ήδη με τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Αρναουτάκη για την προτεραιότητα αυτού του έργου. Γιατί το λέω αυτό. Γιατί πρέπει το ιστορικό κέντρο της Πάτρας να πεζοδρομηθεί στο σύνολό του. Πρέπει ν αλλάξουν τα πράγματα στην πόλη μας.

Η πόλη πρέπει να υπηρετεί την ποιότητα ζωής και η  ποιότητα ζωής σήμερα υπηρετείται και με δράση και με ένα προγραμματικό σχέδιο το οποίο διαθέτουμε. Θέλω επίσης να πω το εξής. Επειδή αυτές τις ημέρες γίνεται μια συζήτηση για ένα άλσος που ετοιμάζει ο Δήμος 126 στρεμμάτων στο χώρο της Αγυιάς, δίπλα από τον χώρο που κολυμπάνε οι πατρινοί. Αυτό θα γίνει πολύ σύντομα και ετοιμαζόμαστε για μια νέα φύτευση για μια νέα σχέση του πατρινού σεβόμενοι με απόλυτο τρόπο το έλος της αγυιάς το οποίο προστατεύουμε ως κόρη οφθαλμού. Να είστε βέβαιοι πως δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα πάνω σε αυτό.

Θέλω να ευχαριστήσω  όλους όσους συνεργάστηκαν. Είναι  μια καλή ημέρα για την Πάτρα  αλλά η καλή ημέρα πρέπει να συνοδευτεί από συστηματική σταθερή δουλειά  την οποία κάνουμε και για  την οποία είμαστε έτοιμοι.

Μην ξεχνάτε  ότι έχουμε αναθέσει στο πανεπιστήμιο μελέτη για να μας γνωρίσει ποιες είναι οι δυνατότητες του νέου λιμανιού. Εμείς έχουμε την άποψη ότι το νέο λιμάνι χωράει τα πάντα. Είναι λογικά αδιανόητο ένα λιμάνι 150 στρεμμάτων να χωράει σήμερα όλη τη λιμενική δραστηριότητα και ένα λιμάνι 450 στρεμμάτων να μη χωράει τις νέες δράσεις και το παλιό. Εμείς επιμείναμε να μπει η τρίτη φάση για να μην χαθεί από την πόλη και βεβαίως εμείς θα είμαστε εκείνοι  που αν αποδειχθεί ότι το νέο λιμάνι - όπως ευελπιστούμε - χωράει και το κομμάτι από Κολοκοτρώνη μέχρι Θεσσαλονίκης, θα επιμείνουμε και αυτό να λειτουργήσει στο νέο λιμάνι. Εγώ θέλω να ευχαριστήσω τα μέσα ενημέρωσης της πόλης, γιατί αυτό το θέμα και το κατανόησαν και το υπερασπίστηκαν και το στήριξαν καθώς και όλους τους δημοσιογράφους της πόλης και να σας ευχηθώ καλή ανάσταση κάλο Πάσχα κι εδώ είμαστε και για τις «γκρίνιες» μας και για τις χαρές μας».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις