Διαστημικές... κηδείες- Η ιδέα της μετά θάνατον τροχιάς

Διαστημικές... κηδείες- Η ιδέα της μετά ...

Διασημότητες που έχουν ταξιδέψει στο διάστημα μετά θάνατον

Τώρα οι λάτρεις του Διαστήματος μπορούν όταν πεθάνουν να μη βρεθούν δύο μέτρα κάτω από τη γη αλλά χιλιάδες χιλιόμετρα πάνω από αυτήν. Στο σκάβος του «New Horizons» της NASA τώρα πια ζωντανό στον Πλούτωνα με στόχο την πραγματοποίηση μιας σειράς μελετών στον πλανήτη-νάνο και στους δορυφόρους του υπάρχουν οι στάχτες του Κλάιντ Τόμπο, του αμερικανού αστρονόμου που ανακάλυψε τον Πλούτωνα το 1930.

Τα παιδιά του Τόμπο την ώρα που το «New Horizons» περνούσε πάνω από τον Πλούτωνα παρακολουθούσαν την όλη διαδικασία από το κέντρο ελέγχου της αποστολής. Ο Τόμπο δεν είναι ο πρώτος άνθρωπος που επέλεξε να γίνει το Διάστημα η τελευταία του... κατοικία. Έχουν προηγηθεί πολλοί επιστήμονες, αστροναύτες, φίλοι του Διαστήματος αλλά και διάσημοι που το όνομά τους έχει συνδεθεί με το Διάστημα που επέλεξαν όταν πεθάνουν να αποτεφρωθούν και οι στάχτες τους να τοποθετηθούν σε ειδικές κάψουλες που τέθηκαν σε τροχιά γύρω από το Γη ή σε δοχεία που τοποθετήθηκαν σε σκάφη εξερευνητικών αποστολών.

Μάλιστα δύο αμερικανικές εταιρείες, η Celestis και η Elysium Space, προσφέρουν διαστημικές κηδείες. Αρχικά οι στάχτες των πελατών των δύο εταιρειών τοποθετούνταν σε ειδικές κάψουλες οι οποίες τίθονταν σε τροχιά γύρω από τη Γη. Μάλιστα οι συγγενείς των πελατών των δύο εταιρειών μπορούσαν όταν το ήθελαν να πηγαίνουν στα γραφεία των δύο εταιρειών και να βλέπουν τις κάψουλες. Προοδευτικά οι δύο εταιρείες άρχισαν να προσφέρουν διαφόρων ειδών υπηρεσίες.

Οι πελάτες μπορούν αν θέλουν να επιλέξουν μια κάψουλα στην οποία θα βρίσκονται οι στάχτες τους όταν πεθάνουν και η οποία αφού πραγματοποιήσει μια σύντομη βόλτα στο Διάστημα να επιστρέψει στην ατμόσφαιρα της Γης, όπου φυσικά θα καταστραφεί. Μπορούν επίσης να επιλέξουν μια κάψουλα η οποία επίσης θα πραγματοποιήσει μια σύντομη βόλτα στο Διάστημα αλλά όταν θα επιστρέψει στη Γη θα ανοίξουν αλεξίπτωτα και έτσι δεν θα καταστραφεί από την τριβή. Με αυτόν τον τρόπο οι στάχτες θα επιστραφούν στους συγγενείς. Οι πελάτες των δύο εταιρειών μπορούν επίσης να επιλέξουν να τοποθετηθούν οι στάχτες τους στο σκάφος μιας αποστολής που θα ταξιδέψει σε κάποιον πλανήτη ή δορυφόρο του ηλιακού μας συστήματος.

Εκείνος που εισήγαγε την ιδέα της... διαστημικής κηδείας ήταν ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Νιλ Ρ. Τζόουνς σε μια ιστορία με τίτλο «Δορυφόρος Τζέιμσον» που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Amazing Stories» το 1931. Ο πρώτος άνθρωπος που ταξίδεψε μετά θάνατον στο Διάστημα ήταν ο μελλοντολόγος και φιλόσοφος Τζιν Ροντενμπέρι που έγινε διάσημος ως δημιουργός της θρυλικής σειράς επιστημονικής φαντασίας «Star Trek».

Οι στάχτες του Ροντενμπέρι τοποθετήθηκαν στο διαστημικό λεωφορείο «Κολούμπια» το 1992 και συντρόφευαν τους αστροναύτες τις δέκα ημέρες της αποστολής. Οι στάχτες του Ροντενμπέρι γύρισαν στη Γη αλλά επέστρεψαν στο Διάστημα στην παρθενική πτήση της Celestis το 1997. Στην ίδια πτήση υπήρχαν και οι στάχτες άλλων διασημοτήτων, όπως του αμερικανού ψυχολόγου και συγγραφέα Τίμοθι Λίρι που έγινε γνωστός από τις έρευνές του για τη χρήση του LSD.

Τα επόμενα χρόνια υπήρξε μεγάλος αριθμός αστροναυτών, επιστημόνων και πολλών άλλων που επέλεξαν μετά θάνατον να βρεθούν στο Διάστημα. Ένας από αυτούς είναι ο ηθοποιός Τζέιμς Ντούχαν που έγινε γνωστός από τη συμμετοχή του στη θρυλική σειρά επιστημονικής φαντασίας «Star Trek». Υποδυόταν τον ρόλο του μηχανικού Σκότι που χειριζόταν το περίφημο σύστημα διακτίνισης ανθρώπων. Την  διαστημική... ταφή  επέλεξε και ο αμερικανός γεωλόγος Γιουτζίν Σούμεικερ, ιδρυτικό μέλος επιστημονικών ενώσεων διαστημικών ερευνών, ο οποίος συμμετείχε και στην ανακάλυψη ενός κομήτη που πήρε το όνομά του. Οι στάχτες του Σουμέικερ ταξίδεψαν σε αποστολή στη Σελήνη.