Από το 1966 χρειάστηκε να περάσουν άλλα 38 χρόνια για να φτάσουμε στο σύγχρονο τεχνολογικό θαύμα της Γέφυρας Ρίου Αντιρρίου, η οποία εγκαινιάστηκε στις 12 Αυγούστου 2004, την παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας
Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 1966. Η πατρινή εφημερίδα «Εθνικός Κήρυξ» γράφει για την περιβόητη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, που αποτέλεσε όραμα του Χαριλάου Τρικούπη και δε θα λάμβανε ολοκληρωτικά, «σάρκα και οστά», παρά μόνο τον Αύγουστο του 2004.
Το δημοσίευμα έχει τίτλο «Πώς θα γίνει, αν γίνει, ζεύξη του Ρίου με το Αντίρριο- Το όνειρο αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα» (απόδοση στη δημοτική) και αναφέρεται στις προτάσεις που όπως γράφει, υπέβαλε στο Υπουργείο Δημοσίων Έργων, η αμερικανική εταιρεία United State Steel.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εποχής, η ζεύζη του Ρίου με το Αντίρριο ,μέσω χαλύβδινης κρεμαστής γέφυρας θα γίνει εντός διετίας, εφόσον γίνουν δεκτές από το Υπουργείο, οι υποβληθείσες προτάσεις της αμερικανικής εταιρείας.
Η γέφυρα προβλέπεται ότι θα έχει μήκος τριών χιλιομέτρων, αναφέρει η εφημερίδα, πλάτος 50 μέτρων,το δε ύψος, θα επιτρέπει τη διέλευση πλοίων με τις σημερινές αλλά ενδεχομένως και τις μελλοντικές διαπλευστικές ικανότητες του Ισθμού της Κορίνθου.
Από το 1966 χρειάστηκε να περάσουν άλλα 38 χρόνια για να φτάσουμε στο σύγχρονο τεχνολογικό θαύμα της Γέφυρας Ρίου Αντιρρίου, η οποία εγκαινιάστηκε στις 12 Αυγούστου 2004, την παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, αποτελεί ένα μοναδικό κατασκευαστικό και τεχνολογικό επίτευγμα.

πηγή Μουσείο Τύπου ΕΣΗΕΠΗΝ
Το ιστορικό του έργου
Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Γέφυρας στις 29 Μαρτίου 1889 ο Χαρίλαος Τρικούπης, μίλησε στο Κοινοβούλιο για την ανάγκη γεφύρωσης του Στενού Ρίου-Αντιρρίου. Ωστόσο, η κατασκευή του έργου αυτού δεν ήταν τεχνικά εφικτή μέχρι τα τέλη του 20ου αιώνα. Έτσι, χρειάστηκε σχεδόν ένας αιώνας μέχρι το Ελληνικό Δημόσιο να προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή μόνιμης ζεύξης. Η πρόσκληση σε διαγωνισμό το 1991 και ο διαγωνισμός του Δεκεμβρίου 1993 οδήγησαν στην υπογραφή, στις 3 Ιανουαρίου 1996, της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Η σύμβαση τέθηκε σε πλήρη ισχύ στα τέλη του 1997 όταν εξασφαλίστηκε η πλήρης χρηματοδότηση του έργου. Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να συμφωνηθεί η πρώτη χρηματοδότηση έργου υποδομής με παραχώρηση σε ιδιώτες στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας και η κύρια δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ υπεγράφη στις 25 Ιουλίου 1997, ενώ το τελικό συμφωνητικό χρηματοδότησης υπεγράφη στις 17 Δεκεμβρίου 1997. Στις 19 Ιουλίου 1998, ο Κώστας Σημίτης, Πρωθυπουργός της Ελλάδας, θεμελίωσε το έργο της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου παρουσία του Κωστή Στεφανόπουλου, Προέδρου της Δημοκρατίας. Στις 12 Αυγούστου 2004, παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Γεώργιος Σουφλιάς εγκαινίασε τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, τέσσερις μήνες νωρίτερα από την συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης των εργασιών.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr










