Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CAR

/

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η ιστορία είναι πιο μακρά απ' όσο νομίζουμε!

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η ιστορία είναι πι...

Ενημερωθείτε αναλυτικά

Μπορεί να νομίζετε ότι η ηλεκτροκίνηση και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν καινοτομίες της εποχής μας, η αλήθεια είναι όμως ότι η ιστορία τους είναι μακρά, αφού μετρά πάνω από έναν αιώνα! Μπορεί στη σημερινή εποχή η ηλεκτροκίνηση να έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής, λόγω της περιβαλλοντικής κρίσης, η οποία κάνει την ανάγκη για εύρεση eco-friendly εναλλακτικών επιτακτική, όμως τα πράγματα ξεκίνησαν πολύ διαφορετικά.

Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα πάμε μαζί ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο, εξερευνώντας την ιστορία των ηλεκτρικών οχημάτων. Ας ξεκινήσουμε!

Τα πρώτα βήματα στην ηλεκτροκίνηση

Τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έκαναν την εμφάνισή τους το 19ο αιώνα, όταν μία σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες στον χώρο της αυτοκίνησης, αλλά και των μπαταριών οδήγησαν στο να κατασκευαστούν πρότυπα ηλεκτρικών αμαξιών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Πιο συγκεκριμένα, μηχανικοί στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Αμερική, αλλά και την Ολλανδία προσπαθούσαν να δημιουργήσουν αυτοκίνητα τα οποία θα χρησιμοποιούσαν τον ηλεκτρισμό ως καύσιμο.

Στις αρχές του 19ου αιώνα, δημιουργήθηκαν στην Ευρώπη τα πρώτα ηλεκτροκίνητα αμάξια από διάφορους πρωτοπόρους, όπως ο Βρετανός εφευρέτης Robert Anderson, ο Ούγγρος επιστήμονας Ányos Jedlik και ο Γερμανός καθηγητής Sibrandus Stratingh. Την ίδια στιγμή, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στην Αμερική ο εφευρέτης Thomas Davenport κατασκεύασε κάποια κομμάτια ηλεκτρικής μηχανής.

Παρόλα αυτά, σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, τα αμάξια που δημιουργήθηκαν ήταν μόνο κάποιες αρχικές προσπάθειες που μπορούσαν να πιάσουν ταχύτητα μόλις 12 χλμ/ώρα. Ποιός να φανταζόταν ότι από αυτά τα πρώτα δειλά βήματα στην ηλεκτροκίνηση, θα φτάναμε στο σήμερα που μπορεί ο καθένας να επιλέξει ανάμεσα σε μία μεγάλη ποικιλία ηλεκτροκίνητων Tesla με leasing!

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο αμάξι που κυκλοφόρησε

Αφού, όπως είπαμε, έγιναν κάποιες προσπάθειες στο να κατασκευαστούν ηλεκτροκίνητα αμάξια, το πρώτο πρακτικό ηλεκτροκίνητο αμάξι κατασκευάστηκε τελικά στην Αμερική από τον σκοτσέζικης καταγωγής William Morrison. Επρόκειτο στην πραγματικότητα για μία ηλεκτροκίνητη άμαξα, η οποία μπορούσε να κινηθεί χωρίς άλογα. Το όχημα αυτό μπορούσε να χωρέσει 12 άτομα και έπιανε ταχύτητα πάνω από 30 χλμ/ώρα. Την ίδια εποχή, ο Βέλγος Camille Jenatzy παρουσιάζει και τη δική του πρόταση ηλεκτρικού αμαξιού, το οποίο μπορούσε να πιάσει 80 χλμ/ώρα!

Παρόλο που οι περισσότερες προσπάθειες για ηλεκτροκίνηση δεν συνεχίστηκαν, στην Αμερική συνέχισαν να εξελίσσουν το ηλεκτρικό αμάξι. Οι πιο σημαντικοί μάλιστα από τους πρωτοπόρους στο κομμάτι αυτό ήταν ο Thomas Edison, ο εφευρέτης της ηλεκτρικής λάμπας, αλλά και ο Henry Ford. Οι δυό τους συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα ηλεκτροκίνητο αμάξι, κάτι το οποίο τελικά δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ!

Η επιστροφή των ηλεκτρικών αμαξιών

Στα χρόνια που ακολούθησαν, οι προσπάθειες δημιουργίας ηλεκτρικών αμαξιών παραγκωνίστηκαν, καθώς κυκλοφόρησαν μαζικά τα βενζινοκίνητα αμάξια, τα οποία ήταν προσιτά για την εποχή. Τα ηλεκτρικά αμάξια όμως δεν άργησαν να επιστρέψουν! Τη δεκαετία του ‘70, όταν λόγω της ενεργειακής κρίσης τα αποθέματα βενζίνης όλο και λιγόστευαν, η ανάγκη για απεξάρτηση από το καύσιμο αυτό οδήγησε στην αναζήτηση εναλλακτικών.

Έτσι, το ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση ξαναζωντάνεψε, με την General Motors να δημιουργεί ένα πρότυπο ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου και τη NASA να στέλνει στο φεγγάρι ηλεκτρικό όχημα. Την ίδια εποχή η National Union Electric Company και η Sebring κυκλοφόρησαν και αυτές περιορισμένης κυκλοφορίας μοντέλα με ηλεκτρική μπαταρία, όπως και η Enfield Automotive. Η τελευταία μάλιστα κατασκεύασε το πρωτοποριακό Enfield 8000 στις αρχές της δεκαετίας του ‘70 στη Σύρο, όπου ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Γιάννης Γουλανδρής μετέφερε το εργοστάσιό της. Το συγκεκριμένο μοντέλο θεωρείται το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο και παρόλο που μπήκε στην παραγωγή, η κυκλοφορία του δε συνεχίστηκε!

Τα ηλεκτρικά αμάξια σήμερα

Ιστορικά, ο επόμενος μεγάλος σταθμός στην ηλεκτροκίνηση ήταν το EV1 της General Motors, το οποίο κυκλοφόρησε το 1996. Παρόλο που ήταν αρκετά ακριβό και γνώρισε εμπορική αποτυχία, η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του ήταν ιδιαίτερα εξελιγμένη, πράγμα που το καθιστά πολύ σημαντικό εγχείρημα!

Μπαίνοντας στον 21ο αιώνα, η πρωτοποριακή αυτοκινητοβιομηχανία Tesla άρχισε να ασχολείται με την ηλεκτροκίνηση, βάζοντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη ζωή μας μια για πάντα. Με την κυκλοφορία του Model S και του Model 3 μετέπειτα, άλλαξε τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση με πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθούν το παράδειγμά της, όπως η Nissan με το Leaf, η Renault με το Twizy και η BMW με το i3!

Με τις τεχνολογικές εξελίξεις να τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα και την κλιματική κρίση να κάνει την εύρεση βιώσιμων εναλλακτικών ολοένα και πιο επιτακτική, ένα είναι σίγουρο: Το μέλλον στην ηλεκτροκίνηση μας επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις!

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Sports