Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Η ταινία "Elvis" με την γεμάτη ενέργεια ερμηνεία του Όστιν Μπάτλερ, μας "ταρακούνησε" συναισθηματικά

Η ταινία "Elvis" με την γεμάτη...

Το φιλμ του Αυστραλού Μπαζ Λούρμαν έχει απήχηση και κινητοποίησε όπως φάνηκε στο Αμερικάνικο box office και το μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό

H ταινία «Elvis» του Μπαζ Λούρμαν για το απόλυτο είδωλο, τον Έλβις Πρίσλει τα πήγε καλά τόσο στα Αμερικάνικα ταμεία όσο και στη χώρα μας. Η δυόμιση ωρών εντυπωσιακή ταινία που παίζεται και στην Πάτρα στα Odeon Veso Mare, πέτυχε να έρθει 1η στο εγχώριο box office το 4ήμερο, 23 με 26 Ιουνίου 2022, κόβοντας κοντά στα 17.000 εισιτήρια σε 103 αίθουσες πανελλαδικά. Στη Βόρειο Αμερική η ταινία για τον Έλβις Πρίσλει με τον αρκετά καλό Όστιν Μπάτλερ σ’ ένα ρόλο απίστευτα απαιτητικό και με πολλές «παγίδες», κοντραρίστηκε για την 1η θέση με το «Top Gun: Maverick» με τον Τομ Κρουζ που πλέον 5 εβδομάδες μετά την πρεμιέρα του εξελίσσεται σε φαινόμενο με τις εισπράξεις πια διεθνώς να έχουν ξεπεράσει το φράγμα του 1 δις δολαρίων!

Η ταινία «Elvis» με 78% από τους κριτικούς στο rotten tomatoes & λίγο χαμηλότερα στο 63% στο πιο απαιτητικό metacritic, αρέσει στο κοινό και όπως διαβάσαμε στο boxofficemojo.com, κινητοποίησε και ένα μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό που λόγω των συνθηκών από την πανδημία, απείχε από τις κινηματογραφικές αίθουσες. Το φιλμ λοιπόν όπου ένα καίριο ρόλο, του μυστηριώδους συνταγματάρχη Τομ Πάρκερ υποδύεται ο σχετικά αγνώριστος λόγω του μακιγιάζ, Τομ Χανκς, που ήταν ο μάνατζερ του Πρίσλει και που ουσιαστικά του κατέστρεψε την καριέρα τα τελευταία χρόνια, έκανε εισπράξεις 30,5 εκατ. δολαρίων το 3ήμερο της πρεμιέρας 24-26/6/2022 στις ΗΠΑ συν ακόμη 20 εκατ. από τον υπόλοιπο κόσμο. Λόγω του κόστους της που ξεπερνά τα 85 εκατ. δολάρια, η ταινία «Elvis» θα χρειαστεί να κρατηθεί καλά, κάτι που αναμένεται να γίνει, για να ισοφαρίσει το κόστος της αλλά και για να έχει κέρδος.

Σίγουρα το όνομα Έλβις Πρίσλει, ο οποίος πέθανε μόλις 42 ετών στις 16 Αυγούστου του 1977 με την είδηση τότε να είναι πρωτοσέλιδη όχι μόνο στον Αμερικάνικο Τύπο αλλά και εδώ στην Ελλάδα, μπορεί να παραμένει ένας μεγάλος Θρύλος, ωστόσο στο πολύ νεαρότερο κοινό μπορεί να μην λέει πολλά. Αναμφίβολα όπως αναφέρουν και τα credits της ταινίας στο τέλος, η επιρροή του παραμένει μεγάλη στην κουλτούρα και τον πολιτισμό, και αν ζούσε και δεν έφευγε έτσι άδικα, σίγουρα θα μπορούσε να είχε κάνει πολλά ακόμη σημαντικά πράγματα. Ο Πρίσλει που η ταινία του Λούρμαν μας ώθησε να τον ανακαλύψουμε εκ νέου, θα μπορούσε για παράδειγμα να είχε παίξει και στην ταινία «Ένα Αστέρι γεννιέται» πλάι στην Μπάρμπρα Στρέιζαντ το 1976 που ήταν και εμπορική επιτυχία, ωστόσο το «χρυσό κλουβί» όπου τον είχε δέσμιο ο μυστηριώδης μάνατζερ του, ήταν η αιτία που έχασε κι αυτή την (κινηματογραφική) ευκαιρία όπως και το να κάνει μία μεγάλη παγκόσμια μουσική περιοδεία που ο ίδιος ο Πρίσλει τότε στα 70ς το ήθελε πολύ αλλά με πρόσχημα λόγους ασφαλείας ο μάνατζερ του απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο.

Η ταινία επιχειρεί θα λέγαμε έναν άθλο καθώς δεν επικεντρώνεται σε μία περίοδο μόνο της ζωής του Πρίσλει, από τα μέσα του ’50 που ξεκίνησε αυτήν την πορεία προς τα αστέρια, αλλά προσπαθεί να καλύψει τα πάντα έως το τέλος. Σίγουρα δεν πετυχαίνει να το κάνει με την ίδια επιτυχία και βάθος σε όλη τη διάρκεια αλλά αυτό που εισπράξαμε, είναι πως ειδικά η τελευταία ώρα με τον Έλβις Πρίσλει των σχεδόν 40 χρόνων στο Λας Βέγκας, είναι και το σημείο που το φιλμ πετυχαίνει να απογειωθεί και συνάμα να βγάλει όλη την μελαγχολία που ήδη προϋπήρχε για το πρόσωπο αυτό που συνδέθηκε με το ροκ εντ ρολ και την μουσική κουλτούρα της Αμερικής. Είναι μάλιστα αυτό το σημείο της ταινίας όπου ο δαιμόνιος Μπαζ Λούρμαν καταφέρνει να πετύχει και την πιο κοντινή ομοιότητα του πρωταγωνιστή του Όστιν Μπάτλερ με τον Πρίσλει.

Το πλάνο του Μπάτλερ ως Έλβις Πρίσλει με παραπανίσια κιλά, τη χαρακτηριστική λευκή στολή που φορούσε στο Λας Βέγκας και καθισμένο στο πιάνο να ερμηνεύει συγκλονιστικά, το «Unchained Melody» και με τη βοήθεια του μοντάζ να εναλλάσσεται μετά με τον πραγματικό Έλβις από την ίδια στιγμή, είναι μοναδικό & είναι δείγμα σκηνοθετικής μαεστρίας και ειλικρινά φέρνει δάκρυα στα μάτια του θεατή καθώς αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος και την αξία του καλλιτέχνη που ήταν ο Έλβις Πρίσλει.

Είναι τουλάχιστον 4-5 οι κορυφαίες σκηνές της ταινίας όπως εκεί που ο Πρίσλει – Όστιν Μπάτλερ αψηφά τις οδηγίες του μάνατζερ του και των αρχών και λέει συγκλονιστικά το «(If You're Looking For) Trouble» αλλά και η σκηνή του comeback του στο τηλεοπτικό χριστουγεννιάτικο πρόγραμμα της δύσκολης χρονιάς του 1968 όπου ο Έλβις επίσης ερμηνεύει ένα καταπληκτικό τραγούδι που θεωρήθηκε και ως η πολιτική – επαναστατική του αντίδραση στα όσα τρομερά είχαν γίνει στις ΗΠΑ με τις δολοφονίες του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και του Μπομπ Κένεντι. Επίσης η σκηνή που τραγουδά στο «Suspicious minds» στο Λας Βέγκας, από τα ωραιότερα και πιο ώριμα κομμάτια του.

Ο Μπάτλερ που είναι αλήθεια πως δέχθηκε κάποιες επιθέσεις ότι δεν κατάφερε να μοιάζει του Πρίσλει, κατά τη γνώμη μας, όσο κυλά η ταινία «χτίζει». Μπορεί στην πρώτη ώρα λόγω και του έντονου μακιγιάζ, των χαρακτηριστικών κινήσεων των γοβών του Πρίσλει που ξεπατικώνει έξοχα, να φανεί σε κάποιους πως απλώς μιμείται, ωστόσο προχωρώντας η ταινία που έχει κάποια σκαμπανεβάσματα και κάπου πλατειάζει, η ερμηνεία του Μπάτλερ σ’ έναν τόσο απαιτητικό ρόλο, ωριμάζει και αγγίζει την ταύτιση όπως προείπαμε στις σκηνές του Λας Βέγκας. Η χήρα του Πρίσλει, Πρισίλα Πρίσλει που ήταν και στην προβολή της ταινίας στις Κάννες, υπερασπίστηκε τον Όστιν Μπάτλερ και ορθώς έπραξε. Στην ταινία την υποδύεται η Olivia DeJonge ενώ αξιοπρόσεκτη είναι και η Helen Thomson στο δεύτερο ρόλο της μητέρας του Έλβις, Γκλάντις.

Αξίζει τον κόπο να δείτε την ταινία για να «γνωρίσετε» & πάλι ή να ανακαλύψετε οι νεότεροι, το φαινόμενο Έλβις Πρίσλει που τότε στα μέσα του ’50 ταρακούνησε την Αμερική και όλο τον κόσμο.

*Να προσθέσουμε πως τη 2η θέση στο εγχώριο box office κατέλαβε η Ισπανική ταινία «Το Τέλειο Αφεντικό» με τον Ξαβιέ Μπαρδέμ (στην Πάτρα παίχθηκε στο θερινό σινε Κάστρο στο Ρίο), έχοντας φτάσει σε σχεδόν 2 εβδομάδες προβολής τα 25.422 πανελλαδικά ενώ ακολούθησε στην 3η θέση το ενδιαφέρον φιλμ τρόμου του Σκοτ Ντέρικσον «Νεκρό Τηλέφωνο» με τον Ίθαν Χοκ ως απαγωγέα μικρών παιδιών, ο οποίος φορά μία περίεργη μάσκα (παίζεται και στην Πάτρα στα Odeon Veso Mare), με 10.409 εισιτήρια σε 64 αίθουσες πανελλαδικά (στις ΗΠΑ ξεκίνησε επίσης καλά με 23.4 εκατ. δολάρια εισπράξεις).

Τέλος το «Top Gun: Maverick», σε 68 αίθουσες πανελλαδικά, έκοψε 9.460 εισιτήρια και σε 5 εβδομάδες έχει φτάσει στη χώρα μας πια τα 220.000 εισιτήρια.

Κείμενο: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture