Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Εκτίμηση θεμάτων Χημείας, Πληροφορικής και Λατινικών από το φροντιστήριο Πρόσημο

Εκτίμηση θεμάτων Χημείας, Πληροφορικής κ...

Δείτε αναλυτικά

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΧΗΜΕΙΑΣ 2022

Τα φετινά θέματα της χημείας είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.

Το θέμα  Α είναι ελαφρώς  πιο  δύσκολο  από  το  περσινό, ενώ  το  Α5  είχε  παγίδα.

Στο θέμα  Β, τα Β1,  Β2,  Β3 πρόκειται για κλασικά  ερωτήματα. Το Β4 κρίνεται απαιτητικό.

Στο θέμα  Γ, τα υποερωτήματα είναι αναμενόμενα και διαβαθμισμένης δυσκολίας· το Γ1 είναι  ερώτημα  Οξειδοαναγωγής, το Γ2 Χημικής  Ισορροπίας, πολύ απαιτητικό και το Γ3  Χημικής  Κινητικής.

Στο θέμα  Δ το Δ1 είναι ερώτημα Οργανικής Χημείας, αρκετά  απαιτητικό.

Το Δ2  για  άλλη  μια  χρονιά  αφορά την  Ογκομέτρηση, αρκετά  απαιτητικό.

Το Δ3: i) ωσμωμετρία

            ii) Αρκετά  απαιτητικό  συνδυαστικό  ερώτημα  με  βάση  τον  συμπολυμερισμό.

 

Τα  θέματα  της  Χημείας  φέτος  κρίνονται πιο βατά από αυτά των τελευταίων ετών. Ο χρόνος θεωρείται οριακά επαρκής.

 

ΖΑΝΙΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ, ΧΗΜΙΚΟΣ, Ph.D.

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 2022

Γενικά: Τα φετινά θέματα πληροφορικής εστιάζουν σε αρκετά μεγάλο ποσοστό στα νέα κομμάτια της ύλης όπως ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός και οι δυναμικές δομές δεδομένων, δυαδικών δέντρων και λιστών. Επίσης, αρκετά μόρια δίνονται στις κλασικές  δομές δεδομένων όπως είναι οι ουρές και στις βασικές λειτουργίες αυτών μέσω εντολών σε ΓΛΩΣΣΑ. Ο χρόνος επίλυσης συνολικά όλων των θεμάτων, είναι για το μαθητή οριακά στο τρίωρο που του δίνεται.

Ένα διαγώνισμα που μετατοπίζει το βαθμό δυσκολίας από τα προβλήματα (Θέμα Γ και Δ), που παραδοσιακά δυσκολεύουν το μαθητή, στη θεωρία (Θέμα Α και Β) στην όποια πάντα ελπίζει ο μαθητής να έχει το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα στο συγκεκριμένο μάθημα.

 

Θέμα Α : Για πρώτη φόρα τα τελευταία 5 χρόνια ο χρόνος που απαιτείται από το μαθητή για τη επίλυση του θέματος αυτού είναι πολύ μεγαλύτερος από άλλες χρονιές. Σε αυτό το θέμα που παραδοσιακά είναι το θέμα θεωρίας ζητούνται από το μαθητή οι γνώσεις του πάνω στα νέα κομμάτια της ύλης.

Θέμα Β : Το πρώτο ζητούμενο του θέματος αυτού είναι πάνω στις δομές δεδομένων και απαιτεί από το μαθητή, εκτός από την πολύ καλή κατανόηση της θεωρίας και την μεθοδολογία υλοποίησης αυτής σε αλγόριθμο. Το δεύτερο ζητούμενο του θέματος είναι αναμενόμενο και κλασικό. Εύκολο στην επίλυσή του αλλά με προσοχή σε μια δυο λεπτομέρειες.

Θέμα Γ : Το πρώτο από τα δυο προβλήματα αναμενόμενο με χρήση εύκολων και κλασικών μεθοδολογιών για την επίλυση του. Ο μόνος, αλλά μικρός βαθμός δυσκολίας του, είναι η απαίτηση χρήσης τμηματικού προγραμματισμού.

Θέμα Δ : Το δεύτερο από τα δυο προβλήματα, αναμενόμενο, απαιτεί χρήση μεθοδολογιών πάνω σε πίνακες με προσοχή όμως σε κάποιες λεπτομέρειες που αν δεν εντοπιστούν και αντιμετωπιστούν κατάλληλα από το μαθητή, πολύ εύκολα μπορούν να χαθούν έως και τα μισά μόρια από τα συνολικά του θέματος.

Nικολάου Σπύρος , PhD, Καθηγητής Πληροφορικής 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ 2022

Τα θέματα των Λατινικών δεν εμφανίζουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας παρά το εύρος των παρατηρήσεων. Δίνονται τα κείμενα 16, 36 και 45 από τα οποία το κείμενο 16 είναι από τη νέα ύλη 2021-22.

Στο θέμα Α1 ζητείται η μετάφραση αποσπασμάτων των δύο τελευταίων κειμένων (36, 45).

Το θέμα Β1 αφορά την εισαγωγή, η οποία εξετάζεται με τη μορφή αντιστοίχισης. Συγκεκριμένα, δίνονται τα ονόματα πέντε εκπροσώπων διαφορετικών περιόδων της ρωμαϊκής λογοτεχνίας και τα αντίστοιχα γραμματειακά είδη. Η απάντηση στο συγκεκριμένο θέμα απαιτεί επαρκή γνώση και αφομοίωση της εισαγωγής.

Το θέμα Β2 εξετάζει την ετυμολογία πέντε λέξεων της Λατινικής γλώσσας (οι τρεις πρώτες είναι από το κείμενο 16 και οι δύο τελευταίες από το κείμενο 45) με λέξεις της Νέας Ελληνικής. Η παρατήρηση δεν εμφανίζει καμία δυσκολία.

Στις γραμματικές παρατηρήσεις, το θέμα Γ1 δίνει 13 λέξεις και των τριών κειμένων ( οι περισσότερες προέρχονται από τα κείμενα 16 και 36), οι οποίες πρέπει να μετατραπούν σε συγκεκριμένους τύπους που ζητούνται.

Το θέμα Γ2 ζητάει τη μετατροπή 12 ρημάτων και ρηματικών τύπων, επίσης και από τα τρία κείμενα, σε συγκεκριμένους ρηματικούς τύπους. Τα θέματα Γ1 και Γ2 δεν αναμένεται να δυσκολέψουν τους μαθητές καθώς στηρίζονται σε βασικές γνώσεις και συστηματική εξάσκηση στη γραμματική των Λατινικών.

Το θέμα Δ1α. είναι η γνωστή εξέταση του συντακτικού των κειμένων. Δίνονται πέντε όροι και από τα τρία κείμενα, οι οποίοι δεν εμφανίζουν καμία δυσκολία στη συντακτική αναγνώρισή τους.

Στο θέμα Δ1.β. ζητείται η συντακτική αναγνώριση μιας δευτερεύουσας πρότασης του κειμένου 45, η οποία ανήκει στη θεωρία του συγκεκριμένου κειμένου (δευτερεύουσες βουλητικές προτάσεις), συνεπώς δεν αναμένεται να δυσκολέψει τους μαθητές καθώς θεωρείται αναμενόμενη από το εν λόγω κείμενο.

Στην παρατήρηση Δ2α. δίνονται δύο μετοχές, η πρώτη από το κείμενο 36 και η δεύτερη από το κείμενο 45 διαφορετικού είδους (αναφορική και αιτιολογική αντίστοιχα), τις οποίες οι μαθητές καλούνται να μετατρέψουν στις αντίστοιχες δευτερεύουσες προτάσεις. Μία παρατήρηση που δεν κρίνεται ιδιαίτερα απαιτητική, γιατί η πρώτη μετοχή είναι εύκολη στην αναγνώριση και τη μετατροπή της. Η δεύτερη μετοχή πρέπει να αναλυθεί και με τους τρεις τρόπους. Ωστόσο, και αυτό ανήκει στα συντακτικά φαινόμενα που οι μαθητές οφείλουν να κατέχουν.

Τέλος, το θέμα Δ2β. ζητά την απόδοση σε ευθύ λόγο ενός ειδικού απαρεμφάτου, το οποίο βρίσκεται σε μία κύρια πρόταση κρίσεως από το κείμενο 45. Η παρατήρηση είναι εύκολη, γιατί οι τύποι που πρέπει να αποδοθούν σε ευθύ λόγο είναι μόνο δύο και πρόκειται για την απαρεμφατική σύνταξη με την οποία οι υποψήφιοι είναι εξοικειωμένοι ήδη από την Β’ Λυκείου.

 

Λάζαρης Άγγελος, Φιλόλογος, M.Ed., Διευθυντής Σπουδών

Κουζίου Σταυρούλα, Φιλόλογος, M.Sc.

Αργυροπούλου Ναταλία, Φιλόλογος, M.Sc.

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά