Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΜΟΥΣΙΚΗ

/

Ο Δάκης και οι εμφανίσεις του στο ελληνικό σινεμά αλλά και η αγάπη του για την Πάτρα και τη θάλασσα της Καλογριάς

Ο Δάκης και οι εμφανίσεις του στο ελληνι...
Μαρτάτος Tάκης

Ο Μάκης Δελαπόρτας στο νέο του βιβλίο γράφει για περιστατικά που είχαν να κάνουν με τα τραγούδια που είπε ο Δάκης σε θρυλικές ελληνικές ταινίες όπως οι "Γοργόνες και μάγκες" και "Η Θεία μου η χίπισσα"

Συγκίνηση προκάλεσαν τα λόγια του Μάκη Δελαπόρτα, ο οποίος αποκάλυψε πως πριν ένα μήνα ο αγαπητός ερμηνευτής Δάκης που δεν είναι πια μαζί μας, του ζήτησε να πάρει τα ρούχα και το αρχείο του. Στο καινούριο του βιβλίο με τίτλο «Τα Backstage του ελληνικού σινεμά» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άγκυρα, ο Μάκης Δελαπόρτας κάνει αναφορά σε περιστατικά της πορείας του δημοφιλέστατου Δάκη κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τις εμφανίσεις του στο σινεμά. Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο που ίσως οι περισσότεροι αγνοούσαμε και αναφέρει ο Μάκης Δελαπόρτας είναι πως ο Δάκης που κηδεύτηκε το πρωί της Τρίτης 31 Μαΐου 2022 στο κοιμητήριο της Γλυφάδας, ήταν να εμφανιστεί στην ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη «Γοργόνες και μάγκες» του 1968 όπου τραγούδησε ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του ελαφρού ρεπερτορίου και ένα τραγούδι ορόσημο για την καριέρα του, το «Τόσα Καλοκαίρια» του Μίμη Πλέσσα σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου.

Ο Δάκης νεότατος τότε στα 25 του χρόνια είχε ηχογραφήσει το τραγούδι στα πλατό της Φίνος Φιλμ με τη συμφωνική της ελληνικής ραδιοφωνίας και κατόπιν προγραμματίστηκε το γύρισμα της σκηνής στην Ύδρα. Ο Δάκης είχε ενημερώσει το νυχτερινό κλαμπ του Χίλτον όπου εμφανιζόταν τότε πως θα έλειπε για δύο ημέρες για τις ανάγκες του κινηματογραφικού γυρίσματος. Ωστόσο την τελευταία στιγμή όλα άλλαξαν καθώς ο υπεύθυνος του κλαμπ ήταν ανένδοτος και δεν έδινε άδεια στον Δάκη, ο οποίος αν έφευγε θα έχανε τη δουλειά του που του εξασφάλιζε μία καθημερινή οικονομική σιγουριά. Έτσι ο Δάκης ενημέρωσε τον Γιάννη Δαλιανίδη, ο οποίος δυσαρεστήθηκε αλλά βρήκε τη λύση. Χρησιμοποίησε το τραγούδι με τη φωνή φυσικά του Δάκη και το «έντυσε» με χορευτικές, «καρτποσταλικές» φιγούρες από την Μαίρη Χρονοπούλου και τον Λάκη Κομνηνό με το αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικό. Μάλιστα η συγκεκριμένη σκηνή θεωρείται και από τις ωραιότερες του παλιού εμπορικού ελληνικού κινηματογράφου. «Κάθε φορά που βλέπω την ταινία, θυμάμαι όλο εκείνο το περιστατικό και ομολογώ πως θλίβομαι λιγάκι γιατί θα ήμουν κι εγώ ένα μέρος αυτής της υπέροχης ταινίας που ακόμη και σήμερα είναι ένα από τα κορυφαία μιούζικαλ του ελληνικού σινεμά. Ωστόσο από την άλλη χαίρομαι γιατί η φωνή μου έντυσε μία από τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές του φιλμ και φυσικά το Τόσα Καλοκαίρια στιγμάτισε μοναδικά και ανεπανάληπτα την πορεία μου», είχε αφηγηθεί ο ίδιος ο Δάκης στον Μάκη Δελαπόρτα.

Ο Μάκης Δελαπόρτας στο βιβλίο του αναφέρεται και σε μία ακόμη «ατυχή» κατά ένα τρόπο στιγμή του Δάκη σε ταινία και αυτή ήταν στο φιλμ του Νίκου Φώσκολου «Ορατότης μηδέν» με τον Νίκο Κούρκουλο όπου είχε κληθεί να ερμηνεύσει ένα κομμάτι πάλι του Μίμη Πλέσσα, το σέικ «Κορίτσι στάσου να σου πω». Το γύρισμα έγινε κανονικά και το αποτέλεσμα ικανοποίησε τον σκηνοθέτη. Ωστόσο όταν ο Δάκης πήγε στην πρεμιέρα της ταινίας για να δει και τον εαυτό του, μάταια περίμενε να δει την σκηνή αυτή καθώς είχε τελικά κοπεί στο μοντάζ. Το τραγούδι πάντως βγήκε σε δίσκο και αγαπήθηκε από τη νεολαία της εποχής. Ουδέν κακόν αμιγές καλού, όπως έγραψε ο Μάκης Δελαπόρτας.

Πιο τυχερός στάθηκε ο Δάκης στην μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία του 1971 «Η Θεία μου η χίπισσα» του Αλέκου Σακελλάριου όπου συνεργάστηκε με την απίθανη Ρένα Βλαχοπούλου. Ο Μάκης Δελαπόρτας χαρακτηρίζει τον αείμνηστο Δάκη ως γλυκό, προσιτό και συνεργάσιμο, κάτι που λέει και από δική του πείρα καθώς συνεργάστηκαν στενά επί τρία χρόνια στην παράσταση «Το πρώτο μας πάρτι» που μάλιστα είχε έρθει και στην Πάτρα στη σκηνή του Πάνθεον στα τέλη Απριλίου του 2018 και αυτή θεωρείται και η τελευταία εμφάνιση του Δάκη στην Πάτρα, την οποία αγαπούσε πολύ.

Τον θυμόμαστε και από την παρουσία του στο δισκοπωλείο Discover, στην Πατρέως και Μαιζώνος τον Μάρτιο του 2008 όπου είχε έρθει για την παρουσίαση του εξαιρετικού cd του Μίμη Πλέσσα «Moments» που είχε επιμεληθεί η Λουκίλα Καρρέρ – Πλέσσα και περιελάμβανε 14 τραγούδια του Μίμη Πλέσσα ερμηνευμένα από το Δάκη σε ξένες γλώσσες όπως αγγλικά, γαλλικά, κ.α. Ένα από τα κομμάτια του cd ήταν το «Ποια νύχτα σε έκλεψε» αλλά και το «Ένας ουρανός μ’ αστέρια» (ως Hold me tender). Αυτό που θυμόμαστε οι Πατρινοί δημοσιογράφοι που τον είχαμε τότε συναντήσει, πέρα από την εντυπωσιακή, λεπτή και κομψή φιγούρα του ήταν τα λόγια του για την Πάτρα και την Αχαΐα (μας είχε πει πως λάτρευε να πηγαίνει για μπάνια στην Καλογριά) καθώς και την ευγένεια και απλότητα του ενώ ήταν ένας γνήσιος σταρ της ελληνικής μουσικής σκηνής.

Ο Δάκης επίσης για όσους δεν το θυμούνται παρ’ ολίγο να πήγαινε το 1980 στον διαγωνισμό τραγουδιού της Γιουροβίζιον με την μπαλάντα του Κώστα Χατζή «Πάρε ένα κοχύλι απ’ το Αιγαίο» (τον ακούσαμε να το ξαναερμηνεύει υπέροχα στην περσινή εκπομπή «Μουσικό κουτί» με τον Νίκο Πορτοκάλογλου και τη Ρένα Μόρφη στην ΕΡΤ1 που προβλήθηκε σε επανάληψη τα μεσάνυχτα της Δευτέρας προς Τρίτη 31/5 τιμής ένεκεν). Παρότι λογιζόταν ως το απόλυτο φαβορί το «Πάρε ένα κοχύλι απ’ το Αιγαίο» δεν πήρε τότε το εισιτήριο να εκπροσωπήσει την Ελλάδα με την Άννα Βίσση και το «Ωτοστόπ» να κερδίζει τελικά.

Επιστρέφοντας στην εμφάνιση του στην ταινία «Η Θεία μου η χίπισσα», ο Δάκης τραγούδησε σε αυτήν την πολύ επιτυχημένη κωμωδία ένα μπλουζ με τίτλο «Αυτό το καλοκαίρι» σε μουσική και πάλι του Μίμη Πλέσσα (με τον Μίμη Πλέσσα είχαν έρθει και στο Φεστιβάλ Πάτρας του αείμνηστου Ανδρέα Δ. Ανδριόπουλου το 1996). Στη σκηνή αυτή ο Δάκης τραγουδούσε σ’ ένα μοντέρνο κλαμπ της Ρόδου και καθώς και η ταινία αναφερόταν στους χίπις και στα παιδιά των λουλουδιών, φρόντισε και ο ίδιος να ντυθεί ανάλογα, επιλέγοντας ένα στενό μακρύ, πολύχρωμο πουκάμισο στις αποχρώσεις του κίτρινου, δημιουργία του Τσεκλένη μαζί με μία μεγάλη δερμάτινη ζώνη. Ένα πολύ εντυπωσιακό και μοντέρνο ντύσιμο, ωστόσο έξω από το δικό του γούστο και αισθητική όπως είχε πει ο Δάλης στον Μάκη Δελαπόρτα μιας και συνήθως στο ντύσιμο του ήταν λιγάκι συντηρητικός.

Το «κλου» με εκείνη τη σκηνή που ευτυχώς δεν κόπηκε και είναι από τις ωραιότερες της ταινίας, ήταν πως ο Δάκης περίμενε εναγωνίως να του φέρουν ένα ζευγάρι καινούρια παπούτσια που θα τα φορούσε στο γύρισμα. Ωστόσο η παραλαβή των παπουτσιών αργούσε με τον Αλέκο Σακελλάριο να λέει στον Δάκη «μην έχεις πρόβλημα, θα σε παίρνω κοντινό πλάνο όσο τραγουδάς και δεν θα φανούν τα παπούτσια. Δεν μπορούμε να καθυστερήσουμε άλλο, θ’ αρχίσει να δυσανασχετεί και η Ρένα Βλαχοπούλου, τι να της πω πως περιμένουμε όλοι τα παπούτσια σου;» Ευτυχώς ο υπάλληλος από το κατάστημα όπου ο Δάκης είχε παραγγείλει τα παπούτσια, εμφανίστηκε και ο τραγουδιστής πρόλαβε να τα φορέσει για να κάνει τη σκηνή. «Όταν πήγα στην πρεμιέρα και είδα την ταινία πράγματι ο Σακελλάριος δεν με είχε δείξει καθόλου ολόσωμο. Κρίμα το άγχος και η στενοχώρια που τράβηξε περιμένοντας τα καινούρια μου παπούτσια», είχε πει με χιούμορ ο Δάκης στον Μάκη Δελαπόρτα.

Τέλος να προσθέσουμε πως ο Δάκης που είχε κρατήσει τη νεανικότητά του και την ωραία του φωνή σχεδόν ατόφια ως το τέλος, είχε έρθει στην Πάτρα καλεσμένος να τραγουδήσει και στον αποκριάτικο χορό της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου, Ηπείρου και νήσων στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» αλλά και σε Μπουρμπούλι.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture