Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Γρηγόρης Αλεξόπουλος για Πατρών-Πύργου: Μεγάλες καθυστερήσεις, απώλειες ζωών και δυσβάσταχτα διόδια

Γρηγόρης Αλεξόπουλος για Πατρών-Πύργου: ...

Η παράταξη «Πρωτεύουσα Ξανά!» επανέρχεται, λοιπόν, στο ζήτημα των διοδίων

Σε ανακοίνωση της παράταξης Πάτρα, Πρωτεύουσα Ξανά, για την Πατρών- Πύργου, αναφέρεται: Η ανακατασκευή της Πατρών-Πύργου που, κατά την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, θα ξεκινούσε «στις αρχές του 2022», είναι ακόμα σ’ εκκρεμότητα. Ανθρώπινες ζωές εξακολουθούν να χάνονται σ’ έναν κατ’ ευφημισμόν εθνικό δρόμο, μακράν τον πιο επικίνδυνο στη χώρα και έναν απ’ τους πιο επικίνδυνους σ’ όλη την Ευρώπη. 

Κι όμως, αν είχαν πρυτανεύσει, στοιχειωδώς, η πολιτική λογική κι η ευθύνη το 2015, η ανακατασκευασμένη Πατρών-Πύργου θα είχε ήδη παραδοθεί -εδώ και τέσσερα χρόνια- και μάλιστα χωρίς την επιβολή διοδίων.

Το έργο της Πατρών -Πύργου αναδεικνύεται, έτσι, σε μνημειώδη περίπτωση αλλοπρόσαλλων κυβερνητικών αποφάσεων, αχρείαστων καθυστερήσεων και εξίσου αχρείαστων αναθεωρήσεων στον σχεδιασμό του.

Αν όσα είχαμε -άπαντες- συμφωνήσει το 2014, είχαν απερίσπαστα υλοποιηθεί και δεν είχαν ανατραπεί στη συνέχεια, σήμερα θα είχαμε έναν σύγχρονο και απολύτως ασφαλή αυτοκινητόδρομο σε λειτουργία, χωρίς διόδια, χωρίς δηλαδή επιπλέον κόστη για τους χρήστες, μιας και οι πόροι για την ανακατασκευή θ’ αντλούνταν αποκλειστικά από κοινοτικές και εθνικές χρηματοδοτήσεις.

Το δε ζήτημα των διοδίων, κατά έναν περίεργο τρόπο, δεν βρίσκεται καν στην ατζέντα των τοπικών αρχών.

Ακόμα και στο πλαίσιο διεκδίκησης της πρόσφατης κινητοποίησης στην Αθήνα, η δημοτική αρχή δεν συμπεριέλαβε ούτε λέξη για την προοπτική των διοδίων στην Πατρών-Πύργου ενώ το ζήτημα τέθηκε μόνο απ’ την δική μας παράταξη, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 24ης Ιανουαρίου.

Είναι σαφές ότι κάθε συζήτηση και διεκδίκηση για την Πατρών-Πύργου θα πρέπει να στηρίζεται σε τρία βασικά σημεία:

•             Άμεση, χωρίς άλλες χρονοτριβές, έναρξη του έργου της ανακατασκευής ώστε να σταματήσει η εκατόμβη των θυμάτων.

•             Απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής διοδίων στους μόνιμους κατοίκους. Δεν μπορεί να πληρώνουν διόδια οι εργαζόμενοι στη ΒΙ.ΠΕ και οι κάτοικοι των οικισμών της Δυτικής Αχαΐας. Υπάρχει προηγούμενο, με περιοχές της Βόρειας Αττικής που οι κάτοικοί τους απαλλάχθηκαν απ’ την υποχρέωση διοδίων στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

•             Αναθεώρηση, εν γένει, του σχεδιασμού των διοδίων, ώστε να μην αποδυναμωθεί -λόγω του κόστους καθημερινής διέλευσης -η σπουδαιότητα του έργου στην ανάπτυξη της περιοχής, στην ανάδειξη του μητροπολιτικού χαρακτήρα της Πάτρας και, πριν απ’ όλα, στην ασφάλεια των πολιτών.

Τα διόδια, ιδιαίτερα για τις μετακινήσεις εντός νομού, θα μεταφέρουν την κίνηση των οχημάτων στην Παλαιά Εθνική Οδό, κάτι το οποίο θα επιφέρει μεγάλη επικινδυνότητα και φόρτο εντός των οικισμών που διατρέχει.

Θυμίζουμε δε, ότι μεγάλοι οδικοί άξονες που συγχρηματοδοτήθηκαν από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους (Αθηνών-Θεσσαλονίκης, Εγνατία) για χρόνια παρέμεναν χωρίς διόδια, ενώ στη ανακατασκευασμένη Πατρών-Πύργου διόδια προβλέπονται απ’ την πρώτη μέρα λειτουργίας της.

Η παράταξη «Πρωτεύουσα Ξανά!» επανέρχεται, λοιπόν, στο ζήτημα των διοδίων θεωρώντας ότι απαιτείται συντονισμένη δράση απ’ το σύνολο των τοπικών αρχών και φορέων ώστε να προληφθεί έγκαιρα μια ακόμη αδικία σε βάρος των κατοίκων της Πάτρας και της Αχαΐας.  

     

      

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις