Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Κορωνοϊός 200 Χρόνια Από Την Ελληνική Επανάσταση Νάσος Νασόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Μπορεί τελικά ο καθένας να οδηγήσει μία Ferrari;- Ένας δάσκαλος οδήγησης μιλάει στο thebest για τα μοιραία λάθη  

Μπορεί τελικά ο καθένας να οδηγήσει μία ...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Ο Γιάννης Μπαλασκέρης εξηγεί…

Πολλά είναι τα ερωτηματικά  σχετικά με τα τροχαία δυστύχημα με πολύ γρήγορα αυτοκίνητα  που όλο και αυξάνονται στην Ελλάδα. Τελευταίο ήταν αυτό που συνέβη το βράδυ της Πέμπτης με θύμα τον 45χρονο Τζώρτζη Μονογυιό, στη Βούλα. Είχαν προηγηθεί δυστυχήματα στα οποία βρήκαν τραγικό θάνατο ο Madclip και ο Γιώργος Βακάκης.

Το ερώτημα που ανακύπτει είναι το προφανές: Μπορεί άραγε ο καθένας να οδηγήσει  μία Porsche ή μία Ferrari και τι πρέπει να προσέξει; Και τελικά ποιες είναι οι αιτίες για τα δυστυχήματα με τέτοιου είδους αυτοκίνητα;

Όπως εξηγεί στο thebest.gr ο δάσκαλος οδήγησης, Γιάννης Μπαλασκέρης, «πρέπει να έχεις ένα συγκεντρωμένο μυαλό αλλά και γνώση. Όλα αυτά τα αυτοκίνητα έχουν και τις κατάλληλες εντολές αλλά και ασφαλιστικές δικλείδες ώστε να βοηθούν τον οδηγό να γίνεται καλύτερος. Πολλοί οδηγοί απενεργοποιούν τα συστήματα αυτά έτσι ώστε να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Υπάρχει πάντα και η μεγάλη ταχύτητα που αναπτύσσουν οι οδηγοί πολλές φορές, νομίζοντας ότι μπορούν να την ελέγξουν κατά κάποιο τρόπο, όμως εκείνη δεν παίζει μαζί σου. Είναι λοιπόν πολλοί οι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε ένα τροχαίο με ένα τέτοιο αυτοκίνητο και μέσα σε αυτούς είναι και η έλλειψη της σωστής κρίσης. Ο οποιοσδήποτε οδηγός με εμπειρία ή όχι μπορεί να βρεθεί στο επίκεντρο ενός τέτοιου τροχαίου. Παίζει ρόλο η κούραση, η ψυχολογία του οδηγού, η ηλικία».

Όπως επισημαίνει, «όλοι αυτοί οι παράγοντες μπορεί να ευθύνονται για κάποιο ατύχημα κατά την οδήγηση. Ένας άνθρωπος που μόλις έχει πάρει το δίπλωμα του, αν ακολουθεί τους κανόνες της οδικής κυκλοφορίας, μπορεί να έχει ασφάλεια στο δρόμο. Δεν παίζουν ρόλο τα κυβικά του αυτοκίνητου όταν κινείσαι με βάση του κανόνες. Οι σχολές οδηγών δίνουν τα εφόδια και αυτό που λέω πάντα ότι μία φορά θα γίνει το μοιραίο λάθος.

Μιλώντας για αυτά τα «μεγάλα» και γρήγορα αυτοκίνητα, πρέπει να ξέρουμε πως όταν κάποιος αγοράζει ένα τέτοιο, πρέπει- είναι υποχρεωμένη η εταιρεία- να δείξει τα συστήματα που διαθέτει το αυτοκίνητο. Είναι αυτά που όπως προείπα βοηθούν τον οδηγό με έξτρα επισημάνσεις.  Ο λόγος που κάποιοι οδηγοί αποφασίζουν να απενεργοποιήσουν αυτά τα συστήματα είναι γιατί τον εμποδίζουν να απελευθερώσει τη δύναμη του αυτοκινήτου. Νομίζουν  οι οδηγοί ότι αυτά που βλέπουν στην τηλεόραση, μπορούν να τα κάνουν και οι ίδιοι. Στην Ελλάδα όμως δεν υπάρχουν και οι κατάλληλοι δρόμοι για αυτό».

«Αυτό που λέω στους μαθητές μου είναι καλύτερα να ξεκινάς 10 λεπτά νωρίτερα και να φτάνεις πέντε λεπτά αργότερα» καταλήγει.

Ένα μεγάλο ερώτημα που τίθεται μετά το τραγικό θανατηφόρο με την Ferrari είναι το πώς είναι δυνατόν η Πολιτεία πιστεύει πως πρέπει να έχουν την ίδια εκπαίδευση ένας άνθρωπος που θα οδηγεί αυτοκίνητα των 100 και 150 ίππων, με έναν που θα έχει στα χέρια του ένα αμάξι με 600 άλογα.

Υπάρχει η εκτίμηση ότι το κράτος θα πρέπει να  ορίσει μία πολύ πιο αυστηρή διαδικασία εκπαίδευσης, κυρίως για όσους οδηγούς επιλέξουν να οδηγούν τόσο γρήγορα αυτοκίνητα τα οποία έχουν μια αναλόγως ιδιαίτερη συμπεριφορά.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις