Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

H Αχαΐα «κατακοκκίνησε», όταν έλαβαν «σκληρά» μέτρα- Ο παραλογισμός του φαύλου κύκλου και τα επιλεγμένα θύματα

H Αχαΐα «κατακοκκίνησε», όταν έλαβαν «σκ...
Κοντογεωργοπούλου Γιώτα
[email protected]

Στην Αχαΐα βιώνουμε το τελευταίο διάστημα τον θρίαμβο της παραδοξότητας

Στην Ελλάδα ο παραλογισμός αποτελεί βασικό συστατικό του δημόσιου βίου. Πάνω σε αυτό άλλωστε έχει δομηθεί όλη η νεότερη ιστορία του κράτους, με το έθνος να δίνει τα διαπιστευτήριά μας και σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Είναι ζήτημα dna και σε ένα βαθμό έχει και το ενδιαφέρον του θα έλεγε κανείς ως ανάγνωση … γενετικού χάρτη.

Ωστόσο υπάρχουν στιγμές- και είναι πολλές- που αυτό το εθνικό κουσούρι δεν μπορεί να είναι σε καμία περίπτωση χαριτωμένο.  Η πανδημία για παράδειγμα δεν προσφέρεται επουδενί για παραλογισμούς. Διότι μεταφράζεται σε ανθρώπινες ζωές. Και όταν λέμε «ανθρώπινες ζωές» δεν εννοούμε μόνο το αυτονόητο της σωματικής ακεραιότητας αλλά και το προφανές της επιβίωσης και της ποιότητάς της. 

Στην Αχαΐα βιώνουμε το τελευταίο διάστημα τον θρίαμβο της παραδοξότητας. Τα καταστήματα εστίασης και τα εμπορικά είναι ερμητικά κλειστά. Οι ιδιοκτήτες τους βρίσκονται σε κατάσταση απόγνωσης ενώ ένα αξιοσέβαστο ποσοστό καταστημάτων δεν πρόκειται να ανοίξουν ξανά με ό,τι μπορεί αυτό να σημαίνει για τον οικονομικό και κοινωνικό ιστό της πόλης.

Θα ανέμενε κανείς αυτή η εξέλιξη-θυσία στο όνομα της  δυνητικής απαλλαγής μας από τη μάστιγα του κορωνοϊού, να έχει αποφέρει καρπούς. Άλλωστε τα μέτρα για αυτό λαμβάνονται. Για να αποδίδουν.

Τι συμβαίνει όμως στην Αχαΐα; Από τη στιγμή που η περιοχή μπήκε σε σκληρό lockdown τα κρούσματα όχι απλώς δεν περιορίστηκαν αλλά άρχισαν να διαγράφουν μια τρελά ανοδική καμπύλη. Όσο περισσότερο μάλιστα  «σκλήραιναν» τα μέτρα, τόσο πιο πολύ «κοκκίνιζε» ο νομός μέχρι που φτάσαμε στο οριακό σημείο του «μπλακ άουτ» στα νοσηλευτικά ιδρύματα της περιοχής τα οποία βρίσκονται ένα βήμα προ της κατάρρευσης.

Δεν θέλει φαντασία για να κατανοήσει κανείς τι φταίει για αυτή την εν τέλει έκρυθμη κατάσταση η οποία κανείς δεν γνωρίζει που θα καταλήξει και με τι κόστος.

Το χάος μεταξύ των -επί χάρτου- σχεδίων των λοιμωξιολόγων και της πραγματικότητας των δρόμων, των πλατειών και των πεζοδρόμων είναι τόσο πλατύ που είναι πλέον σαν να ζούμε σε δύο παράλληλα σύμπαντα.

Οι μεν σχεδιάζουν, οι δε αποδέχονται χωρίς να είναι σε θέση να περιφρουρήσουν. Και οι τρίτοι απλώς δεν υπακούουν. Εσχάτως δε, περιπαίζουν και μέσω βίντεο στο Instagram κυβέρνηση και ΕΛ.ΑΣ. στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού μεταξύ του σκύλου και της γάτας, όπου η γάτα κάνει  τα παιχνίδια της και ο σκύλος κουνάει την ουρά του.

Κάπως έτσι φτάσαμε στην αδιανόητη κατάσταση που άρχισε να εντείνεται από την περίοδο του καρναβαλιού και συνεχώς κορυφώνεται και η οποία συνίσταται σε άδεια καταστήματα, κατεστραμμένους οικονομικά κλάδους και γεμάτες σκάλες, πεζόδρομους, κοινόχρηστους χώρους και παραλιακές από αμέριμνους νεολαίους άνευ μάσκας που σχεδόν εμπαίζουν τις αρχές οι οποίες απλώς τους παρακολουθούν να κάνουν πάρτι, λίγο πριν επιστρέψουν στα σπίτια τους για να λειτουργήσουν  ως υγειονομικές βόμβες.

Η στάση της ΕΛ.ΑΣ. να … ξεκουράζεται την ώρα που η νεολαία π.χ. ξεδίνει στη Γεροκωστοπούλου, λίγα μέτρα παραπέρα από το αρχηγείο της, έχει τις πιθανές εξηγήσεις της.

Η προφανής εξήγηση είναι ότι το αρμόδιο υπουργείο φοβάται πιθανές εκρήξεις και δημιουργία … «επαναστατικών» κορωνοπάρτι  που θα ξεφυτρώνουν σε απάντηση των εξορμήσεών της ΕΛ.ΑΣ. δεξιά και αριστερά στην πόλη με ό,τι μπορεί να σημαίνει κάτι τέτοιο όταν έχεις να κάνεις με 16χρονους ενίοτε υπέρ του δέοντος χαρούμενους από τη χρήση αλκοόλ. 

 Μια δεύτερη εξήγηση, η οποία έχει να κάνει με την εξ αρχής κραυγαλέα  απουσία μπλόκων ελέγχου των απαγορεύσεων του ωραρίου ή των χιλιομετρικών αποστάσεων, θα μπορούσε να είναι η άρνηση της κυβέρνησης να φορτώσει κλήσεις των 300 (τουλάχιστον)  στους πολίτες σε μια τέτοια χρονική στιγμή αναλογιζόμενη και το πολιτικό κόστος της κίνησης. Κάπως έτσι σε όλη τη διάρκεια του lockdown αν είχες όρεξη μπορούσες να κόβεις βόλτες ανενόχλητος μέχρι πρωίας. 

Μια τρίτη εκδοχή, είναι ότι δεν επαρκούν οι δυνάμεις ελέγχου των μέτρων, με προληπτικό και όχι κατασταλτικό τρόπο, επιχείρημα που βεβαίως δεν μπορεί να σταθεί όταν μιλάμε για συναθροίσεις στα 100 και τα 200 μέτρα από το αστυνομικό μέγαρο.

Τι απομένει; Η επίδειξη λήψης μέτρων με θύματα όσους δεν αντιδρούν όπως οι ξεσαλωμένοι 15χονοι  και όταν το κάνουν εισπράττουν κλήσεις της τάξης των 5.000 ευρώ.

Την ίδια ώρα λοιπόν που οι μεν στήνουν κορωνπάρτι και κάποιοι άλλοι διαδηλώνουν ο ένας πάνω στον άλλον, την ίδια ώρα που στα σούπερ μάρκετ γίνεται της άλλης.. διαδηλώσεως, οι καταστηματάρχες της εστίασης και οι έμποροι, φιλοτεχνούν κηδειόχαρτα και τα κρούσματα στην πόλη εκτοξεύονται με τον κ. Πέτσα να κινδυνολογεί, τους λοιμωξιολόγους να μελετούν νέα αποτυχημένα μέτρα με βάση τη δική τους ιδανική θεώρηση της κοινωνίας και τον Χαρδαλιά να υποδύεται τον κάου μπόι των έξι με φόντο ένα τοπίο που δεν θυμίζει και πολύ… δύση.

Προσωπική μου άποψη είναι ότι από αυτή την κατάσταση που συναντάμε στα σκαλιά και στους πεζόδρομους όλοι πλην της ..ΕΛ.ΑΣ., θα ήταν προτιμότερα τα ανοικτά μαγαζιά όπου οι καταστηματάρχες θα έθεταν τους όρους παραμονής των θαμώνων και θα περιφρουρούσαν έστω κατ΄ ελάχιστον τη διαδικασία. Από τα κλειστά εμπορικά και τα έμφορτα σούπερ μάρκετ θα ήταν προτιμότερη η εκτόνωση των καταναλωτικών αναγκών με ανοικτά μαγαζιά και αυστηρούς όρους λειτουργίας.

Από τα αστεία  οικονομικά βοηθήματα, θα ήταν προτιμότερα τα λογικά επιχειρήματα που δυστυχώς δεν υπάρχουν. Για να σε έχουν κλειστό επί μήνες για το κοινό καλό, θα πρέπει με λίγα λόγια να έχουν και έναν πίνακα που να αποδεικνύει την αναγκαιότητα της δικής σου οικονομικής εξόντωσης. Και τέτοιος πίνακας δεν υπάρχει.

Η πορεία της περιοχής προς το βαθύ κόκκινο από τη στιγμή της λήψης των μέτρων με αμείωτο το επιδημιολογικό φορτίο και τα ενεργά κρούσματα, είναι η απάντηση στην παταγώδη αποτυχία των μέτρων.

Αποτυχία που αφήνει πίσω της, νοσούντες στα νοσοκομεία, αλλά και πολλούς νοσούντες στην κοινωνία οι οποίοι αναγκάζονται σε θυσίες χωρίς κανένα απολύτως αποτέλεσμα.

Αν στην αρχή της πανδημίας είχαμε το παράδειγμα της Ελλάδας στο συν της παγκόσμιας συζήτησης, τώρα το έχουμε στο πλην.

Καταφέραμε να μεταγράψουμε σε Αριστοφανική παραγωγή και την πανδημία. Και ναι. Είναι και τούτο υπόθεση του εθνικού μας dna.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις