Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Κώστας Μάρκου: Iδεοληπτική υποβάθμιση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας

Κώστας Μάρκου: Iδεοληπτική υποβάθμιση το...

Στην ομιλία του στη Βουλή έθιξε τον αντιδημοκρατικό και αντισυνταγματικό αποκλεισμό μέρους της ακαδημαϊκής κοινότητας από το δικαίωμα του «εκλέγειν»

Ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, Καθηγητής Κώστα Μάρκου μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» και στην ομιλία του έθιξε διάφορα καίρια θέματα του νομοσχεδίου ενώ επικεντρώθηκε σε δυο σημαντικά ζητήματα:

·         την ιδεοληπτική υποβάθμιση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας και

·         τον αντιδημοκρατικό και αντισυνταγματικό αποκλεισμό μέρους της ακαδημαϊκής κοινότητας από το δικαίωμα του «εκλέγειν».

Ο Βουλευτής κ. Μάρκου ξεκίνησε την ομιλία του διαβάζοντας την από 5 Μαΐου 1967 τηλεγραφική διαταγή του Υπουργείου Παιδείας της Δικτατορίας, με την οποία διατάσσονταν τότε η διακοπή του μαθήματος «Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος», αναδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό τον αυταρχισμό με τον οποίο λειτουργεί εδώ και 11 μήνες η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Ο κ. Μάρκου αναφέρθηκε στον χαρακτηρισμό της Κοινωνιολογίας ως αριστερή επιστήμη, καλώντας την ηγεσία του Υπουργείου και τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας να συνομιλήσουν με τον Πρωθυπουργό, ο οποίος στο πολυδιαφημισμένο βιογραφικό του αναφέρει ότι κατέχει προπτυχιακό τίτλο σπουδών στις Κοινωνικές Επιστήμες. Πρόσθεσε δε με νόημα ότι είτε θα δεχθούμε ότι οι Κοινωνικές Επιστήμες δεν κάνουν τον άνθρωπο αριστερό, όπως δεν έκαναν τον κ. Μητσοτάκη, είτε θα οδηγηθούμε στο συμπέρασμα ότι ο Πρωθυπουργός δεν μελετούσε ή δεν κατανοούσε επαρκώς τα πανεπιστημιακά του μαθήματα και για αυτό δεν κατέληξε αριστερός.

Τέλος, επανέλαβε την πρόταση που κατέθεσαν οι Κοσμήτορες Πανεπιστημιακών Σχολών, οι Πρόεδροι Πανεπιστημιακών Τμημάτων, η ΟΛΜΕ και όλα τα κόμματα του Κοινοβουλίου, πλην της Ν.Δ., σύμφωνα με την οποία το Υπουργείο όφειλε και θα μπορούσε να διατηρήσει το μάθημα της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστημών, με δικαίωμα επιλογής των μαθητών ανάμεσα στα Λατινικά και την Κοινωνιολογία ανάλογα με τη σχολή που επιθυμούν να περάσουν.

Αναφορικά με την βαθιά αντιδημοκρατική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης, με την οποία στερείται το δικαίωμα του «εκλέγειν» από χιλιάδες εργαζόμενους που συνδέονται άμεσα με την ακαδημαϊκή καθημερινότητα, ο βουλευτής Αχαΐας Κώστας Μάρκου επανέφερε το ζήτημα που ο ίδιος ανέδειξε κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, αναφορικά με την «επιστημονική διγλωσσία» του Υπουργού Επικρατείας κ. Γεραπετρίτη, ο οποίος το 2011 έχει υπογράψει σχετική γνωμοδότηση για την αντισυνταγματικότητα της συγκεκριμένης διάταξης.

Τόνισε επίσης, αναφερόμενος ειδικά στον Υφυπουργό κ. Διγαλάκη, ότι η συνέλευση του οικείου τμήματος είναι αυτή που αποφασίζει για την πρόσληψη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, όπως επίσης και για την κρίση και τα προσόντα τους, τα οποία είναι ακαδημαϊκά και όχι διοικητικά.

Τέλος, ο Βουλευτής κ. Μάρκου, επικαλούμενος και τη σχετική έκθεση της  Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής, ζήτησε από την Κυβέρνηση να δείξει θάρρος και να αναγνωρίσει το λάθος της και κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει πλήρως την αναχρονιστική διάταξη με την οποία επαναφέρεται η αναγραφή της διαγωγής στο σχολικό απολυτήριο.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις