Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΘΕΑΤΡΟ

/

Η ιστορία του Σκρουτζ, στην Πάτρα, μέσα από τα μάτια της Φιορέλας Μαστρόκαλου – Τι λέει στο thebest.gr

Η ιστορία του Σκρουτζ, στην Πάτρα, μέσα ...
Μακρυγένη Ελευθερία
[email protected]

H παράσταση ανεβαίνει στο θέατρο Λιθογραφείον

Ποιος δεν ξέρει τη Χριστουγεννιάτικη Ιστορία του Κάρολου Ντίκενς; Ένα λογοτεχνικό έργο που «κλέβει» αγγίζει και αφυπνίζει τις καρδιές μικρών και μεγάλων και έχει κεντρικό πρόσωπο τον γνωστό μας Εμπενίζερ Σκρουτζ. Η φιλαργυρία του, η μοναξιά του, οι πόνοι στην καρδιά του τον κάνουν να μισεί τα Χριστούγεννα ώσπου τρία πνεύματα θα τον επισκεφτούν την παραμονή των Χριστουγέννων. Η Χριστουγεννιάτικη Ιστορία έχει ανέβει στο θέατρο και έχει πολλές κινηματογραφικές εκδοχές.

Αυτή την περίοδο παρουσιάζεται στην Πάτρα, στο θέατρο Λιθογραφείον, σε διασκευή και σκηνοθεσία Φιορέλας Μαστρόκαλου, η οποία μιλά στο thebest.gr

 

H Χριστουγεννιάτικη ιστορία του Ντίκενς είναι ένα έργο με πολλές διαστάσεις. Μιλήστε μας για τη δική σας «ματιά», τη σκηνοθετική και εικαστική προσέγγιση.

 

Ο Κάρολος Ντίκενς ως κορυφαίος λογοτέχνης καθώς και όπως όλοι οι κλασσικοί μιλάνε με το έργο τους σε πολλά επίπεδα και αγγίζουν διάφορα θέματα μέσα από τη δημιουργική τους δουλειά και τους καλλιτεχνικούς μετασχηματισμούς τους. Ειδικά ο Ντίκενς ως σπουδαίος εικονοπλάστης σε απορροφά μέσα στο σύμπαν του και μέσα από τον εμπνευσμένο λόγο του σου αποκαλύπτει την μαγεία και την απλότητα της ανθρώπινης φύσης. Στο συγκεκριμένο έργο του , Μια Χριστουγεννιάτικη ιστορία, μας θυμίζει το τι είναι σημαντικό στη ζωή και το πόσο σύντομη είναι και μας ευαισθητοποιεί σε θέματα όπως η μοναξιά και η απομάκρυνση από τις ηθικές αξίες, ο ατομικισμός το προσωπικό συμφέρον και η έλλειψη ανθρώπινων σχέσεων όπως και η κοινωνική αδικία , το χάσμα των κοινωνικών τάξεων, την καταπίεση της εργατικής τάξης και την εξαθλίωση των οικονομικά ασθενούντων. Όλα αυτά τα θέματα του έργου καθώς και η εμπνευσμένη καλλιτεχνική του ματιά αποτέλεσε οδηγό στο τρόπο που αντιμετώπισα  την θεατρική παράσταση του έργου του. Έχοντας στα "χέρια μου" το συνολικό καλλιτεχνικό κομμάτι, απο τη διασκευή, δραματουργία, μουσική επιμέλεια, υποκριτική προσέγγιση και εικαστική σύλληψη είχα την ευκαιρία να αποτυπώσω ακριβώς τη δική μου οπτική πάνω στο έργο. Με ενδιαφέρει σε μεγάλο βαθμό η "εικονοπλασία" καθώς και το πώς με λίγα μέσα και όχι ρεαλιστικά τα οποία μεταμορφώνονται στη διάρκεια της παράστασης μπορείς να πεις μια ιστορία που ανοίγει την φαντασία στους θεατές και τους μεταφέρει στην εποχή και στο πνεύμα της Βικτωριανής Αγγλίας του Ντίκενς και σου επιτρέπει να ταξιδέψεις μέσα σε αυτήν και να την γευτείς. Έτσι ένα γραφείο μπορεί να μεταμορφωθεί σε μεγαλοπρεπή θρόνο, για παράδειγμα, ένα μπαστούνι σε φονικό όπλο και ένα κοστούμι σε μαγικό χαλί που ταξιδεύει τον ήρωα στα ύψη του ουρανού και μέσα στο χρόνο. Η "μαγεία" και η φαντασία είναι απαραίτητο συστατικό του θεάτρου και της τέχνης γενικότερα και γι; αυτό κατευθύνομαι προς τα εκεί. Ένα άλλο ζητούμενο μου είναι η αρμονική συνύπαρξη όλων των καλλιτεχνικών μέσων , μουσική, φωτισμός, υποκριτική, σκηνοθεσία και εικαστικότητα προς ένα ενιαίο αισθητικό αποτέλεσμα που μεταφέρει την προσωπική μου ματιά.

Ποια είναι η δυσκολία στο να στήσεις μια παράσταση που απευθύνεται τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες;

 

Δεν πιστεύω καθόλου στο διαχωρισμό του κοινού σε ηλικιακές ομάδες. Ένα έργο απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, αυτό που αλλάζει ανάλογα το θεατή είναι η πρόσληψη αυτού. Οι ενήλικες έχουν την εμπειρία της ζωής και μπορούν να συγκρίνουν, να θυμηθούν και να συνδέσουν ένα υλικό που τους προσφέρεται και να φτιάξουν έτσι τη δική τους παράσταση στη καρδιά και στο μυαλό τους. Τα παιδιά αντίθετα όντας πιο κοντά στο ασυνείδητο και υποσυνείδητο μέρος της ύπαρξής μας, αντιμετωπίζουν το υλικό με τη σκληρότητα της αθωότητας τους χωρίς τα φίλτρα των κοινωνικών συμβάσεων βλέποντας έτσι τη καθαρή εικόνα. Αυτό που πρέπει να απασχολεί τον δημιουργό είναι η ειλικρίνεια στη δουλειά του, η δημιουργική φαντασία και η ευαισθησία στην αντιμετώπιση των θεμάτων του έργου. Έτσι και με την επίτευξη ενός επιζητούμενο ρυθμού στη παράσταση , το έργο μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο και ευχάριστο θέαμα για όλες τις ηλικίες. Δεν υποτιμώ τα παιδιά και δε θα πρόσφερα ποτέ μασημένη τροφή. Είναι οι πιο απαιτητικοί θεατές, αυτοί που επιζητούν την διασκέδαση και τη φαντασία όσο κανείς άλλος και αυτοί που δε συγχωρούν την ανειλικρίνεια. Έτσι τα αντιμετωπίζω σαν τους πιο απαιτητικούς ενήλικες. Ταυτόχρονα στην εποχή που ζούμε της υπερπληροφόρησης και της έκθεσης σε πολλαπλές πληροφορίες και θεάματα, δε πιστεύω πως πρέπει να κρύβουμε κάτι από τα παιδιά, αλλά να αποκαλύπτουμε τη θετική πλευρά τους, οξύνοντας την κριτική τους ικανότητα.

 

Τι  σας γοητεύει στην Χριστουγεννιάτικη ιστορία;

 

Όλη η ιστορία με μαγεύει και με εμπνέει από πολύ μικρή ηλικία που ήρθα σε επαφή μαζί της. Είναι πολύ εύκολο να την δεις σαν καθρέπτη της ύπαρξής σου και να ταυτιστείς συνειδητοποιώντας το πεπερασμένο της ύπαρξης και το πόσο σημαντικό είναι να κάνεις όσα περισσότερα μπορείς με το χρόνο που έχεις, όπως λέει χαρακτηριστικά το δεύτερο πνεύμα. Όπως επίσης το πόσο σημαντική είναι η παιδική μας ηλικία, οι αναμνήσεις και τα βιώματα μας που πάντα τα φέρουμε μέσα μας και πως δε πρέπει να τα αρνούμαστε και να χάνουμε την επαφή με το νεαρό, μικρό εαυτό μας. Όλα αυτά και σε συνδυασμό με τη διάχυτη μαγεία μέσω της οποίας συντελούνται όλα αλλά  και το Χριστουγεννιάτικο πνεύμα που τα πλαισιώνει( καθόλου τυχαίο),μουσικές, χρώματα, αρώματα, έθιμα της γιορτής και παραδόσεις στην αναβίωση των οποίων συντέλεσε ο Ντίκενς με το έργο του από τη Βικτωριανή Αγγλία έως σήμερα, έκαναν για μένα θελκτικότατο το όλο εγχείρημα.

 

Η παράσταση απευθύνεται τόσο σε ενήλικες όσο και παιδιά άνω των 10 ετών.



Διασκευή / Σκηνοθεσία / Εικαστικό περιβάλλον: Φιορέλα Μαστρόκαλου
Σκηνικά / Κοστούμια: Λάμπρος Ξύτσας
Μουσική επιμέλεια: Φιορέλα Μαστρόκαλου
Φωτισμοί: Ευσταθία Δρακονταειδή
Φωτογραφία: Αντώνης Αλεξάκης, Χρήστος Αντωνόπουλος
Τεχνική επιμέλεια ήχου: Χρήστος Αντωνόπουλος, Στράτος Γιαννατσής
Παίζουν: Gerard van Hattem , Αντώνης Γραβάνης, Αναστασία Μανόνα, Μυρτώ Ντζαμάρα, Λάμπρος Ξύτσας, Αντριάννα Σιδέρη, Γιάννης Σιδέρης, Θεοδότη Τάσση και στο ρόλο του Σκρουτζ ο Βασίλης Τάσσης.





INFO
Παραστάσεις
Σάββατο 14/12 20:00 / Κυριακή 15/12 12:00 & 20:00 / Δευτέρα 23/12 21:30
Πέμπτη 26/12 21:30 / Παρασκευή 27/12 21:30 / Σάββατο 28/12 20:00 /
Κυριακή 29/12 12:00 & 20:00 / Δευτέρα 30/12 21:30
Παρασκευή 3/1 21:30 / Σάββατο 4/1 20:00 /
Κυριακή 5/1 12:00& 20:00

Εισιτήρια: 10€ (κανονικό), 8€ (φοιτητικό, πολυτέκνων, άνω των 65), 5€ (παιδικό, ατέλειες, ανέργων)
Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2610 328394

 

 

 Ποια είναι η Φιορέλα Μαστρόκαλου 

 

·        Γεννήθηκε στη Πάτρα. Σπούδασε στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Πανεπιστημίου Πατρών, στο Τμήμα Γραφιστικής Ι.Ε.Κ. Ακμή (Με υποτροφία) και στην Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Δραματικής Τέχνης ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα καλλιτεχνικής εκπαίδευσης σύγχρονου & μοντέρνου χορού, χοροθεάτρου, σκηνοθεσίας κινηματογράφου, φωτογραφίας, δημιουργικής γραφής καθώς και εργαστήριο σκηνοθεσίας θεάτρου και θεωρία θεάτρου στο Θεατρολογικό Τμήμα Παν/μίου Πατρών. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεάτρου, κίνησης και Performance με τους Αντώνης Μυριαγκός, Κωνσταντίνος Μίχος, Θεόδωρος Αμπαζής, Ελένη Μποζά, Λάκης Κουρετζής, Μαρία Καλλιμάνη, Γεωργία Μαυραγάνη, Χριστίνα Μερτζάνη,  Κώστας Φαρμασώνης, Αικατερίνη Αρβανίτη, Γιώργος Σαμπατακάκης, Αλέξανδρος  Ευκλείδης, Αντώνης Βολανάκης, Ραφίκα Σαουίς, Σάββας Στρούμπος, Θεόδωρος Τερζόπουλος (παρουσίαση μεθόδου)κ.α. Έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις χορού, χοροθεάτρου και performance. Στο θέατρο έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις : “Alkestis – The dead or alive show”, διασκευή της Άλκηστης του Ευριπίδη σε ρόκ όπερα, σκηνοθεσία & σύλληψη : Τάσος Θεοφιλάτος, Φιορέλα Μαστρόκαλου   Θέατρο Επίκεντρο+, Απρίλιος, Μάϊος  2019

·        “ Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων” , διασκευή και σκηνοθεσία Γιώργος Παπαστεφάνου, Θέατρο Επίκεντρο+,  Μάρτιος , Απρίλιος 2019

”Γύρισα σπίτι” Ντάριο Φό, φεστιβάλ θεατρικού μονολόγου Εύπολις- Art, Οκτώβριος 2018, "Όλο σπίτι κρεβάτι και εκκλησία" του Dario Fo και Franca Rame, σκηνοθεσία Γιώργος Παπαστεφάνου, Θέατρο Κρήνης και Φεστιβάλ Δήμου Δωδώνης, Ιούλιος και Αύγουστος 2018 , ‘’Equus’’ του Peter Shaffer, σκηνοθεσία Γιώργος Παπαστεφάνου, "Cabaret17"(Μια σκηνική μεταφορά των Βακχών του Ευριπίδη), σκηνοθεσία Γεωργία Καλογεράτου , "Ο χρόνος είναι ένα παιδί που παίζει" του Λάκη Κουρετζή , σκηνοθεσία : Μίλτος Νίκας, "Richard’s nonsense tale" (βασισμένο στον Ριχάρδο Β΄ του Σαίξπηρ) , σκηνοθεσία : Γιώργος Παπαστεφάνου , "Ορέστης" του Ευρυπίδη , Σκηνοθεσία Σίμος Κακάλας , "Imagine the city" (performance στην παράκτια ζώνη της Πάτρας) conception : Αντώνης  Βολανάκης, "Όνειρα -Are we such stuff as dreams are made of?”  Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, Σκηνοθεσία : Αλέξανδρος Σωτηρίου, ¨Patrasso – Οι πόλεις ξεχνάνε’’; ,στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος   Ομιλούντες Τόποι. Σκηνοθεσία:  Μίλτος Νίκας. Στον Κινηματογράφο: “Nia on vacation”, Σκηνοθεσία : Cat Papadimitriou, «Μίκης Θεοδωράκης: Το χρώμα της ελευθερίας-Ιχνογραφώντας τα νεανικά χρόνια του συνθέτη (1925-1950)» Ντοκυμαντέρ Παραγωγής Σκάι, Σκηνοθεσία: Γιάννης Κατωμερής. Υπήρξε μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Διεθνούς  Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Πολιτισμού Πάτρας όπου παρουσίασε καλλιτεχνικά πρότζεκτ καθώς και τις τελετές λήξης του Φεστιβάλ. Ώς δημιουργός ασχολείται με την συγγραφή σεναρίων, διηγημάτων, ποίησης, παραμυθιών, δημιουργία VideoArt, φωτογραφία, Performance Art, παραγωγή ραδιοφωνικών εκπομπών. Το σενάριο της «Outside» (Απέξω), κέρδισε το Βραβείο Έκδοσης Microγραφή - T- Short. Τα Video Art έχουν προβληθεί σε καλλιτεχνικά φεστιβάλ και παραστάσεις ενώ δύο από αυτά έχουν βραβευτεί.

Φωτογραφικά έργα έχουν συμμετάσχει στην έκθεση των εικαστικών, Πατρινών δημιουργών.

Στο θέατρο έχει παρουσιάσει:

·         Θεατρικό δρώμενο «Το Καρναβάλι που γράφει ιστορία και αναμνήσεις», θέατρο δρόμου ενταγμένο στο πρόγραμμα του Δήμου Πατρέων για το Καρναβάλι 2019

·        Εικαστική – μουσικοθεατρική Performance: “Lux In Tenebris” ,στα πλαίσια του φεστιβάλ περφόρμανς του θεάτρου Λιθογραφείου Σεπτέμβριος 2019

·        «Μια Χριστουγιεννιάτικη Ιστορία» του Κάρολου Ντίκενς , διασκευή, σκηνοθεσία, εικαστικό περιβάλλον και μουσική επιμέλεια. Θέατρο Λιθογραφείον, Δεκέμβριος – Ιανουάριος 2019

Έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανταλλαγής νέων στη Σλοβενία ως leader position με θέμα εργασίας κ παρουσίασης “See Hear Act” , το θέατρο για κωφούς και τυφλούς.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture