Back to Top

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

"Black Friday": Οι παγίδες και τα ποσοστά των εκπτώσεων στην Πάτρα

 "Black Friday": Οι παγίδες και τα ποσοστά των εκπτώσεων στην Πάτρα
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

"Ύποπτες οι μεγάλες εκπτώσεις" λέει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πατρών

«Μαύρη» είναι η αυριανή Παρασκευή με τους εμπόρους να έχουν προετοιμαστεί για να υποδεχθούν καταναλωτές με «γενναίες» εκπτώσεις. Και στην Πάτρα οι καταναλωτές περιμένουν την «Black Friday» προκειμένου να αγοράσουν σε πολύ χαμηλότερες τιμές, ενώ σε αυτή συμμετέχουν και μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και πολυεθνικές. Και μπορεί η ημέρα να έρχεται από το εξωτερικό όμως φαίνεται πώς θα "μείνει" και στην Ελλάδα όπου έκανε την εμφάνιση της τα τελευταία χρόνια.

Προσοχή στις υπερβολικά μεγάλες εκπτώσεις

Τι πρέπει όμως να προσέξουν οι καταναλωτές;

Το αν οι εκπτώσεις που διαφημίζονται είναι πραγματικές είναι κάτι που που πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές, όπως εξηγεί στο thebest.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Πάτρας, Κώστας Ζαφειρόπουλος.

« Έχουν καταγραφεί συγκεκριμένες περιπτώσεις  όπου καταστήματα Πολυεθνικών στην Πάτρα, διαφημίζουν μεγάλες εκπτώσεις που όμως δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα", αναφέρει και προσθέτει:

«Θα πρέπει ο καταναλωτής να έχει τσεκάρει από πριν τη τιμή του προϊόντος που θέλει να αγοράσει και πόσο κοστίζει, έτσι ώστε να είναι σε θέση να ξέρει και τι έκπτωση έχει γίνει. Θα πρέπει να υπάρχει μεγάλη προσοχή όταν υπάρχει μεγάλη έκπτωση καθώς πολλές φορές οι μεγάλες εκπτώσεις είναι παγίδα» αναφέρει ο κ. Ζαφειρόπουλος, τονίζοντας ότι για κάθε προϊόν θα πρέπει να αναγράφεται η κανονική αλλά και η εκπτωτική τιμή.

Τι θα κάνει ο Εμπορικός Σύλλογος της Πάτρας

Τα μικρά καταστήματα της Πάτρας για την «Blacκ Friday» ( που σε πολλές περιπτώσεις γίνεται εβδομάδα εκπτώσεων και προσφορών) θα κάνουν εκπτώσεις από 20- 50% σε όλα τα είδη. Να σημειώσουμε ότι σε αυτό θα συμμετέχουν όλα τα καταστήματα της Πάτρας, αναφέρει με τον Εμπορικό Σύλλογο να καλεί τους καταναλωτές να προτιμήσει τα μικρότερα καταστήματα της πόλης.

Η ιστορία της Black Friday

Aκολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, δηλαδή η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, ημέρα η οποία έχει θεωρηθεί ως η αρχή της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών στην χώρα από το 1952.

Οι περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ανοίγουν πολύ νωρίς, τα τελευταία χρόνια από τις μεταμεσονύκτιες ώρες, και δίνουν μεγάλες προσφορές. Η Black Friday δεν είναι επίσημη αργία, αλλά η Καλιφόρνια και κάποιες άλλες Πολιτείες τηρούν την αργία της "Ημέρας μετά την ημέρα των Ευχαριστιών" για τους υπαλλήλους της Πολιτείας, συνήθως αντί για μια άλλη ομοσπονδιακή αργία, όπως η Ημέρα του Κολόμβου. Πολλοί εργαζόμενοι εκτός λιανικής και τα σχολεία έχουν αργία και την ημέρα των Ευχαριστιών και την επόμενη, οπότε μαζί με το Σαββατοκύριακο που ακολουθεί δημιουργείται μια τετραήμερη αργία που αυξάνει τον αριθμό των δυνητικών αγοραστών.

Η Black Friday είναι η ημέρα με τον μεγαλύτερο τζίρο πωλήσεων του έτους στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2005, αν και ειδήσεις, που εκείνη την εποχή ήταν ανακριβείς, την περιέγραφαν ως τέτοια για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Παρόμοιες ιστορίες επανεμφανίζονται κάθε χρόνο αυτή την εποχή, παρουσιάζοντας αγοραστική υστερία και έλλειψη αποθεμάτων, δημιουργώντας έτσι μια κατάσταση φαύλου κύκλου ανατροφοδότησης της ζήτησης.

Το 2014, ο τζίρος της Black Friday έπεσε για πρώτη φορά από την ύφεση του 2008: 50,9 δισ. δολάρια ξοδεύτηκαν εκείνο το τετραήμερο, 11% λιγότερα από το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η αμερικανική οικονομία δεν ήταν σε ύφεση. Τα καταστήματα πλέον επεκτείνουν τις προσφορές τους σε ολόκληρους τους μήνες του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, αντί να επικεντρώνονται μόνο στην ημέρα αυτή ή και το Σαββατοκύριακο.

Τα πρώτα στοιχεία από τη χρήση του όρου "Black Friday" για την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών με εμπορική σημασία υποδηλώνει ότι ο όρος προέρχεται από την Φιλαδέλφεια, όπου χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την μεγάλη και ενοχλητική για τους πεζούς κυκλοφορία οχημάτων, που σημειωνόταν την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών. Αυτή η χρήση του όρου χρονολογείται τουλάχιστον από το 1961. Περισσότερα από είκοσι χρόνια αργότερα, καθώς η φράση έγινε πιο διαδεδομένη, έγινε δημοφιλής η εξήγηση ότι αυτή η μέρα ήταν το σημείο του έτους κατά το οποίο το λιανεμπόριο αρχίζει να γυρίζει σε κέρδος, δηλαδή στην αμερικάνικη αργκό από "το κόκκινο" (in the red) περνάει "στο μαύρο" (in the black)

Έχουν υπάρξει αναφορές για βία μεταξύ πελατών την ημέρα αυτή. Από το 2006 έχουν αναφερθεί 7 θάνατοι και 98 τραυματισμοί σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Είναι σύνηθες φαινόμενο να στρατοπεδεύουν καταναλωτές έξω από καταστήματα την αργία των Ευχαριστιών, επιχειρώντας να εξασφαλίσουν θέση στην πρώτη γραμμή και έτσι περισσότερες πιθανότητες να βρουν αυτά που θέλουν να αγοράσουν. Αυτές οι πρακτικές, από κατάληψη λωρίδων έκτακτης ανάγκης και πυρόσβεσης μέχρι και χρήση προπανίου και γεννητριών σε πιο εξεζητημένες περιπτώσεις, δημιουργούν σημαντικό κίνδυνο για την ασφάλεια του κοινού, προκαλώντας τουλάχιστον μία πόλη να απαγορεύσει αυτή την πρακτική.

Από τις αρχές του 21ου αιώνα έγιναν προσπάθειες από τους λιανοπωλητές με προέλευση τις Ηνωμένες Πολιτείες να εισαγάγουν την "Black Friday" σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα η πρακτική εισήχθη για πρώτη φορά το 2015 ενώ από το 2016 άρχισαν να την εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρείες.

 

 

Σχόλια

Ειδήσεις