Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Έπεσε η αυλαία της ζωής για τον κορυφαίο Ιταλό ενδυματολόγο Πιέρο Τόζι

Έπεσε η αυλαία της ζωής για τον κορυφαίο...

Είχε συνεργαστεί με Βισκόντι και Τζεφιρέλι

Ο κορυφαίος Ιταλός ενδυματολόγος Πιέρο Τόζι - Piero Tosi που ήταν υποψήφιος πέντε φορές για το βραβείο Όσκαρ για τις ταινίες «Ο γατόπαρδος», «Θάνατος στη Βενετία», «Το λυκόφως των θεών» του σπουδαίου Λουκίνο Βισκόντι, «La Cage aux Folles» του Εντουάρ Μολινάρο & «Tραβιάτα» του Φράνκο Τζεφιρέλι, έφυγε από τη ζωή το Σάββατο 10 Αυγούστου 2019, στη Ρώμη, σε ηλικία 92 ετών. Είχε γεννηθεί στις 10 Απριλίου του 1927.

Βραβευμένος με Όσκαρ το 2013 για το σύνολο του έργου του, ο Τόζι, που γεννήθηκε στη Φλωρεντία, ήταν μια μεγάλη ανακάλυψη του σκηνοθέτη Λουκίνο Βισκόντι. Συνεργάστηκαν αρχικά στις ταινίες «Bellissima» (1951), «Senso» (1954), ανοίγοντάς του τον δρόμο για την αφρόκρεμα του ιταλικού σινεμά (Φερέρι, Ρίζι, Μπολονίνι, Φελίνι, Καβάνι) και μια διεθνή καριέρα.

Στον «Θάνατο στη Βενετία» το 1971, ο εκλιπών Τόζι σχεδίασε το λευκό λινό καλοκαιρινό φόρεμα της Σιλβάνα Μαγκάνο, εμπνευσμένο από το στιλ της μητέρας του, ενώ στον «Γατόπαρδο» με πρωταγωνιστές τον αξέχαστο Μπαρτ Λάνκαστερ και τον Αλέν Ντελόν, βρήκε υφάσματα του 1860 για τα περίτεχνα κρινολίνα της Κλαούντια Καρντινάλε. Τόσο σφιχτά στη μέση, που όπως έχει πει η διάσημη ηθοποιός, ήταν αδύνατον να κινηθεί με ευκολία στα γυρίσματα.

Ο Πιέρο Τόζι όπως έγραψε η Εφημερίδα των Συντακτών, θα κηδευτεί στη Φλωρεντία, στον οικογενειακό τάφο του Τζεφιρέλι, με τον οποίο τον συνέδεε μακρόχρονη φιλία. «Ξαναζωντάνευε την ιστορία, σε κάθε σκηνή», έχει πει ο Τζεφιρέλι. « Η δουλειά του ήταν μια ένωση διαφορετικών στοιχείων που περιέβαλλαν τον κάθε χαρακτήρα».

Σε μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του στο Variety ο Πιέρο Τόζι έκανε έναν απολογισμό της μακρόχρονης καριέρας του: «Οι χολιγουντιανές ταινίες είχαν μια ιδιαίτερη ταυτότητα στο παρελθόν. Οι μεγαλοπρεπείς, κομψές σκηνές των μιούζικαλ του Μπάσμπι Μπέρκλεϊ που έβλεπα παιδί με έκαναν να ονειρεύομαι, ξεχνώντας για λίγο τον πόλεμο και τη δυστυχία που πέρασε η Ιταλία», είπε. «Είμαι ευχαριστημένος με όσα έκανα και ποτέ δεν ένιωσα σκλάβος γιατί πάντα πίστευα ότι η καλύτερη ανταμοιβή ήταν η ικανοποίηση που μου έδινε η δουλειά μου».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight