ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: ΑΥΤΑ είναι τα δύο σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση για τη βύθιση του τρένου από Ρίο μέχρι Κανελλοπούλου

Πάτρα: ΑΥΤΑ είναι τα δύο σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση για τη βύθιση του τρένου από Ρίο μέχρι Κανελλοπούλου
Χριστακόπουλος Θάνος

Τα κόστη και η αναζήτηση των κονδυλίων

Δύο σενάρια για τη βύθιση του τρένου από το Ρίο μέχρι την Κανελλοπούλου εξετάζει, σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες του thebest.gr, το υπουργείο Υποδομών οι υπηρεσίες του οποίου θα έχουν την επόμενη εβδομάδα στη διάθεσή τους τις σχετικές προμελέτες. Όπως πληροφορούμαστε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης είχε δώσει εντολή να εξεταστούν δύο εναλλακτικές προκειμένου στην πορεία, εάν ήταν τεχνικά εφικτές, να επιλεγεί η βέλτιστη από άποψη οικονομικών δεδομένων αλλά και κοινωνικού οφέλους.

Η πρώτη εναλλακτική εξέτασε τη δυνατότητα η σιδηροδρομική γραμμή να φύγει όπως προβλέπεται και σήμερα από το Ρίο (μετά την οδό Σόμερσετ) και στην συνέχεια να βυθιστεί μετά τον χείμαρρο Χάραδρο. Από εκεί να «κουμπώσει» στην οδό Κανελλοπούλου από όπου κανονικά, μετά την σχετική παρέμβαση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδος, να συνεχίσει με cut and cover έως τον Άγιο Διονύσιο.

Το δεύτερο σενάριο που εξετάστηκε και μελετήθηκε είναι η γραμμή να μην αναδυθεί μετά την Σόμερσετ και να συνεχίσει βυθισμένη ουσιαστικά μέχρι τον Άγιο Διονύσιο. Οι πληροφορίες του thebest.gr αναφέρουν ότι η διαφορά στα οικονομικά μεγέθη είναι σημαντική ανάμεσα στις δύο εναλλακτικές χωρίς τούτο να σημαίνει ότι δεν αποκλείεται το Υπουργείου να οδηγηθεί στην ακριβότερη λύση.

 

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ - Πάτρα: "Εφικτή" η βύθιση του τρένου από Ρίο έως Κανελλοπούλου -Θετική η μελέτη

 

Το πρώτο σενάριο φαίνεται να κοστίζει περίπου 25εκ. ευρώ ενώ το δεύτερο να ανέρχεται περίπου στα 45εκ. ευρώ.

Ήδη οι υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ εξετάζουν τους προϋπολογισμούς και την συνάρτηση κόστους-οφέλους προκειμένου να υπάρξει η διαπραγμάτευση με την Ε.Ε. για τη διεκδίκηση επιπλέον κονδυλίων. Όπως φαίνεται η πολιτική βούληση είναι ξεκάθαρα θετική κάτι που προκύπτει από τις προμελέτες που έγιναν.

Από εκεί και πέρα αυτές απέδειξαν ότι η βύθιση της γραμμής είναι τεχνικά εφικτή κι έτσι εκείνο που απομένει είναι να τεκμηριωθεί επαρκώς το κόστος-όφελος της παρέμβασης για να εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα χρήματα και να οριστικοποιηθούν οι όποιες αποφάσεις.

Σχόλια

Ειδήσεις