Πανελλήνια αίσθηση από το "θαυματουργό" κέικ του Πατρινού βιοχημικού Δημήτρη Κουρέτα! Αποτελεί παγκόσμια πατέντα

Πανελλήνια αίσθηση από το "θαυματου...

Το thebest.gr από την πρώτη στιγμή είχε δημοσιεύσει εκτενές ρεπορτάζ

Αίσθηση πανελληνίως προκαλεί το "θαυματουργό" κέικ του πατρινού καθηγητή βιοχημείας Δημήτρη Κουρέτα που αποτελεί παγκόσμια πατέντα. Για το θέμα που έχει ήδη δημοσιεύσει εκτενές ρεπορτάζ το thebest.gr, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον δημοσιεύοντας πρόσφατα σχετικά ρεπορτάζ και πολλά αθηναϊκά ΜΜΕ.

Το βάρος του είναι 80 γραμμάρια, αντιστρόφως ανάλογο από τη σημασία του καθώς αυτό το μικρό κέικ, είναι αρκετό για να κρατήσει δυνατό έναν ανθρώπινο οργανισμό ένα ολόκληρο 24ωρο. Είναι σχεδιασμένο για να προάγει την λειτουργία του μεταβολισμού, να βοηθάει στην αντιμετώπιση παθήσεων και να βοηθάει καρκινοπαθείς στη φάση της χημειοθεραπείας.

Αποτελεί ιδανική τροφή για τον καταπονημένο οργανισμό, και δημιουργεί στο αίμα τις καλύτερες προϋποθέσεις απορρόφησης των πρωτεϊνών και των σακχάρων.

Ο Πατρινός καθηγητής Βιοχημείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Δημήτρης Κουρέτας, έβαλε σε αυτή τη θαυματουργή του συνταγή πρωτεϊνες και θερμίδες ενός πλήρους γεύματος, κατασκευάζοντας μια μοναδική πατέντα, η οποία θα μπορούσε με την μαζική παραγωγή της να αποτελέσει πολύ σημαντική ανακούφιση για τον τρίτο κόσμο.

Αυτό ο μικρό κέικ με τις μεγάλες προσδοκίες, ονομάζεται Feed Back. Το βασικό συστατικό του είναι παράγωγο του ορού γάλακτος (τυρόγαλα) και έχει βγει πολύ δυναμικά στην αγορά, με το εξωτερικό να δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον.

Όλα ξεκίνησαν το 2006 όταν η Νομαρχία Λάρισας ανέθεσε στο Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας την εκπόνηση ειδικής μελέτης για την αντιμετώπιση των αποβλήτων των τυροκομείων τα οποία μόλυναν τον Πηνειό και δηλητηρίαζαν τα ψάρια. Επιστρέφοντας το 1992 από τη Βοστώνη, όπου εργαζόταν σαν μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Harvard στο τμήμα Ιατρικής, ο Πατρινός καθηγητής, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που ανέλαβε την υπόθεση, ερευνώντας τρόπους επεξεργασίας του τυρογάλακτος για να δοθεί λύση στα ρυπογόνα απόβλητα, ανακάλυψε τον τρόπο απομόνωσης της πρωτεϊνης, με αποτέλεσμα αυτό που μένει να είναι καθαρό και περιβαλλοντικώς αθώο.

Τι έμενε όμως αναξιοποίητο; Η πρωτεϊνη του ορού γάλακτος. Αυτή, μπορούσε να διατεθεί σε μορφή σκόνης. Και έτσι έγινε στην αρχή.

Αλλά ο Δημήτρης Κουρέτας, φύσει ανήσυχος, ξαναμπήκε στο εργαστήριο. Ανάμιξε την πρωτεϊνη με ένα μείγμα πολυμερισμένων και ελεύθερων σακχάρων, προσέθεσε αρωματικά στοιχεία και έφτιαξε ένα... μινι κέικ σωστό ,..τούρμπο, το οποίο στη συνέχεια παρέλαβαν δύο αρμόδιες εταιρείες.

Η μια ήταν η εταιρεία επεξεργασίας τυρογάλακτος "Πρωτεΐνες Κεντρικής Ελλάδος" στην Καρδίτσα και η άλλη, οι Μύλοι Καπλανίδη στις Σέρρες, που ανέλαβαν την βιομηχανική παραγωγή του κέικ. Και έτσι γεννήθηκε το περίφημο Feed Back.

Αυτό το μικρό και θαυματουργό σκεύασμα, διατίθεται σε καταστήματα πώλησης βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα, σε ινστιτούτα διατροφής σε αθλητικούς χώρους και γυναστήρια.

Η φήμη του έφτασε γρήγορα στην αγορά του εξωτερικού, την Κίνα, την Αμερική, την Ινδία, την Αφρική και ξεκίνησε η διαδικασία εξαγωγής του, ενώ παράλληλα προτάθηκε προς το Υπουργείο Εξωτερικών, προκειμένου να να αποτελέσει μέρος της επισιτιστικής βοήθειας της Ελλάδας προς τις χώρες του Τρίτου Κόσμου.

Το κέικ του Κουρέτα έχει κεντρίσει ακόμη και το ενδιαφέρον ποδοσφαιρικών ομάδων από την Ισπανία και την Ιταλία, ενώ ενδιαφέρον έχει εκφράσει ακόμη και οι ...αμερικανικός στρατός.

Ο Δημήτρης Κουρέτας γεννήθηκε στα Προσφυγικά της Πάτρας το 1962. Σπούδασε Φαρμακευτική στην Πάτρα και στη συνέχεια πήρε το διδακτορικό του στη Βιοχημεία από το Χημικό Τμήμα του Α.Π.Θ.

Από το 1990-1992 εργάστηκε ως ερευνητής στην Ιατρική Σχολή του Harvard στη Βοστώνη. Σήμερα είναι Καθηγητής Φυσιολογίας Ζωικών Οργανισμών στο τμήμα Βιοχημείας- Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ζει στη Λάρισα. Ερευνητικά εργάζεται στον τομέα της μελέτης των μηχανισμών αλληλεπιδράσεων διατροφικών στοιχείων με τον οργανισμό σε μοριακό επίπεδο, ειδικά σε περιπτώσεις άσκησης. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 60 άρθρα σε διεθνή έγκυρα περιοδικά. Είναι εμπειρογνώμονας στην ΕΕ στην τεχνολογική πλατφόρμα ‘ Food for life’ για την 2007-2013. Έχει λάβει μέρος σε δεκάδες μαραθωνίους και υπερμαραθωνίους τρεξίματος και κολύμβησης. Το 2007 κολύμπησε τον διεθνή διάπλου της λίμνης Τριχωνίδας 16 χιλιόμετρα σε 5 ώρες και 59 λεπτά. Είναι παντρεμένος με την Χαριτίνη Νέπκα, ιατρό κυτταρολόγο, μαραθωνοδρόμο και έχουν μία κόρη την Αναστασία 14 ετών παίκτρια υδατοσφαίρισης στον Ναυτικό Όμιλο Λάρισας.