Ποιο είναι το "μυστικό"
Η ανακοίνωση των βάσεων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ανέδειξε για ακόμα μία χρονιά το Φροντιστήριο της Πάτρας «Άνοδος», ως ένα με τις υψηλότερες βαθμολογίες και περισσότερες επιτυχίες.
Το «μυστικό της επιτυχίας», εξηγούν οι Διευθυντές Σπουδών Νίκος Άκουρος, Σπήλιος Καλύβας και Δημήτρης Καρανάσιος: «Είναι αποτέλεσμα μιας επίπονης και μεθοδικής προσπάθειας και σχετίζεται με τη φιλοσοφία του Φροντιστηρίου μας» αναφέρουν και εξηγούν:
Δημήτρης Καρανάσιος, Νίκος Άκουρος, Σπήλιος Καλύβας

Δημήτρης Καρανάσιος, Νίκος Άκουρος, Σπήλιος Καλύβας
«Οι μαθητές ως μοναδικές προσωπικότητες έχουν διαφορετικές ανάγκες. Όμως ως κεντρική προσέγγιση έχουμε την εξής:
Χρήσιμο είναι το «χτίσιμο» του μαθητή να ξεκινά από την Α’ Λυκείου και αυτό γιατί πρέπει ο μαθητής να διώξει την νοοτροπία του Γυμνασίου και να αρχίσει να λειτουργεί πιο «επαγγελματικά». Εδώ κυρίαρχο ρόλο παίζει η επαφή του με τον καθηγητή, η ενθάρρυνση, η σχέση εμπιστοσύνης ώστε να αρχίσει να πατάει γερά στα πόδια του. Στόχος βασικός είναι στο τέλος της Α’ Λυκείου να έχουμε δώσει στον μαθητή όλα εκείνα τα εφόδια που χρειάζεται για να επιλέξει το επιστημονικό πεδίο που του ταιριάζει.
Η Β’ Λυκείου είναι η τάξη-κλειδί και αυτό γιατί ο μαθητής προετοιμάζεται πλέον εστιάζοντας στις πανελλαδικές. Προφανώς και συνεχίζει να λειτουργεί ο παράγοντας «σχέση μαθητή – καθηγητή» με ό,τι αυτή περιλαμβάνει (έμπνευση, ενθάρρυνση, εμπιστοσύνη, καθοδήγηση), κυρίαρχο όμως ρόλο καταλαμβάνει ο τρόπος οργάνωσης και μελέτης.
Στόχος βασικός είναι να τεθούν γερές βάσεις για να μπορεί η αφετηρία του μαθητή στην Γ’ Λυκείου να είναι η καλύτερη δυνατή.
Η Γ’ Λυκείου πλέον είναι η τάξη που έχουν «χτιστεί» όλα εκείνα που χρειάζεται ο μαθητής για να επιτύχει το μέγιστο των στόχων του. Βασικό ρόλο έχει και η ψυχολογική υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

ΠΩΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Κυρίαρχος στόχος είναι να ολοκληρώσει ο μαθητής και να εμπεδώσει την ύλη έτσι ώστε να είναι παντελώς έτοιμος για τις πανελλαδικές. Για να επιτευχθεί αυτό, το φροντιστήριο προετοιμάζει άρτια τους μαθητές του ως εξής:
1. Οργανωμένη και σωστά προγραμματισμένη διδασκαλία της ύλης μέσω ενός εύστοχου χρονοδιαγράμματος βασισμένου στην πολυετή εμπειρία μας.
2. Εμβάθυνση, τόσο στις έννοιες της θεωρίας όσο και στη μεθοδολογία επίλυσης των ασκήσεων.
3. Πέντε κύκλους διαγωνισμάτων, ίδιας (και λίγο μεγαλύτερης) δυσκολίας σε σχέση με τα θέματα των πανελληνίων, έτσι ώστε κάθε μαθητής να έχει πραγματική εικόνα της επίδοσής του και να μπορεί να σταθμίσει σωστά τις δυνατότητές του.
4. Επιπλέον εβδομαδιαίες ασκήσεις επανάληψης με συνδυαστικό χαρακτήρα έτσι ώστε να ενδυναμώνεται η εμπειρία, η αντίληψη και η κριτική ικανότητα κάθε μαθητή.
5. Ομοιογενή τμήματα στα οποία η διδασκαλία προσαρμόζεται στις ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών.
6. Ολιγομελή τμήματα (5-6 ατόμων κατά μέσο όρο) τα οποία βοηθούν στη δημιουργία κλίματος άμεσης συνεργασίας μεταξύ μαθητών και καθηγητή και προσφέρουν τη δυνατότητα περαιτέρω ανάλυσης και επεξεργασίας της ύλης.
7. Έγκαιρη και οργανωμένη επανάληψη στην οποία:
- δουλεύονται πολλές φορές και κυκλικά όλες οι έννοιες κάθε μαθήματος.
- δίνεται έμφαση στη κάλυψη κενών μέσω πολλών ολιγόλεπτων γραπτών εξετάσεων (τεστ).
- οι μαθητές δοκιμάζουν αρκετές φορές τις δυνάμεις τους σε τρίωρα διαγωνίσματα αντίστοιχης δυσκολίας με αυτή των πανελληνίων.

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΑΣΕ Η ΑΝΟΔΟΣ ΦΕΤΟΣ
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι κάθε χρόνο οι μαθητές μας αμέσως μετά τις εξετάσεις έρχονται στο φροντιστήριό μας με το χαμόγελο και την ικανοποίηση ότι αντιμετώπισαν θέματα οικεία σε αυτούς, θέματα χωρίς εκπλήξεις, θέματα διδαγμένα μέσα από τις σημειώσεις και τα διαγωνίσματα του φροντιστηρίου μας.
Όσον αφορά στη φετινή χρονιά απόδειξη των παραπάνω είναι τα εξής:
1. Φυσική Κατεύθυνσης: Το Θέμα Δ που παρουσιάστηκε στο Best και στο τελικό διαγώνισμα του φροντιστηρίου ήταν ίδιο με το Θέμα Δ των Πανελλαδικών
2. Η/Υ: το Θέμα Γ των πανελλαδικών εξετάσεων είχε ζητηθεί σε διαγώνισμα του φροντιστηρίου
3. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας: τα ερωτήματα Γ1 και Γ2 υπήρχαν σε φυλλάδιο του φροντιστηρίου
4. Βιολογία Γενικής Παιδείας: το ερώτημα Γ5 των πανελλαδικών παρουσιάστηκε στο Best ως ερώτημα Β1. Το ερώτημα Γ3 των Πανελλαδικών παρουσιάστηκε στο Best ως ερώτημα Β3. Το ερώτημα Δ1 των Πανελλαδικών παρουσιάστηκε στο Best ως ερώτημα Γ1.
5. Βιολογία Κατεύθυνσης: Τα ερωτήματα Δ2,Δ3 των Πανελλαδικών παρουσιάστηκαν στο Best ως ερωτήματα Δ1,Δ3. Το ερώτημα Α5 των Πανελλαδικών παρουσιάστηκε στο Best ως ερώτημα Δ4. Τα ερωτήματα Γ1,Γ2 των Πανελλαδικών παρουσιάστηκαν στο Best ως ερωτήματα Γ2,Γ3.
6. Λατινικά: Το κείμενο 25 ζητήθηκε σε διαγώνισμα του φροντιστηρίου και αναρτήθηκε στο ενδοδίκτυο. Τα ερωτήματα Γ1γ και Γ2γ είχαν ζητηθεί αυτούσια στο φροντιστήριο.
7. Αρχαία Κατεύθυνσης: Στο Γνωστό, οι ενότητες που ζητήθηκαν στις Πανελλαδικές είχαν εξεταστεί γραπτά στο φροντιστήριο τον Απρίλιο. Στο Άγνωστο, τα παιδιά είχαν ασκηθεί αρκετά στην γλώσσα του Πλάτωνα (καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς επεξεργάστηκαν περίπου 60 κείμενα, εκ των οποίων τα 18 ήταν του Πλάτωνα)
8. Μαθηματικά Κατεύθυνσης: το Θέμα Δ1 των Πανελλαδικών παρουσιάστηκε στο Best ως Θέμα Δ1, το Θέμα Α ήταν ίδιο με το Θέμα Α του τελικού διαγωνίσματος του φροντιστηρίου
9. Χημεία Κατεύθυνσης: Το Θέμα Β των Πανελλαδικών ήταν ίδιο με το Θέμα Β του επαναληπτικού διαγωνίσματος του φροντιστηρίου
10. Έκθεση: Τα θέματα της φιλίας και του Διαδικτύου/ Μέσων κοινωνικής δικτύωσης υπήρχαν στις επαναληπτικές σημειώσεις του φροντιστηρίου
11. Ιστορία Κατεύθυνσης: - Δύο από τους τρεις ορισμούς του θέματος Α1 των Πανελλαδικών, είχαν ζητηθεί στα διαγωνίσματα του φροντιστηρίου
-Τα θέματα Γ1α και Γ1β είχαν ζητηθεί σε διαγώνισμα του φροντιστηρίου
- Το θέμα Δ1 των Πανελλαδικών, ημερήσιων και εσπερινών, είχε ζητηθεί σε διαγώνισμα του φροντιστηρίου και παρουσιάστηκε στο Best
- Το θέμα Δ1 των Εσπερινών Λυκείων είχε ζητηθεί σε διαγώνισμα του Φροντιστηρίου
12. Ιστορία Γενικής Παιδείας:
- Ο ένας ορισμός του θέματος Α1 έχει ζητηθεί σε διαγώνισμα
- Το υποερώτημα α του θέματος Δ1 έχει ζητηθεί σε διαγώνισμα
- Το Θέμα Β1 έχει ζητηθεί σε διαγώνισμα
- Τα υποερωτήματα γ και ε του θέματος Α2 έχουν ζητηθεί σε διαγώνισμα
13. Έκθεση ΕΠΑΛ: Το θέμα του Διαδικτύου, που τέθηκε στις Πανελλαδικές, είχε ζητηθεί στο τελικό διαγώνισμα του φροντιστηρίου (5/16)

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr







