Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Πάτρα: Η πρόταση Τερζή για τον Καζάκο και οι λόγοι για τους οποίους κρίθηκε ως η καλύτερη επιλογή για το ΔΗΠΕΘΕ

Πάτρα: Η πρόταση Τερζή για τον Καζάκο κα...
Παπαδάκου Γωγώ
[email protected]

Η εισήγηση του προέδρου του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ στην συνεδρίαση για την επιλογή καλλιτεχνικού διευθυντή

Στην εισήγηση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗΠΕΘΕ Ανδρέα Τερζή  για την επιλογή καλλιτεχνικού διευθυντή αναφέρονται αναλυτικά τα εξής:

 

1. Τυπικό μέρος

Από τον έλεγχο σχετικά με το τυπικό μέρος της διαδικασίας, δηλαδή κατά  πόσο οι υποψήφιοι εκπληρώνουν  τα τυπικά προσόντα όπως αυτά καθορίζονται στους όρους της προκήρυξης προκύπτει το εξής συμπέρασμα: Ακολουθώντας αυστηρά τους όρους, όλα τα τυπικά προσόντα κατέχει ο  κ. Καζάκος. Ειδικά το σημαντικότερο προσόν που δεν έχει κανένας άλλος υποψήφιος είναι ο όρος ο σχετικός με την οργάνωση και λειτουργία Δραματικής Σχολής.  Όμως, εάν θέλουμε να είμαστε αυστηροί ως προς όλους τους όρους, οι πιθανοί υποψήφιοι θα μπορούσαν να μετρηθούν στο δάκτυλα του ενός χεριού.  Έτσι χαλαρώνοντας κάπως τα κριτήρια και κυρίως σε σχέση με την λειτουργία Δραματικής Σχολής, μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η διδακτική εμπειρία σε Δραματικές  Σχολές ή σε Πανεπιστημιακές Σχολές Θεατρολογίας, που πρακτικά υπάρχει απ’ όλους τους υποψηφίους, είναι επαρκής.

 

2. Ουσιαστικά προσόντα. Καλύτερο βιογραφικό και πρόταση

Λαμβάνοντας υπόψη τα υποβληθέντα βιογραφικά-προτάσεις και από τις πληροφορίες που αποκόμισα από τις συνεντεύξεις των υποψηφίων και από άλλα μέσα όπως εφημερίδες, διαδίκτυο κτλ εκτιμώ τα εξής:  Σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι έχουν καταθέσει ενδιαφέροντες και καλοδουλεμένους φακέλους, από τους οποίους φαίνεται ότι είναι αρκετά καταξιωμένου στο χώρο τους. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο έγκειται στο γεγονός ότι όλοι οι υποψήφιοι έχουν καταθέσει σημαντικές προτάσεις για το θέατρο, που εκτιμώ ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τον καινούργιο καλλιτεχνικό διευθυντή χωρίς ή και με την άμεση συνεργασίας με αυτούς. Εκτιμώ ότι  η πληρέστερη πρόταση-παρουσίαση-συνέντευξη-όραμα ήταν του κ. Καζάκου.

 

3. Θέση Καλλιτεχνικού Διευθυντή και πολιτική για το θέατρο(ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) και τον πολιτισμό

Η βασική ιδεολογική και πολιτική τοποθέτηση μου  για το θέατρο και τον πολιτισμό είναι «ότι ο σκοπός του θεάτρου και του πολιτισμού γενικά είναι να διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες του λαού και να καλλιεργεί τις αναγκαίες πνευματικές και ψυχικές δυνάμεις που θα τον βοηθήσουν να ανέβει σε ανώτερες, εξανθρωπισμένες μορφές κοινωνικής ζωής».

Βασισμένοι στην παραπάνω τοποθέτησή μου, επιθυμούμε ένα Καλλιτεχνικό Διευθυντή, οδηγό και φάρο του τοπικού και περιφερειακού θεάτρου  μας που θα αφουγκράζεται τις φωνές  των πολιτών που  απαιτούν σεβασμό και μέριμνα για τα προβλήματά τους.  Να υπηρετεί ένα θέατρο στο οποίο με αισθητικούς όρους θα δίνονται τα ερεθίσματα για να φανερωθούν οι διαχρονικές αξίες που δυναμώνουν τους ανθρώπους. Να υπηρετεί ένα θέατρο που θα δίνει την ψυχική ανάταση για τα ζητήματα του πολιτισμού. Να χειρίζεται την θεατρική τέχνη, ως την τέχνη του τώρα που μιλά μέσα από παλιά αλλά και από σύγχρονα έργα για την καθημερινή δύσκολη πραγματικότητα του λαού-κοινού. Ακόμη να εξυπηρετεί τον ιδρυτικό ρόλο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. για προσφορά στην τοπική κοινωνία (πόλη, νομός και περιφέρεια) και τους άγραφους νόμους του θεάτρου ανεβάζοντας θεατρικά έργα στο ύψος των δημιουργών τους. Τέλος να είναι οδηγός για όλο τον πολιτισμό και όχι μόνο για το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ καθώς είναι πεποίθησή μας ότι όλες οι δομές του Δήμου που σχετίζονται με τον πολιτισμό πρέπει να έχουν ενιαία πολιτική.

Ακόμη να  θεωρεί το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ως ένα δημόσιο χώρο πολιτισμού,  όπου οι όροι της αγοράς δεν θα είναι αναγκαίοι για την λειτουργία του. Στα πλαίσια αυτά συνεργασίες με ΜΚΟ και ΚΟΙΝΣΕΠ και χορηγίες από μεγάλες εταιρείες και πολυεθνικές θα πρέπει να είναι απαγορευτικές.

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής  θα πρέπει να παίρνει το ‘τέμπο’ από το ΔΣ που εκπροσωπεί τον Λαό της πόλης. Το θέατρο έχει τα έσοδά του από τον φορολογούμενο πολίτη και όλες οι τάξεις πρέπει να έχουν πρόσβαση σε αυτό.  Δεν πρέπει το ‘τέμπο’ να δίνεται από μια ελίτ  δήθεν ‘γνώστες’ των θεατρικών πραγμάτων. Ο πολιτισμός και το θέατρο ειδικότερα δεν είναι ουδέτερος (‘απολιτίκ’).  Η πλειοψηφία του ΔΣ εκπροσωπεί μια πολιτική και κοινωνικο-ιστορική φιλοσοφία που βρίσκεται κοντά στον λαό και την εργατική τάξη και νοιαζόμαστε για μια μεγαλύτερη φροντίδα της από τις δομές του πολιτισμού και ειδικά  του θεάτρου της πόλης μας.

Ο πρόεδρος του ΔΣ του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας,

Ανδρέας Φ. Τερζής

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

O Kώστας Καζάκος στο thebest.gr - "Η Πάτρα είναι ο τόπος μου - Έρχομαι για να δουλέψω με ό,τι πείρα και γνώση έχω συγκεντρώσει 60 χρόνια "


Η διαδρομή του Κώστα Καζάκου που αναλαμβάνει τα ηνία του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας - Βρίσκεται στο θεατρικό σανίδι 58 ολόκληρα χρόνια

Ο Κώστας Καζάκος, ο νέος Καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας - Ψηφίστηκε από 5 μέλη του 9μελούς ΔΣ- Απούσα με αιχμές η αντιπολίτευση

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις