Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Κορωνοϊός Νάσος Νασόπουλος Πόλεμος στην Ουκρανία Θάνατος τριών παιδιών στην Πάτρα Πανελλήνιες 2022 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Πάτρα: Το άγνωστο... "Hollywood" της πόλης – Οι ταινίες και οι δημιουργοί τους στο thebest.gr – ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

Πάτρα: Το άγνωστο... "Hollywood&quo...

Οι Πατρινοί που κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα παρά τις δυσκολίες

Τρόπους έκφρασης μέσα από τη δημιουργία μικρού αλλά και μεγάλου μήκους ταινιών αναζητούν πολλοί Πατρινοί οι οποίοι παρά τις τεχνικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και την έλλειψη πόρων, δεν το βάζουν κάτω. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις τ’ αποτελέσματα είναι πραγματικά εντυπωσιακά και δεν έχουν κάτι να ζηλέψουν από τις μεγάλες παραγωγές πανελλήνιου βεληνεκούς που κοστίζουν πολλές χιλιάδες ευρώ.

Οι πρωταγωνιστές, στις περισσότερες περιπτώσεις, ερασιτέχνες με μεράκι. Τα «στούντιο» αυτοσχέδια σε σπίτια ή σημεία της πόλης που ταιριάζουν στην ιστορία. Σενάριο, σκηνοθεσία, κάμερα και μοντάζ από τον άνθρωπο που έχει την ιδέα και αποφασίζει να την υλοποιήσει. Η βοήθεια φίλων και γνωστών πάντα πολύτιμη. Έμπνευση και καλή διάθεση να υπάρχει κι όλα γίνονται…

Το thebest.gr μίλησε με τέσσερις συμπολίτες που ασχολούνται με τη δημιουργία ταινιών και σας παρουσιάζει κάποιες από αυτές για να πάρετε μια γεύση από το Πατρινό "Hollywood"…

 

Ρεπορτάζ: Θάνος Χριστακόπουλος

 

Τους ρωτήσαμε πόσο καιρό ασχολούνται, πώς ξεκίνησαν, τι τους έκανε ν’ αρχίσουν την κινηματογράφηση, με τι θέματα ασχολούνται, πώς αντιμετωπίζουν τα πρακτικά ζητήματα που ανακύπτουν και να τι μας απάντησαν:

 

Φιορέλα Μαστροκαλου

Ξεκίνησα να δημιουργώ βίντεο αρτ ταινίες καθώς και να γράφω σενάρια για μικρού μήκους ταινίες το 2010. Ήταν μια φυσική κατάληξη καθώς εκείνη τη περίοδο είχα αρχίσει να δημιουργώ δικές μου δουλειές όπως θεατρικά δρώμενα και με προσπάθεια δικών μου κειμένων, κινησιολογία κ.α. και όχι απλά να συμμετέχω σε παραστάσεις.

Έτσι ορθώθηκε μπροστά μου η ανάγκη δημιουργία εικόνας ως καλλιτεχνική έκφραση. Κάτι με το οποίο ασχολούμουν από πολύ μικρή ηλικία ήταν η φωτογραφία. Ο πατέρας μου είναι σπουδαίος φωτογράφος, αυτοδίδακτος και πάντα η απεικόνιση ήταν στη ζωή μου ως καθημερινότητα.

Σε συνδυασμό με την λατρεία μου για το κινηματογράφο αυτό με οδήγησε να εντάξω τη δημιουργία video art στις δουλειές μου.

Τα θέματα με τα οποία καταπιάνομαι, τόσο στα βίντεο όσο και στις φωτογραφικές & συγγραφικές μου δουλειές, δεν απομακρύνονται πολύ από αυτά που έχουν απασχολήσει την έκφραση της τέχνης. Η θνητότητα και η αναζήτηση του ανθρώπου καθώς και στιγμές και λεπτομέρειες που αναδύουν κάτι από το υποσυνείδητο είναι αυτά που με απασχολούν και πάντα εκεί θα επανέρχομαι. Αυτό που προσπαθώ είναι φυσικά να αφυπνίσω με τον δικό μου τρόπο. Τα δικά μου μέσα έκφρασης.

Εκτός από το καλλιτεχνικό μέρος πολύ σημαντικό στη δημιουργία μιας ταινίας είναι φυσικά και το τεχνικό. Είχα τη τύχη να εκπαιδευτώ ,μέσω μιας υποτροφίας που κέρδισα με τη συμμετοχή μου σε ένα καλλιτεχνικό διαγωνισμό όπου ένα από τα βίντεο μου βραβεύτηκε με τη πρώτη θέση, στη γραφιστική τέχνη και έχω τη δυνατότητα να κατανοήσω και να κάνω αρκετά πράγματα μόνη μου, όμως αν θες ένα καλό αποτέλεσμα κοντά σ’ αυτο που προσδοκάς χρειάζεται πολύ δουλεία και αφοσίωση καθώς και τη βοήθεια ανθρώπων ειδικών σε τεχνικά θέματα.

Έχω σκοπό να συνεχίσω την εκπαίδευση μου μόλις τελειώσω τη τωρινή μου σχολή (δραματική δηπεθε Πάτρας) γιατί είναι κάτι που με ενδιαφέρει πολύ. Στη δημιουργία όσων έχω κάνει μέχρι τώρα είχα τη σημαντική βοήθεια φίλων που στήριξαν αυτό που κάνω και που στελέχωσαν την ομάδα που δραστηριοποιήθηκε σε όλους τους τομείς.

Η ομάδα αυτή άλλωστε συνεργάζεται σε όλες τις δουλειές και τα καλλιτεχνικά εγχειρήματα που τολμάμε.

Οι ταινίες της μέχρι τώρα: Given time, Morning crisis, Alone with people,  you are where ship is, your private walk, το καφενείο, 2nd experience, Art Is, Xαίρεται.

 

 

Χρήστος Πετρόπουλος

 

Η πρώτη μου ταινία μικρού μήκους ήταν το "Έπρεπε να γυρίσω πίσω" (2008), μια διασκευή ενός αμερικάνικου αστικού θρύλου. Η μεγάλη μήκους ταινία μου είναι το SUBCONSCIOUS (2010), μια λίγο διαφορετική άποψη του είδους found footage όπως το Blair Witch Project, ή "ψεύτικου ντοκιμαντέρ" όπως λένε επίσης.

Σε αυτές της ταινίες βλέπεις την ιστορία υπό το υποκειμενικό πρίσμα των ηθοποιών.

Είμαι σινεφίλ και πάντα ήθελα να κάνω και μια δική μου ταινία. Βλέπω ταινίες όλων των ειδών, από τρόμου έως αισθηματικές, με μια τάση προς το ατμοσφαιρικό θρίλερ και μυστηρίου.

Μ’ αρέσουν ταινίες ή ιστορίες με ανατρεπτικό τέλος, κάτι που μηχανεύτηκα και στο "Έπρεπε να γυρίσω πίσω" και στο SUBCONSCIOUS. Πολλές φορές αντλώ έμπνευση από μύθους και αστικούς θρύλους περά από τις υπάρχουσες ταινίες.

Τα τεχνικά ζητήματα είναι ο Γολγοθάς του ερασιτέχνη δημιουργού ταινιών, όπως φυσικά και η έλλειψη προϋπολογισμού. Διαθέτω τον απαραίτητο εξοπλισμό (κάμερα, ηχοληψία, ράγες, φωτισμό) και στις δύο αυτές ταινίες με βοήθησαν φίλοι μου και συνεργάτες στον χειρισμό τους. Την κάμερα την κρατάω πάντα εγώ και κάνω και το μοντάζ.

Στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το SUBCONSCIOUS χαρακτηρίστηκε "One man's show" επειδή το γύρισα και το μοντάρισα μόνος. Τα εντυπωσιακά ψηφιακά εφέ είναι του Πατρινού Περικλή Παπανδρεόπουλου (PERISEYE).


Κώστας Τζελάτης

Η πρώτη ταινία μικρού μήκους γυρίστηκε το 1994. Σκηνοθέτης ο αδερφός μου Φίλιππος Τζελάτης και εγώ πρωταγωνιστής.

Ο πατέρας μου είχε και έχει μεγάλη συλλογή από ευρωπαϊκό και Αμερικάνικο κινηματογράφο. Άρχισε να μου αρέσει ο ρόλος του πρωταγωνιστή και αυτό ήταν η αιτία που ξεκίνησα να γυρίζω ταινίες μικρού μήκους.

Παρακολουθώ πιο πολύ θρίλερ, περιπέτειες, κωμωδίες. Μέσα από making off και συνεντεύξεις Σκηνοθετών.

Κάμερα, μοντάζ και Σκηνοθεσία τα επιμελούμαι εγώ και ο αδερφός μου.

Στο cast είχαμε φίλους και ξαδέρφια.

Είναι όμορφο να δημιουργείς και να εκφράζεσαι μέσα από το φακό. Κάνοντας αυτό γίνεσαι καλύτερος και έχεις και την αποθέωση του κόσμου.

Οι ταινίες του μέχρι τώρα:

1.Η μούμια 1995

2.Χερβην 1997

3.hellraizer 2008 (μεγάλου μήκους)

4.Τρυαινα 2011-2013 (Μεγάλου μήκους).

5. Dark ripper 1 (2005)

6. Dark ripper 2 (2005)

7. Dark nightmare (2010)

 

 

Χρήστος Σκλίβας

Το να κάνεις μια ταινία, ακόμα και μικρού μήκους είναι υπερβολικά δύσκολο και θέλει ψυχή και σώμα. Στην περίπτωση της ταινίας L.O.L. ήταν ακόμα πιο δύσκολο γιατί έπρεπε ταυτόχρονα με το γύρισμα να εκπαιδεύσω το συνεργείο.  Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που έκανα τα περισσότερα μόνος μου (Σκηνοθεσία, Διεύθυνση Φωτογραφίας, Μοντάζ, Παραγωγή, Compositing, Επεξεργασία χρωμάτων και πολλά άλλα).

Με εξαίρεση τους ηθοποιούς (Βαγγέλη Ιεζεκιήλ Παπά, Εύη Μωυσιάδου, Κατερίνα Πρωτονοταρίου) που ήταν επαγγελματίες και του ηχολήπτη Μιχάλη Γκοτσόπουλο που έγραψε και την μουσική της ταινίας, όλα τα υπόλοιπα μέλη του συνεργείου μάθαιναν από εμένα κατά την διάρκεια των γυρισμάτων. Δηλαδή γύρισμα και σεμινάριο ταυτόχρονα. Το θυμάμαι και τρελαίνομαι χαχαχαχα!

Για να κατανοήσετε πόσο δύσκολο ήταν πρέπει να σας πω ότι σχεδόν ότι βλέπετε στην ταινία π.χ. το δωμάτιο, είναι σκηνικό που κατασκευάστηκε από τον Δημήτρη Κωλέτη και όχι ένα δωμάτιο κάποιου σπιτιού. Πάνω από το σκηνικό υπήρχαν μεταλλικές κατασκευές που συγκρατούσαν τους προβολείς. Όπως καταλαβαίνετε πρόκειται για ένα 100% επαγγελματικό γύρισμα με ένα συνεργείο που εκπαιδεύτηκε επιτόπου.

Τα γυρίσματα λόγο των συνθηκών κράτησαν πολλές μέρες. Η ταλαιπωρία ήταν απίστευτη κυρίως λόγο του καύσωνα του καλοκαιριού σε συνδυασμό με τους προβολείς που ανέβαζαν την θερμοκρασία στο αυτοσχέδιο studio πάνω από 50° Κελσίου. Επίσης λόγο του θορύβου από την οδό Κορίνθου τα γυρίσματα γίνονταν μεταμεσονύκτια. Και φυσικά μην ξεχνάμε ότι μετά το γύρισμα ακολούθησαν δυο μήνες post production συν το χρόνο που πήρε η μουσική για να γραφτεί.

Η ταινία L.O.L. είναι μια μαύρη κωμωδία μικρού μήκους. Η υπόθεση είναι για έναν νεαρό που έχει ένα σοβαρό πρόβλημα από όταν ήταν μικρός, και όλοι τον κορόιδευαν και τον πείραζαν. Το πρόβλημα είναι ότι γαργαλιέται....πολύ! Σε κάθε άγγιγμα και κάθε μικρή επαφή. Ποια ερωτική σύντροφος θα τον αντέξει; Αυτός μέχρι που θα φτάσει για να το ξεπεράσει;

Η ιδέα του σεναρίου ξεκίνησε τυχαία σε μια καφετέρια. Είχα πει ότι είχα πολύ καιρό να κάνω μια ταινία και έψαχνα σενάριο. Με αφορμή κάποιον που γαργαλιόταν, η γραμματέας του συλλόγου Α.Σ.Τ.Ο. επικοινωνούμε, και υπεύθυνη της ομάδας ταινιών μικρού μήκους Πίμα Λεμπέση μου είπε για αστείο να κάνω μια ταινία για κάποιον που γαργαλιέται.

Στην αρχή μου φάνηκε και μένα αστείο να καθίσω να γράψω σενάριο για κάτι τέτοιο. Αργά το βράδυ το ξανασκέφτηκα και μέσα σε δυο μέρες το είχα γράψει. Όταν πας σε φεστιβάλ με ελληνικές ταινίες μικρού μήκους το 90% των ταινιών ξεκινάει με έναν αξύριστο τύπο που καπνίζει, και μιλούν για μετανάστες ή την οικονομική κρίση. Δεν λέω, καλά θέματα και επίκαιρα αλλά εγώ δεν μπορούσα άλλη μιζέρια μικρού μήκους. Ήθελα μια κωμωδία που σκοπό έχει να σε κάνει να γελάσεις και μόνο. Και αν το δεις από αυτή την οπτική αυτό είναι και το μοναδικό μήνυμα της ταινίας.

Η ταινία αυτή γυρίστηκε στα πλαίσια των δραστηριοτήτων που οργανώνει η ομάδα ταινιών μικρού μήκους του συλλόγου  Α.Σ.Τ.Ο. επικοινωνούμε.

Στον σύλλογο Α.Σ.Τ.Ο. επικοινωνούμε υπάρχουν πολλές ομάδες μεταξύ αυτών και η ομάδα ταινιών μικρού μήκους που οργανώνει σεμινάρια και διάφορες δράσεις σχετικά με το πως φτιάχνεις μια ταινία καθώς και φεστιβάλ μικρού μήκους το καλοκαίρι. Τα τελευταία χρόνια τα σεμινάρια γίνονται από εμένα. Είχε έρθει η ώρα  να κάνει η ομάδα μια ταινία στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της, και έτσι τους πρότεινα  να κάνουμε το σενάριο που είχα ήδη έτοιμο. Μόλις το διάβασαν συμφώνησαν και μάλιστα εμπλούτισαν το σενάριο και με κάποιες δικές τους ιδέες.

Στις μέρες μας έχει μειωθεί το κόστος του γυρίσματος λόγο της ψηφιακής τεχνολογίας. Τα χρήματα που περισσεύουν μπορείς να τα διαθέσεις στα σκηνικά ή όπου αλλού νομίζεις ή απλά να κάνεις μια ταινία φτηνή που στην εποχή του φιλμ δεν θα την έκανες.  Εργάζομαι ως εικονολήπτης, φωτογράφος και μοντέρ, έτσι λόγο δουλειάς είχα πρόσβαση σε πολύ καλό εξοπλισμό χωρίς να χρειαστεί να χαλάσω παραπάνω χρήματα.

Όλοι δούλεψαν εθελοντικά και πολλά έπιπλα και αντικείμενα τα δανειστήκαμε. Δικαιώματα για μουσική δεν πληρώσαμε γιατί η μουσική γράφτηκε για την ταινία. Τα λιγοστά χρήματα που περίσσευαν τα διέθεσα σε σκηνικά και κοστούμια. Η ταινία χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από εμένα και στοίχισε 1.800 €

Πρέπει φυσικά να εξαίρω εκτός από το συνεργείο, την προσφορά των ηθοποιών, που κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες άφησαν τις δουλειές τους και σχεδόν αφιέρωσαν τις θερινές τους διακοπές για τον σκοπό αυτό. Σημαντικό πλεονέκτημα αυτής της ταινίας είναι και η μουσική. Γράφτηκε αποκλειστικά για την ταινία από τον Μιχάλη Γκοτσόπουλο, γι’ αυτό συστήνω σε όποιον δει την ταινία να βάλει τον ήχο δυνατά για να την απολαύσει. Λίγες ταινίες μικρού μήκους έχουν αυτή την πολυτέλεια

Όταν ήμουν μικρός και πήγαινα σινεμά (κάπου εκεί κόλλησα το μικρόβιο) με τρόμαζε η σκέψη του κόστους και πάντα λειτουργούσε ως αναβλητικός παράγοντας σε μελλοντικά σχέδια. Όταν μεγάλωσα αποφάσισα ότι αυτό ήταν που ήθελα να σπουδάσω έτσι πήγα στην  σχολή Κινηματογράφου Τηλεόρασης Λυκούργου Σταυράκου στα τμήμα σκηνοθεσίας. Δυστυχώς ήταν η εποχή του φιλμ και δεν ήταν εύκολο για την γενιά μου.

Αν γυρίζαμε το L.O.L. με φιλμ θα είχαμε πάει φυλακή από χρέη. Είμαι πανευτυχής που στις μέρες μας με λίγα μέσα μπορούμε να συναγωνιστούμε σε ποιότητα μεγάλες παραγωγές. Όταν δεν σκέφτεσαι το κόστος μπορείς να κάνεις πολλά. Το ίντερνετ έχει λύσει και το μεγάλο πρόβλημα της διανομής. Εύχομαι στο μέλλον η τεχνολογία να μας φυλάει και άλλες ευχάριστες εκπλήξεις.

Κλείνοντας θέλω να σας πω ότι έχω στα σκαριά άλλη μια μικρού μήκους. Δεν θα είναι κωμωδία αυτή τη φορά. Το εγχείρημα θα είναι πολύ πιο δύσκολο και είμαι στην διαδικασία που ψάχνω για χορηγούς.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight