Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Μέχρι το 2021 η νέα γραμμή του τρένου φθάνει στην Πάτρα

Μέχρι το 2021 η νέα γραμμή του τρένου φθ...

ΔΕΙΤΕ ποια λύση προτιμά ο Κ. Σπαρτινό για τη διέλευση μέσα από το κέντρο

 

Για τις εξελίξεις σχετική με την υπό κατασκευή σιδηροδρομική γραμμή που θα φθάνει μέχρι την Πάτρα μίλησε Στο Κόκκινο 107,7 με αφορμή την πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Σπαρτινός. Η Επιτροπή συνεδρίασε με αφορμή την επικύρωση της σύμβασης για το τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίου και η συζήτηση επεκτάθηκε σε όλα τα ανοικτά θέμα που σχετίζονται με την έλευση της νέας σύγχρονης ηλεκτροκίνητης γραμμής μέχρι την αχαϊκή πρωτεύουσα.
Αναφορικά με τα σενάρια που εξετάζει το υπουργείο Υποδομών και ο ΟΣΕ για τη διέλευση του τρένου μέσα από το ιστορικό κέντρο της Πάτρας ο κ. Σπαρτινό, μιλώντας στην εκπομπή «Ποντάρω Κόκκινο», κατέθεσε την προσωπική άποψη σύμφωνα με την οποία θεωρεί ως πιο ενδεδειγμένη λύση, από τις τρεις που έχουν επισήμως κατατεθεί, εκεί την υπογειοποίησης από τον Άγ. Διονύσιο και την ανάδυση της γραμμής στο σημερινό σταθμό στον Άγ. Ανδρέα.
«Τώρα είναι και ευθύνη του δημάρχου και της δημοτικής αρχής, αφού πήρε τις εναλλακτικές προτάσεις, να δρομολογήσει μια συζήτηση με τους φορείς της πόλης και το δημοτικό συμβούλιο για να συζητηθούν αυτές οι τρεις προτάσεις που δίνουν μια ασφαλή λύση ότι το τρένο δεν θα κόψει την πόλη στα δύο. Οι τρεις προτάσεις είναι μέσα σε αυτά τα πλαίσια. Βέβαια η μια πρόταση της περιφερειακής διέλευσης έχει υπερβολικά μεγάλο κόστος σε σχέση με τις δύο άλλες. Ξεπερνάει το ένα δισεκατομμύριο γιατί κανείς θα πρέπει να υπολογίσει και το κόστος της παρακαμπτηρίου που θα φθάνει στο νέο λιμάνι της Πάτρας.
Εγώ προσωπικά έχω καταλήξει ότι είναι αυτή που η γραμμή υπογειοποιείται η γραμμή στον Άγ. Διονύσιο και μετά συνεχίζει μέσα από την παλιά της χάραξη μέσω του παλιού σταθμού της στον Άγ. Ανδρεά. Μετά και πριν φθάσει στον Γλαύκο, εκεί κάπου στην Πειραϊκή Πατραϊκή κάνει έναν πολύ μικρό κλάδο για να μπει και στο νέο λιμάνι. Νομίζω ότι αυτή είναι η πιο καλή λύση κι έχει εκτιμηθεί περίπου στα 250-260εκ. ευρώ. Είναι μια λύση εφικτή οικονομικά-τεχνικά και δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στην πόλη, κι εγώ αυτή προκρίνω προσωπικά,» ανέφερε μεταξύ άλλων.
Σχετικά με τα παράπονα που εκφράζουν κάτοικοι του Καστελλόκαμπου οι οποίοι φοβούνται ότι η νέα γραμμή θα δημιουργήσει ένα αδιαπέραστο «τείχος» που θα τους αποκόψει, θέμα το οποίο έθεσε στην επιτροπή ο έτερος βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Ριζούλης,  ο κ. Σπαρτινός  σχολίασε: "Εκεί προτάθηκε στην επιτροπή να υπάρξει μια συζήτηση με τον ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ για το πώς θα γίνει αυτό το πράγμα ώστε να μην δημιουργήσει προβλήματα στους κατοίκους. Και τώρα βέβαια όπως περνάει η γραμμή η διέλευση των οχημάτων είναι κάτω από την σιδηροδρομική γραμμή, απλώς τώρα συζητιέται ότι θα υπάρξει μια υπερύψωση λίγο παραπάνω από το επίπεδο που περνάει. Πρέπει να το δούμε. Είναι τεχνικές λεπτομέρειες που πρέπει ο ΟΣΕ να τις δει οπωσδήποτε για να μην δημιουργήσει  προβλήματα στους κατοίκους και απαξίωσης της περιοχής. Νομίζω ότι η ΕΡΓΟΣΕ όπως και σε άλλες περιπτώσεις, έχει δείξει διάθεση να τα αντιμετωπίζει τα ζητήματα αυτά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Κι εμείς θα τα παρακολουθούμε και μαζί με τους κατοίκους θα κουβεντιάσουμε πως θα βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση.»
Τέλος αναφορικά με τον σχεδιασμό που υπάρχει πλέον στο υπουργείο και στον ΟΣΕ για την ολοκλήρωση των εργασιών ο κ. Σπαρτινό μετέφερε τη διαβεβαίωση ότι το τρένο φτάνει στη Πάτρα στα τέλη του 2019, χωρίς την ηλεκτροκίνηση και με την ηλεκτροκίνηση 1-2 χρόνια αργότερα.

 

Για τις εξελίξεις σχετική με την υπό κατασκευή σιδηροδρομική γραμμή που θα φθάνει μέχρι την Πάτρα μίλησε Στο Κόκκινο 107,7 με αφορμή την πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Σπαρτινός. Η Επιτροπή συνεδρίασε με αφορμή την επικύρωση της σύμβασης για το τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίου και η συζήτηση επεκτάθηκε σε όλα τα ανοικτά θέμα που σχετίζονται με την έλευση της νέας σύγχρονης ηλεκτροκίνητης γραμμής μέχρι την αχαϊκή πρωτεύουσα.

Αναφορικά με τα σενάρια που εξετάζει το υπουργείο Υποδομών και ο ΟΣΕ για τη διέλευση του τρένου μέσα από το ιστορικό κέντρο της Πάτρας ο κ. Σπαρτινό, μιλώντας στην εκπομπή «Ποντάρω Κόκκινο», κατέθεσε την προσωπική άποψη σύμφωνα με την οποία θεωρεί ως πιο ενδεδειγμένη λύση, από τις τρεις που έχουν επισήμως κατατεθεί, εκεί την υπογειοποίησης από τον Άγ. Διονύσιο και την ανάδυση της γραμμής στο σημερινό σταθμό στον Άγ. Ανδρέα.

«Τώρα είναι και ευθύνη του δημάρχου και της δημοτικής αρχής, αφού πήρε τις εναλλακτικές προτάσεις, να δρομολογήσει μια συζήτηση με τους φορείς της πόλης και το δημοτικό συμβούλιο για να συζητηθούν αυτές οι τρεις προτάσεις που δίνουν μια ασφαλή λύση ότι το τρένο δεν θα κόψει την πόλη στα δύο. Οι τρεις προτάσεις είναι μέσα σε αυτά τα πλαίσια. Βέβαια η μια πρόταση της περιφερειακής διέλευσης έχει υπερβολικά μεγάλο κόστος σε σχέση με τις δύο άλλες. Ξεπερνάει το ένα δισεκατομμύριο γιατί κανείς θα πρέπει να υπολογίσει και το κόστος της παρακαμπτηρίου που θα φθάνει στο νέο λιμάνι της Πάτρας.

Εγώ προσωπικά έχω καταλήξει ότι είναι αυτή που η γραμμή υπογειοποιείται η γραμμή στον Άγ. Διονύσιο και μετά συνεχίζει μέσα από την παλιά της χάραξη μέσω του παλιού σταθμού της στον Άγ. Ανδρεά. Μετά και πριν φθάσει στον Γλαύκο, εκεί κάπου στην Πειραϊκή Πατραϊκή κάνει έναν πολύ μικρό κλάδο για να μπει και στο νέο λιμάνι. Νομίζω ότι αυτή είναι η πιο καλή λύση κι έχει εκτιμηθεί περίπου στα 250-260εκ. ευρώ. Είναι μια λύση εφικτή οικονομικά-τεχνικά και δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στην πόλη, κι εγώ αυτή προκρίνω προσωπικά,» ανέφερε μεταξύ άλλων.

Σχετικά με τα παράπονα που εκφράζουν κάτοικοι του Καστελλόκαμπου οι οποίοι φοβούνται ότι η νέα γραμμή θα δημιουργήσει ένα αδιαπέραστο «τείχος» που θα τους αποκόψει, θέμα το οποίο έθεσε στην επιτροπή ο έτερος βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Ριζούλης,  ο κ. Σπαρτινός  σχολίασε:

"Εκεί προτάθηκε στην επιτροπή να υπάρξει μια συζήτηση με τον ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ για το πώς θα γίνει αυτό το πράγμα ώστε να μην δημιουργήσει προβλήματα στους κατοίκους. Και τώρα βέβαια όπως περνάει η γραμμή η διέλευση των οχημάτων είναι κάτω από την σιδηροδρομική γραμμή, απλώς τώρα συζητιέται ότι θα υπάρξει μια υπερύψωση λίγο παραπάνω από το επίπεδο που περνάει.

Πρέπει να το δούμε. Είναι τεχνικές λεπτομέρειες που πρέπει ο ΟΣΕ να τις δει οπωσδήποτε για να μην δημιουργήσει προβλήματα στους κατοίκους και απαξίωσης της περιοχής. Νομίζω ότι η ΕΡΓΟΣΕ όπως και σε άλλες περιπτώσεις, έχει δείξει διάθεση να τα αντιμετωπίζει τα ζητήματα αυτά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Κι εμείς θα τα παρακολουθούμε και μαζί με τους κατοίκους θα κουβεντιάσουμε πως θα βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση.»

Τέλος αναφορικά με τον σχεδιασμό που υπάρχει πλέον στο υπουργείο και στον ΟΣΕ για την ολοκλήρωση των εργασιών ο κ. Σπαρτινό μετέφερε τη διαβεβαίωση ότι το τρένο φτάνει στη Πάτρα στα τέλη του 2019, χωρίς την ηλεκτροκίνηση και με την ηλεκτροκίνηση 1-2 χρόνια αργότερα.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις