Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Τελικά πόσα θα πληρώνουμε για το ταξίδι Πάτρα - Αθήνα με το νέο αυτοκινητόδρομο; Η απάντηση του Υπουργείου για το κόστος των διοδίων

Τελικά πόσα θα πληρώνουμε για το ταξίδι ...

Ποιοι θα είναι οι σταθμοί διοδίων στο νέο δρόμο

Στα 11,50 ευρώ προβλέπεται να είναι το κόστος μετάβασης ενός Ι.Χ. οχήματος από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα με την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού. Αυτό προκύπτει απο απάντηση του Υπουργείου Υποδομών στην ερώτηση του Ανεξάρτητου Βουλευτή Αχαϊας Ν.Νικολόπουλου για το κόστος διοδίων στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό σημαίνει ότι ένα ταξίδι πήγαινε-έλα ανάμεσα στις 2 πόλεις θα κοστίζει 23 ευρώ σε σημερινές τιμές.

Οι σταθμοί διοδίων που θα λειτουργούν στην Ολυμπία είναι: Ελευσίνα (λειτουργεί), Ισθμός (λειτουργεί), Ζευγολατιό (λειτουργεί), Κιάτο (λειτουργεί), Νικολέϊκα (λειτουργία από το 2017) και Ρίο.

Πολύ ενδιαφέρουσα στην απάντηση είναι η ανάλυση των εσόδων από διόδια τα τρία τελευταία χρόνια καθώς όπως παρουσιάστηκε, το 2013 τα έσοδα ήταν 68,1εκ.ευρώ, το 2014 78,77εκ.ευρώ και το 2015 80,04 εκ.ευρώ (ποσά με ΦΠΑ).

Πιο ενδιαφέρουσα είναι η πρόβλεψη για το φετινό έτος αλλά και για το 2017 και 2018.

Σύμφωνα με το υπό έγκριση χρηματοοικονομικό μοντέλο προβλέπονται έσοδα: 63εκ.ευρώ για το 2016, 87,7εκ.ευρώ για το 2017 και 104εκ.ευρώ για το 2018.

Σημειωτέον ότι αυτά τα τρία ποσά είναι χωρίς ΦΠΑ.

Αν προσθέσουμε ΦΠΑ τότε τα ποσά αντίστοιχα γίνονται: 79εκ.ευρώ, 109εκ.ευρώ και 129εκ.ευρώ.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα ποσά αυτά είναι μέρος της χρηματοδότησης για τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου καθώς ένα μεγάλος μέρος του ποσού αυτού αλλά και άλλων εσόδων από εμπορική δραστηριότητα θα οδεύει για την εξόφληση των δανειακών υποχρεώσεων του παραχωρησιούχου.

Αναφερόμενοι στη συντήρηση θα πρέπει να έχουμε κατά νου, ότι η ποιότητα του οδοστρώματος πρέπει να τηρεί τα πιο αυστηρά διεθνή στάνταρντς, ενώ ανά συγκεκριμένες χρονικές περιόδου θα γίνεται και η λεγόμενη "βαριά συντήρηση" που περιλαμβάνει ξήλωμα και τοποθέτηση νέου τάπητα.

Όπως αναφέρει το ypodomes.com, σημαντικό ετήσιο κόστος έχει και η συντήρηση των 16,5χλμ +4χλμ +11χλμμ σε σήραγγες που διαθέτει η Ολυμπία Οδός από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ολυμπία Οδός: Που θα μπούν διόδια στον άξονα Πάτρα - Κόρινθος και ποια θα λειτουργήσουν από το Νοέμβριο; Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος;

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις