Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Πάτρα - Θαλάσσιο Mέτωπο: Ένα όραμα που ακόμα δεν έχει γίνει πράξη - Τι μέλλει γενέσθαι - Οι θέσεις των δημοτικών παρατάξεων

Πάτρα - Θαλάσσιο Mέτωπο: Ένα όραμα που α...
Χριστακόπουλος Θάνος

Εκκρεμεί η οριστική παραχώρηση ενώ ξέσπασε "πόλεμος" για τα φορτηγά

Αποτελεί ένα όνειρο ετών, μια διαχρονική διεκδίκηση της πόλης που όμως μέχρι σήμερα, μετά από πάμπολλες δεσμεύσεις των εκάστοτε πολιτικών ηγεσιών της χώρας, παραμένει μόνο στα χαρτιά. Μπορεί ένα μικρό κομμάτι του θαλάσσιου μετώπου της Πάτρας, να έχει παραχωρηθεί, έστω και προσωρινά, στην πόλη, τα κάγκελα, τα Ι.Χ. και τα φορτηγά παραμένουν όμως, αποτρέποντας τους πολίτες από το να απολαύσουν έναν περίπατο, μια ποδηλατάδα ή τον καφέ τους με θέα το ηλιοβασίλεμα.

Οι εξαγγελίες των δημοτικών Αρχών μένουν στα λόγια, ενώ οι συνεχείς τους αντιπαραθέσεις με τον ΟΛΠΑ, δημιουργούν διαρκώς συνθήκες που δεν επιτρέπουν τη συνεργασία και εξεύρεση κοινού τόπου για την αξιοποίηση της έκτασης. Τελευταία το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας αποφάσισε να δημιουργήσει μια διαπαραταξιακή επιτροπή η οποία θα καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις για άμεσες, ήπιες παρεμβάσεις στο κομμάτι από τη Γούναρη έως την Αγ. Νικολάου.

Τα συμπεράσματα, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνουν καθαρισμό του χώρου, πλήρη πεζοδρόμησή του, αθλητικές και πολιτιστικές δράσεις, χώρους προβολής τοπικών προϊόντων κ.α. Και πάνω που φαινόταν ότι υπάρχει κοινός τόπος, ήρθε η πρόσφατη παρέμβαση Επιμελητηρίου και ΣΕΒ που καλούν την πόλη να εγκαταλείψει το σχέδιο της πεζοδρόμησης προς χάρη των φορτηγών που περνούν από το χώρο.

Νέα εμπλοκή; Νέος κύκλος συζητήσεων και αντιπαραθέσεων ανοίγει; Νέες καθυστερήσεις; Ο δήμαρχος Γιάννης Δημαράς πάντως, μιλώντας στο thebest, φαίνεται αποφασισμένος η προοπτική της άμεσης πεζοδρόμησης να μην εγκαταλειφθεί. Μια άποψη που δείχνουν να συμμερίζονται και οι επικεφαλής όλων των δημοτικών παρατάξεων.

Πέραν όμως των άμεσων, μικρών παρεμβάσεων, ποιο είναι το όραμα της πόλης για το θαλάσσιο μέτωπο; Με αλλά λόγια εάν μας παραχωρηθούν οριστικά τα περιβόητα 3.500 χιλιόμετρα τι θα τα κάνουμε; Στην παρούσα φάση, ως πόλη, δεν είμαστε έτοιμα να δώσουμε συγκεκριμένη απάντηση. Αυτό που υπάρχει στην παρούσα φάση είναι μια σκέψη: Να γίνει ένας αρχιτεκτονικός διαγωνισμός που θα μας δώσει την απάντηση. Ένας διαγωνισμός που, έως τώρα, έχει μόνο μια γενική κατεύθυνση: Η έκταση να είναι ανοικτή για τους δημότες για να κάνουν τις βόλτες τους και να υπάρχουν κάποιες δράσεις που να επιτρέπουν στους ιδιώτες να ενδιαφερθούν να προχωρήσουν στην επένδυση. Το θέμα όμως της οριστικής παραχώρησης, που δεν έχει προχωρήσει εδώ και πολλούς μήνες, επείγει. Δεν μπορεί να μένει σε εκκρεμότητα, ειδικά όσο η φημολογία για ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας, εντείνεται, όσο και αν ο κ. Δημαράς δε δείχνει να ανησυχεί ότι η έκταση μπορεί να περάσει στα χέρια επενδυτών. Με αυτά τα δεδομένα και τους Πατρινούς να διερωτώνται καθημερινά τι γίνεται με αυτή την υπόθεση το thebest, προσέφυγε σε όλους τους επικεφαλής των παρατάξεων. Τους θέσαμε τα ερωτήματα του απλού δημότη για τη διέλευση των φορτηγών, τις άμεσες παρεμβάσεις που απαιτούνται αλλά και το όραμά τους.  Τους ζητήσαμε να μας ανοίξουν τα «χαρτιά» τους και σας παρουσιάζουμε σήμερα τις θέσεις τους για την αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου.

Γιάννης Δημαράς: «Δεν συμφωνώ ότι πρέπει να περνάνε τα φορτηγά μέσα από το κομμάτι του θαλάσσιου μετώπου που έχει παραχωρηθεί στην πόλη. Με δική μου πρωτοβουλία πραγματοποιήθηκε, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων των εταιρειών που δραστηριοποιούνταν στη Γούναρη μια συνάντηση. Είχαμε συμφωνήσει, εάν μείνουν εκεί, να κάνουν με έξοδά τους μια μελέτη ώστε να περνάει ο δρόμος δίπλα από την μάντρα, πίσω από τα κτίρια ώστε το παραλιακό μέτωπο να μείνει στους πεζούς… Στη συνέχεια μετακινήθηκαν, σε συμφωνία με τον ΟΛΠΑ, πέρα από Αγ. Νικολάου. Δεν έκαναν όμως ποτέ τη μελέτη. Υποστηρίζουν ότι το να πηγαίνουν από την περιμετρική προσθέτει έξοδα που δεν μπορούν να καλύψουν. Θεωρώ όμως ότι η δαπάνη αυτή δεν είναι τόσο μεγάλη ειδικά όταν πληρώνουν 2εκ. με νόμο για 36 λιμενεργάτες που δεν εργάζονται. Εμείς όμως δεν πήραμε το θαλάσσιο μέτωπο για να περνάνε τα φορτηγά…

Η Διαπαραταξιακή Επιτροπή έχει προχωρήσει τις πιθανές χρήσεις στο κομμάτι Γούναρη – Αγ. Νικολάου. Βρίσκονται στην τελική τους επεξεργασία και ίσως εντός της εβδομάδας να παρουσιαστούν κι επισήμως. Περιλαμβάνουν χρήσεις πολιτισμού, παροχής υπηρεσιών, αθλητισμού, εκθεσιακούς χώρους, βόλτας, ποδηλασίας κ.α. Δεν περιμένουμε την οριστική παραχώρηση για τις άμεσες παρεμβάσεις, δεν μας δεσμεύει κανείς.

Η δημοτική Αρχή έχει όραμα για ολόκληρο το θαλάσσιο μέτωπο όταν γίνει η οριστική του παραχώρηση. Έχουμε συμφωνήσει για αρχιτεκτονικό διαγωνισμό σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο και ΤΕΕ σύμφωνα με τη μελέτη του ΑΕΙ και Γενικό Πολεδοδομικό Σχέδιο. Μπορούν να περιλαμβάνουν δράσεις πολιτισμού, ψυχαγωγίας, ενδεχομένως μια μαρίνα, παιδικές χαρές, χώρους αναψυχής.  Θα ζητήσουμε να προβλέπει το πως θα γίνει η υλοποίηση και η διαχείριση του χώρου, να μην είναι δηλαδή ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός απλή «ζωγραφική», αλλά να υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι και για το πόρους. Οι Δήμοι κλείνουν δεν έχουν λεφτά μην κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας.

Όσο για τους φόβους να ενταχθεί η έκταση στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας δεν το φοβάμαι καθώς είναι  κοινόχρηστη".

Δημήτρης  Κατσικόπουλος: Έχουν κατατεθεί από την παράταξή μας συγκεκριμένες προτάσεις στην Επιτροπή που εξετάζει το θέμα για τις άμεσες παρεμβάσεις.  Η πλήρης απόδοση του θαλασσίου μετώπου για να γίνει πρέπει να υπάρξουν ρυθμίσεις νομικών θεμάτων. Απαιτείται ένα οριστικό πρωτόκολλο με τα συναρμόδια Υπουργεία. Παράλληλα πάντως διαπιστώνω ότι δεν υπάρχει όραμα και ετοιμότητα από τη δημοτική Αρχή η οποία έχει περιοριστεί μόνο σε συμβολικές κινήσεις εντυπωσιασμού όπως η απομάκρυνση κάγκελων. Μέχρι στιγμής μου θυμίζει την περίπτωση του Παμπελοποννησιακού Σταδίου. Τι απολαμβάνει σήμερα ο Δημότης; Ο σχεδιασμός πρέπει να είναι έτοιμος με στόχο πάντα την απόλαυση του θαλασσίου μετώπου από τους πολίτες.

Χριστόπουλος Κώστας: Η απόδοση του θαλασσίου μετώπου είναι ένα όνειρο γενιών. Πρέπει να είναι ελεύθερο, να ακουμπάει τη θάλασσα ο Πατρινός. Δεν μπορούν να μπουν περιορισμοί με τη διέλευση των φορτηγών, οφείλουμε να κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι με συγκοινωνιολόγους ώστε να βρούμε λύσεις. Το μέτωπο πρέπει να είναι ανοικτό και να διεκδικήσουμε να πάρουμε και το υπόλοιπο, μόνο η κρουαζιέρα να μείνει στο κέντρο της πόλης. Η δημοτική Αρχή οφείλει να διαμορφώσει το χώρο. Να υπάρξουν χώροι αναψυχής, πολιτισμού, περιπάτου, ποδηλασίας. Οι πολίτες δεν θα πρέπει να πληρώνουν για να μπουν στο χώρο. Πρέπει να αναπτυχθεί προς όφελος των δημοτών, όχι να παραδοθεί σε ομίλους και επιχειρηματίες. Σίγουρα πρέπει να υπάρξει μια συνολική μελέτη, ένα κομμάτι του χώρου μπορεί να αυτοσυντηρείται. Εκτιμώ ότι οι αντιδράσεις που υπάρχουν για την οριστική παράδοση προκαλούνται από επιχειρηματικά συμφέροντα και παίρνουν πολιτικά στοιχεία. Θα πρέπει όλοι μαζί να τις κάμψουμε.

Κώστας Πελετίδης: Εξ’ αρχής έλεγαν ότι αυτή η περιοχή είναι δημόσιος πλούτος ανήκει στους Πατρινούς ανεξάρτητα ποιος έχει τη διαχείριση. Εφόσον ανήκει σε εμάς λοιπόν να γίνει άμεσα ανάπλαση που σημαίνει κήποι, χώροι άθλησης, περιπάτου, όπως απαιτούν οι σύγχρονες οι ανάγκες, και να διατεθούν αδάπανα στους Πατρινούς. Αυτό όμως, είτε ανήκοντας στο υπουργείο είτε στο δήμο, δεν υλοποιείται και αναζητείται να παραδοθεί, με χαρακτήρα ανταποδοτικό, σε όσους το θεωρούν φιλέτο. Θέλουν τον Πατρινό ως πελάτη με δραστηριότητες που θα απαιτούν από το λαό να συντηρούν τις παρεμβάσεις και έτσι θα είναι το θαλάσσιο μέτωπο περιουσία όσων έχουν το χρήμα για επενδύσεις. Άρα λοιπόν πρέπει να εξασφαλιστούν χρήματα με δυναμική διεκδίκηση, με μια δημοτική Αρχή που να μπορεί να σηκώσει το ανάστημά της και να πάρει όσα δικαιούται η πόλη. Η δική μας πρόταση περιλαμβάνει την ανάπλαση όλης της ζώνης από το Άγ. Βασίλειο μέχρι τα Βραχνέικα. Να είναι ένας χώρος περιπάτου, πολιτισμού, άθλησης, με κήπους, παγκάκια, χωρίς κτίσματα και έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα, ώστε ο κόσμος να μπορεί να απολαμβάνει αυτή την ομορφιά.

Χρήστος Πατούχας: Μη γελιόμαστε πράγματα που θέλουν αρκετά χρήματα δεν γίνονται τώρα. Τα στοιχειώδη μπορούν να γίνουν όμως. Να γίνει πλήρης πεζοδρόμηση, να υπάρξει φωτισμός, να μπορεί ο κόσμος να κάνει τη βόλτα του. Η άποψή μου είναι ότι το Επιμελητήριο εμπλέκεται επικίνδυνα όταν ζητάει τα φορτηγά να συνεχίσουν να περνούν από εκεί. Εμείς θέλουμε την έκταση συνολικά για κοινή χρήση και ψυχαγωγία των δημοτών. Να παίρνει αέρα και να έρχεται σε επαφή με τη θάλασσα.

Ούτε εμπορικές χρήσεις θέλουμε, ούτε συμφέροντα επιχειρηματικά να εξυπηρετηθούν, ούτε να γίνουν κάποιοι πλούσιοι. Πρώτη μας προτεραιότητα είναι να συναντήσουμε τον υπουργό. Επίσης με επιστολή μας προς τους τρεις πολιτικούς αρχηγούς που στηρίζουν την κυβέρνηση να ζητάμε  την οριστική παραχώρηση και αποδέσμευση όλου του υπόλοιπου τμήματος. Η πόλη καθυστέρησε πάρα πολύ στις διεκδικήσεις της. Τουλάχιστον ας αρχίσει άμεσα η πεζοδρόμηση του χώρου για να αισθανθεί ο κόσμος ασφαλής, παράλληλα να πάρουμε και τα κτίρια που υπάρχουν και να τα αξιοποιήσουμε, προτάσεις υπάρχουν. Εμείς πάντως λέμε όχι στη δημιουργία μαγαζιών.

Δημήτρης Αϊβαλής: Πρώτα από όλα τα συμφέροντα της πόλης. Λύσεις για τη διέλευση των φορτηγών υπάρχουν και πρέπει να υιοθετηθούν. Εάν πηγαίνουν στη ΒΙΠΕ από τη Γούναρη διανύουν 24 χιλιόμετρα και εάν πάνε από την Περιμετρική 31, δεν πιστεύω ότι είναι μεγάλη η διαφορά. Για τις παρεμβάσεις που απαιτούνται άμεσα η διαπαραταξιακή επιτροπή κινείται στην κατεύθυνση της τακτοποίησης του χώρου, στον καθαρισμό του, τη δημιουργία αθλητικών εγκαταστάσεων, χώρου προβολής των τοπικών προϊόντων, να μπορούν οι συμπολίτες να περπατούν ελεύθερα. Δεν γίνεται να περπατάνε μαζί με τις νταλίκες.  Μακροπρόθεσμα το όνειρό μας είναι, μέσω ενός Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού, να γίνει μια συνολική διαμόρφωση. Να ανήκει ο χώρος στους πολίτες και την αναψυχή τους. Είναι κυρίαρχο να υπάρχει ελεύθερος χώρος με πράσινο και δράσεις για να συντηρείται όπως αναψυκτήρια μουσεία κ.α. Να μην χτιστεί όμως μια άλλη πόλη μπροστά από την πόλη.

Ανδρέας Τζουραμάνης: Υπάρχει σε εξέλιξη μια επιτροπή για το θέμα. Θεωρώ ότι είναι ένα σημαντικό βήμα, μπορούμε να βρούμε έναν κοινό τόπο. Όσον αφορά στο αίτημα του Επιμελητηρίου για τη συνέχιση της διέλευσης των φορτηγών, θεωρώ πως πρέπει να υπάρξει μια συνάντηση και να συναποφασίσουμε, ούτε ο δήμος να το κλείσει αλλά ούτε και να είναι έρμαιο των εταιριών. Μακροπρόθεσμα να κατοχυρωθεί ότι το θαλάσσιο μέτωπο που δεν θα έχει λιμενικές χρήσεις να είναι δικό μας. Να υπάρξει ένας δημόσιος διαγωνισμός να μην το στενέψουμε στα όρια της πόλης, να είναι ένας διεθνής διαγωνισμός. Να μας δείξει πως αυτή την ομορφιά θα την εκμεταλλευτούμε προς όφελος των πολιτών.

Εκτιμώ ότι θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται χρήσεις για πολιτιστικά δρώμενα, χαμηλή εμπορική δραστηριότητα π.χ. καφέ, εύκολη πρόσβαση, πράσινο, λουλούδια. Επίσης προσωπικά θεωρώ πολύ θετικό να εγκατασταθεί στο χώρο ένα τμήμα του Πανεπιστημίου που να ταιριάζει π.χ. μια θεατρική ή αρχιτεκτονική σχολή, να αποκτήσει έτσι παλμό η περιοχή με την παρουσία των φοιτητών μας. Επίσης δεν πρέπει να κινούμαστε στο μηδενισμό του «κερδοσκοπικού» χαρακτήρα, δεν είναι διαπλοκή αυτό.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις