Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

ΠΑΜΕ: "Οχι στο σχολείο του "εθελοντισμού" και των "Μ.Κ.Ο."!

ΠΑΜΕ: "Οχι στο σχολείο του "εθ...

Η υποκρισία  και το θράσος είναι από τα γνωρίσματα που συνήθως ...περισσεύουν όταν στο γνωστό ρόλο των «φιλάνθρωπους», εμφανίζονται οι εκπρόσωποι της κρατικής Διοίκησης. Ο Δήμος Πάτρας, το Πανεπιστήμιο Πατρών και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή οι επίσημοι κρατικοί λειτουργοί της εκπαίδευσης, συνυπογράφουν κείμενο με το οποίο καλούν «εθελοντές» φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς και εκπαιδευτικούς, εν ενεργεία ή συνταξιούχους, να στελεχώσουν τα προγράμματα εθελοντισμού του Δήμου για διοργάνωση στα σχολεία δωρεάν, φροντιστηριακών μαθημάτων σε μαθητές που πλήττονται από την οικονομική κρίση.

Κατ’ αρχάς  είναι πρόκληση και μόνο το ότι έρχονται τώρα να «πουλήσουν» φιλανθρωπία σε αυτούς «που δεν έχουν», εκείνοι που υπηρετούν από υπεύθυνες θέσεις μια πολιτική που κλείνει σχολεία, τα αφήνει χωρίς βιβλία, αναλώσιμα, πετρέλαιο και εκπαιδευτικούς, που προωθεί την παραπέρα εμπορευματοποίηση – ιδιωτικοποίηση, στερώντας ουσιαστικά το δικαίωμα στη μόρφωση σε πλατιά λαϊκά στρώματα. Ότι έρχονται να μιλήσουν για κοινωνική ευθύνη στους φοιτητές τους οποίους χαρατσώνουν καθημερινά στα πλαίσια της «δωρεάν παιδείας» και στους εκπαιδευτικούς που τους έχουν γονατίσει στις περικοπές, στην ελαστική εργασία και με το φόβο των απολύσεων. Ότι πάνε να μπαλώσουν με τον «εθελοντισμό» τα κενά που δημιουργεί η πολιτική τους, την ώρα που είναι χιλιάδες οι άνεργοι και οι ελαστικώς εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί!

Μέσα στο  ίδιο τους το κείμενο παραδέχονται ότι έχουν πολιτική κατεύθυνση να υποβαθμίσουν τελείως τη δημόσια  εκπαίδευση τόσο σε ποιότητα, όσο και  σε μέσα: νομιμοποιούν την ανάγκη των  φροντιστηρίων παραδεχόμενοι την ανεπάρκεια του δημόσιου σχολείου και αποκαλύπτουν ότι το κράτος, στο όνομα πάντα της κρίσης, δεν έχει κανένα σκοπό να αντιμετωπίσει τα οξυμμένα προβλήματα. Επομένως, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για νέο χαράτσωμα της «τοπικής κοινωνίας», για εισβολή χορηγών στα σχολεία και σαν κερασάκι στην τούρτα μερικά «κοινωνικά προγράμματα» για τους πιο αδύναμους. Με λίγα λόγια, πάνε να αντικαταστήσουν την υποχρέωσή του κράτους να παρέχει δημόσια και δωρεάν παιδεία υψηλού επιπέδου σε όλα τα παιδιά του λαού, με ακριβές ανταποδοτικές υπηρεσίες και με εθελοντικά «πασαλείμματα» από ακριβοεπιδοτημένες Μ.Κ.Ο!

Από την  διατύπωση του κειμένου ότι «..θα αξιολογούνται οι σχολικές επιδόσεις  των μαθητών..» καταλαβαίνει κανείς πως είναι κατεύθυνση να ενταχθούν αυτά τα προγράμματα επισήμως στο εκπαιδευτικό σύστημα, σαν ένα δεύτερο – παράλληλο σχολικό πρόγραμμα. Αυτό εξάλλου είναι το «νέο σχολείο» που πάνε να στήσουν! Ένα σχολείο το οποίο θα αξιολογεί και θα ιεραρχεί «τοπικά» τις εκπαιδευτικές ανάγκες και με τρόπο «φτηνό» (βλ. «εθελοντισμός») θα παρέχει «δεξιότητες» και «ευκαιρίες», όχι όμως πραγματική μόρφωση! Δεν είναι τυχαίο ακόμα και η λέξη «μόρφωση» τείνει να εξαφανιστεί από όλα τα επίσημα κείμενα του Υπουργείο Παιδείας.

Επιπλέον, μέσω του «εθελοντισμού» επιχειρείται μια στυγνή εξαγορά συνειδήσεων των φοιτητών και αυριανών εκπαιδευτικών! Επιχειρούν από τη μια να τους δελεάσουν με το «καρότο» της «απαραίτητης για το μέλλον τους» εργασιακής εμπειρίας και να τους υποτάξουν με το «μαστίγιο» της αξιολόγησης από την άλλη. Το κείμενο αναφέρει ρητά πως οι φοιτητές-εκπαιδευτές θα αποκτήσουν «δεξιότητες», ενώ παράλληλα θα «καθοδηγούνται και θα αξιολογείται το εκπαιδευτικό τους έργο». Πέρα από το αστείο του πράγματος για τη «διασφάλιση της ποιότητας» της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αυτό σημαίνει ότι οι «εθελοντικές» δράσεις θα ενταχθούν στο σύστημα των «πιστωτικών μονάδων» ως συμπλήρωμα των σπουδών, προκειμένου κάποιος να πάρει πτυχίο ή να «ενισχύσει» το «φάκελο προσόντων» του.

Ο πολιτικός  στόχος του προγράμματος φαίνεται ξεκάθαρα παρακάτω στο κείμενο: να αποδείξει ότι «οι εκπαιδευτικές ανάγκες της τοπικής (;) κοινωνίας, η φτώχεια και η κοινωνική περιθωριοποίηση μπορούν να λυθούν μέσω του εθελοντισμού»!

Για όλους  τους παραπάνω λόγους, ο εθελοντισμός ως επίσημη κρατική πολιτική δεν μπορεί και δεν πρέπει να περάσει! Οι εργαζόμενοι, οι εκπαιδευτικοί και οι φοιτητές δεν πρέπει να ανεχθούν μια πολιτική που από τη μια πετσοκόβει δικαιώματα και από την άλλη πετάει «ξεροκόμματα», πόσο μάλλον να βάλουν πλάτη για να τη στηρίξουν! Η λύση δεν είναι ο «εθελοντισμός» όπως τον εννοούν αυτοί, αλλά η από κοινού οργάνωση της πάλης για τη διεκδίκηση όλων όσων σήμερα μπορούμε και πρέπει να απολαμβάνουμε, όλων των σύγχρονων δικαιωμάτων μας στην εργασία, την υγεία, την παιδεία. Και διεκδίκηση τους σημαίνει σκληρή, ανυποχώρητη, ταξική πάλη απέναντι σε αυτούς που κλέβουν σήμερα τον πλούτο που παράγει με τα χέρια του ο εργαζόμενος λαός: τους ντόπιους και ξένους κεφαλαιοκράτες, τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ, τις κυβερνήσεις και τα κόμματα που τις στηρίζουν.

Η γραμματεία Εκπαιδευτικών Πάτρας καλεί τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς να γυρίσουν την πλάτη στα «εθελοντικά» προγράμματα της «κρατικής υποκρισίας» και να ενισχύσουν με την εθελοντική τους δράση τη δραστηριότητα των φορέων του λαϊκού κινήματος, των ταξικών σωματείων, του ΠΑΜΕ, του ΜΑΣ, των λαϊκών επιτροπών στις γειτονιές, που μαζί με την πάλη ενάντια στην αντιλαϊκή επίθεση, οργανώνουν και την ταξική αλληλεγγύη με όλες τις μορφές, ακόμα και με αυτή των δωρεάν μαθημάτων. Καλούμε τέλος τους γονείς των μαθητών να αναλογιστούν σε ποιούς εμπιστεύονται σήμερα τη μόρφωση των παιδιών τους και να μπουν αποφασιστικά στην μάχη για το σχολείο που μας αξίζει και δικαιούμαστε, το σχολείο που πάντα διεκδικούσε το οργανωμένο γονεϊκό κίνημα.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις