Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Δυτική Ελλάδα: Αυτή είναι η εικόνα σε αυτοκινητόδρομους, σιδηροδρόμους, λιμάνι και ενεργειακά έργα- Τι μένει να γίνει

Δυτική Ελλάδα: Αυτή είναι η εικόνα σε αυ...

"Χάρτης" έργων

Σε εξέλιξη βρίσκονται στη Δυτική Ελλάδα τα έργα των αυτοκινητόδρομων της Ολυμπίας και Ιονίας Οδού, ενώ έχει δρομολογηθεί η κατασκευή της Πατρών-Πύργου, ωστόσο ακόμα είμαστε σε φάση δημοπρατήσεων. Ακόμα περιμένει η Πάτρα και η ευρύτερη περιοχή το ηλεκτροκίνητο τρένο ενώ ολοκληρώνονται τα έργα της τρίτης φάσης στο νέο λιμάνι Πατρών. Η εικόνα που επικρατεί στη Δυτική Ελλάδα σε επίπεδο έργων είναι η ακόλουθη:

 

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
Τα 2 κυρίαρχα έργα είναι η κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου και η έλευση της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής. Η είκονα είναι η παρακάτω:

Τα έργα στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα μήκους 120χλμ, της Ολυμπίας Οδού αναμένεται να ολοκληρωθούν στο μεγαλύτερο τμήμα τους τον Μάρτιο του 2017 (θα έχουμε δηλαδή την λεγόμενη λειτουργική Ολυμπία Οδό) ενώ τα όποια υπόλοιπα αφήσει θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Αύγουστο του 2017. Τα περίφημα έργα έχουν ξεκινήσει από το 2008.

Τα έργα για το τμήμα Αντίρριο-Ιωάννινα μήκους 196χλμ επίσης αναμένεται με τον ίδιο τρόπο να ολοκληρωθούν τον Μάρτιο του 2017 και τα όποια υπόλοιπα (που θα συμπεριλαμβάνουν την Σήραγγα Κλόκοβας μήκους 2,9χλμ) θα λειτουργήσουν μέχρι τον Αύγουστο του 2017.

Τα έργα για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μήκους 75χλμ δεν έχουν ξεκινήσει καθώς έχουν δημοπρατηθεί 3 τμήματα από τον Πύργο μέχρι την Κυλλήνη ενώ προκηρύχθηκε και το 4ο τμήμα Βάρδα-Κυλλήνη. Στην καλύτερη περίπτωση θα δούμε τα έργα να ξεκινούν την Άνοιξη του 2017 και να ολοκληρώνονται το 2021 με το ερωτηματικό των αρχαιολογικών ευρημάτων που ως γνωστόν η περιοχή έχει μεγάλο πλούτο σε αυτά.

Τα έργα για τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία μήκους 48χλμ έχουν σημαντικά προβλήματα και αναμένεται να παραδοθούν σε 2 φάσεις. Μέχρι το τέλος του 2017 αναμένεται η παράδοση περίπου 30χλμ και μέχρι το 2020 η παράδοση των υπόλοιπων 18χλμ.

Τα έργα στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο-Πάτρα χωρίζονται σε πολλά τμήματα και η Πάτρα δεν αναμένεται σύντομα να δει το σύγχρονο τρένο στην πόλη. Αναλυτικά:

-Στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) τα έργα-σκούπα που περιλαμβάνουν και τις γραμμές αλλά όχι την ηλεκτροκίνηση αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2017.

-Στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος τα έργα περιλαμβάνουν την υποδομή και όχι τις γραμμές, ούτε την ηλεκτροκίνηση. Αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2017.

Για να μπορέσει να λειτουργήσει ο σύγχρονος διπλός σιδηρόδρομος υπολείπονται σημαντικές εργολαβίες που περιλαμβάνουν:

1.Το έργο υποδομής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο που ενώ έχει δημοπρατηθεί έχει μπλοκάρει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

2.Τα έργα ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο).

3.Τα έργα επιδομής (το στρώσιμο για διπλή γραμμή δηλαδή) και ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο.

Από εκεί και έπειτα το τμήμα Ρίο-Λιμένας Πάτρας δεν έχει ακόμα αποφασιστεί η χάραξη, δεν υπάρχουν τελικές μελέτες και η δημοπράτηση (εφόσον συμφωνηθεί η τελική χάραξη) δεν είναι πιθανή πριν το 2017.

Με την μέχρι σήμερα εικόνα των έργων δεν περιμένουμε το ηλεκτροκίνητο τρένο στη Δυτική Ελλάδα, μέχρι το Αίγιο τουλάχιστον πριν το 2019.

Το σιδηροδρομικό έργο Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα έχει προταθεί για ένταξη για χρηματοδότηση από το EFSI (Πακέτο Γιουνκέρ) και ακόμα δεν ξέρουμε ούτε χρονοδιαγράμματα, ούτε αν τελικά θα προχωρήσει.

Αυτό που προχωρά είναι η προσωρινή (ή μόνιμη;) επέκταση της μονής μετρικής γραμμής του Προαστιακού από την πόλη μέχρι την Κάτω Αχαγιά. Το έργο είναι σε δημοπράτηση και πιθανόν να μπορέσει να λειτουργήσει εντός του 2017.

Τα έργα στο λιμάνι της Πάτρας για την 3η φάση ολοκληρώνονται και αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2016. Από εκεί και έπειτα έχουμε σημαντικά προβλήματα μιας και το παλιό λιμάνι δεν συνδέεται με το νέο, δεν υπάρχει ενδεδειγμένος εμπορευματικός προβλήτας, δεν υπάρχει σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο και το σιδηρόδρομο.

ΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΕΡΓΑ
Στο κομμάτι των ενεργειακών έργων αυτό που έχει εξαιρετική σημασία είναι ότι η Δυτική Ελλάδα (ο θαλάσσιος χώρος της) δείχνει να είναι ο πιο ελκυστικός για γεωτρήσεις υδρογοναναθράκων.

Στο Κατάκολο έχουμε επιβεβαιωμένο κοίτασμα και συνεχίζονται οι εξαιρετικές προσπάθειες της Energean για να ξεκινήσει μελλοντικά (σε περίπου 8 χρόνια) η άντληση.

Στην περιοχή του Ιονίου και του Πατραϊκού είναι η ΕΛΠΕ σε πιο πρωϊμο στάδιο και αναμένεται σε μελλοντικό χρόνο να διαπιστωθεί η ύπαρξη κοιτασμάτων με τις πιθανότητες όμως να είναι εξαιρετικές.

Στο θέμα του φυσικού αερίου έχει προκριθεί η σύνδεση της Πάτρας αρχικά και της Δυτικής Ελλάδας σε δεύτερη φάση με εφοδιασμό από πλοία, αποθήκευση κατά πάσα πιθανότητα στο λιμάνι και διανομή σε δίκτυο που θα κατασκευαστεί.

Στο γενικότερο πλαίσιο αυτό που θα λέγαμε ότι χαρακτηρίζει την περιοχή είναι ότι είναι σε μία κατάσταση συνεχούς αναμονής, με το μεγάλο της όπλο, το λιμάνι να είναι σε κατάσταση ύπνωσης και μεγάλης πτώσης σε σχέση με 10 χρόνια πριν, ενώ το μέλλον εφόσον τελικά όλα αυτά τα οραματικά project προχωρήσουν υπόσχονται μία μεταμόρφωση τόσο της Πάτρας όσο και όλης της Περιφέρειας.

Πατάνε "γκάζι" οι αυτοκινητόδρομοι - Παραδίδονται στο ... - Thebest.gr

Ολυμπία Οδός: Λίγες μέρες ακόμα για την κορδέλα στο ... - Thebest.gr

Πατρών-Πύργου: Δημοπρατείται σήμερα το τμήμα Πύργος - Thebest.gr

Πατρών-Πύργου: Σε ένα χρόνο η εκκίνηση των εργασιών - Thebest.gr

Η κατασκευή της Πατρών-Πύργου ανεβάζει το πολιτικό ... - Thebest.gr

Αχαΐα:Μπελάδες για το τρένο - Ναυαγεί το έργο ... - Thebest.gr

Στο πακέτο Γιουνκέρ η "νεκρή" σιδηροδρομική γραμμή ... - Thebest.gr

Επερώτηση σε Κατσιφάρα για τη δυνατότητα ... - Thebest.gr

πηγή

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις