Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: "Παγωμάρα" στην αγορά και την περίοδο των εκπτώσεων - Μειωμένη η κίνηση στα καταστήματα - Τί έδειξε έρευνα της ΕΣΕΕ

Πάτρα: "Παγωμάρα" στην αγορά κ...

Τί έδειξε έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου

Πέρα από την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων που κινήθηκε σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου σε ικανοποιητικά επίπεδα, στην συνέχεια έπεσε παγωμάρα στην αγορά με την υποχώρηση στην Πάτρα να κυμαίνεται μεταξύ 10% και 20%.

Συνολικά, η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος από την άποψη των πωλήσεων των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε στα ίδια ή ακόμα και λίγο χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 51% των εμπόρων πραγματοποίησε αντίστοιχες πωλήσεις με τις περσινές, ενώ το 44% δηλώνει ότι φέτος οι πωλήσεις ήταν μειωμένες και μόνο το 5% είχε αυξημένες πωλήσεις κυρίως σε καταστήματα ένδυσης και υπόδησης.

Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εν λόγω διάστημα των θερινών εκπτώσεων κινήθηκαν πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη θερινή εκπτωτική περίοδο. Είναι πολύ ενδεικτικό ότι σε μεγάλα αστικά κέντρα όπως είναι ο Πειραιάς, η Πάτρα, το Ηράκλειο και η Λάρισα η υποχώρηση αυτή στο λιανεμπόριο κυμάνθηκε μεταξύ 10% και 20%.

Ακόμα και σε τουριστικές περιοχές, όπως είναι η Κρήτη, η Ρόδος και η Κέρκυρα, ενώ αναμενόταν αυξημένη επισκεψιμότητα λόγω της τουριστικής περιόδου η οποία θα μπορούσε να μεταφραστεί σε αύξηση της εμπορικής κίνησης, αυτή δεν καταγράφηκε.

Συγκεκριμένα, συγκριτικά με τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς, στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο τα τουριστικά είδη σημειώνουν τις πρώτες δύο εβδομάδες πτώση κατά 30%, στα Χανιά κατά 20%, ενώ στη Ρόδο όπως και στην Κέρκυρα, η αγορά κυμάνθηκε ελαφρώς υποτονικά αλλά κοντά στα περσινά επίπεδα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ τα τουριστικά μεγέθη είναι εντυπωσιακά για τη φετινή χρονιά, ακόμα δεν έχουν μεταφραστεί σε αύξηση της αγοραστικής κίνησης και κατ΄ επέκταση του τζίρου των καταστημάτων, ιδίως σε παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η εμπορική και η τουριστική κίνηση δεν έχουν ακόμη συντονιστεί. Ταυτόχρονα, θεωρείται ότι κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση της καταναλωτικής κίνησης διαδραμάτισε η αποστολή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων από την εφορία, πριν και κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, γεγονός που πολλοί επαγγελματίες πιστεύουν ότι «πάγωσε» την αγορά.

Οι θερινές εκπτώσεις θα ολοκληρωθούν 30 Αυγούστου.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις