Το πρώτο σφύριγμα ακούστηκε πρωί
Αυτό το ταξίδι δεν είχε την πίεση του χρόνου. Το πρώτο σφύριγμα ακούστηκε πρωί στον Πύργο Ηλείας. Οι ντιζελάμαξες έσυραν τα βαγόνια ώς την αρκαδική γη, ξαπόστασαν σε ορεινά χωριά και πέρασαν από σταθμούς που απογύμνωσαν οι πλιατσικολόγοι. Σίγησαν νύχτα, στην Κόρινθο. Επειτα από σχεδόν δύο χρόνια αδράνειας, η σιδηροδρομική γραμμή V στην Πελοπόννησο επαναλειτούργησε σε ένα ταξίδι-προσομοίωση πιθανής τουριστικής αξιοποίησής της.
Ηταν Ιανουάριος του 2011 όταν ο ΟΣΕ στο πλαίσιο περικοπών ανέστειλε τη λειτουργία του μετρικού δικτύου στην Πελοπόννησο. Μετά ξεκίνησαν οι λεηλασίες. Πρώτα κλάπηκαν μπαταρίες από τα συστήματα φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων. Σειρά είχαν οι σιδηροτροχιές, τα καλώδια και οι πόρτες των συρμών. Ξεχασμένο στα χωράφια το προς εκποίηση τροχαίο υλικό, ήταν εύκολη λεία για τους θηρευτές μετάλλου.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε επιχειρήσει πριν από λίγο καιρό να κινήσει υπηρεσιακή αμαξοστοιχία σε κάποια κομμάτια της διαδρομής, τα αγριόχορτα όμως που είχαν ζώσει τις ράγες δεν το επέτρεψαν. Τον περασμένο Σεπτέμβρη, εκπρόσωποι εταιρείας που ειδικεύεται στη λειτουργία εγκαταλειμμένων δικτύων στη Γερμανία βρέθηκαν στην Καλαμάτα και παρουσίασαν προτάσεις αξιοποίησης. Ωσπου το Σάββατο, αφού καθαρίστηκε το μεγαλύτερο κομμάτι του δικτύου από ιδιώτη εργολάβο, μια αμαξοστοιχία περπάτησε ξανά στις ράγες.
Ηταν μια θεματική εκδρομή στο πλαίσιο προσπάθειας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για δημιουργία τουριστικών σιδηροδρομικών διαδρομών. Αντίστοιχα δίκτυα λειτουργούν σήμερα στα Καλάβρυτα (ένα από τα έξι πιο διάσημα τρένα του κόσμου μαζί με τις γραμμές στο Ρίο Γκράντε, στη Γη του Πυρός, στην Ινδία, στην Ερυθραία και στην Ελβετία), στο Πήλιο και στη διαδρομή Κατάκολο - αρχαία Ολυμπία όπου επιβιβάζονται κυρίως ταξιδιώτες κρουαζιερόπλοιων.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr










