Back to Top
#TAGS Novartis Πατρών-Πύργου Κορωνοϊός Ακύρωση Πατρινού Καρναβαλιού
ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ 2020

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Απάντηση σε δημοσίευμα του κ. Γεωργαντά για την πρόσβαση ΑμεΑ στην παραλία της Λακόπετρας

Απάντηση σε δημοσίευμα του κ. Γεωργαντά για την πρόσβαση ΑμεΑ στην παραλία της Λακόπετρας

Του Βασίλη Κωστόπουλου, Καθηγητή Πανεπιστημίου Πατρών, Επιστημονικός Υπεύθυνος της διάταξης για την πρόσβαση των ΑμεΑ στη θάλασσα

Αναφορικά με το δημοσίευμα του κ. Γεωργαντά  για τη διάταξη πρόσβασης ΑμεΑ στην παραλία της Λακόπετρας, και  τα σχετικά δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο και τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

  • Η διάταξη για  την πρόσβαση ατόμων με κινητικά προβλήματα στη θάλασσα τοποθετήθηκε από  συνεργάτες του Εργαστηρίου Τεχνικής Μηχανικής & Ταλαντώσεων του Πανεπιστημίου Πατρών, το οποίο έχει την ευθύνη του σχεδιασμού και της κατασκευής της εν λόγω διάταξης, στις 7 Αυγούστου 2011.
  • Η τοποθέτηση στην παραλία της Λακόπετρας έγινε μετά από μεγάλη προσπάθεια,  με πρωτοβουλία του Εργαστηρίου και σε συνεννόηση με την Περιφέρεια Δ. Ελλάδος, προκειμένου κάποιοι συνάνθρωποί μας να μπορέσουν, έστω και μέσα στον Αύγουστο, να εκμεταλλευτούν τη μοναδική δυνατότητα αυτόνομης πρόσβασης στη θάλασσα, που παρέχει αυτή η διάταξη. (Οι λόγοι της χρονικής καθυστέρησης αφορούν γραφειοκρατικά προβλήματα υλοποίησης του ‘Καλλικράτη ΙΙ’ και είναι μακροσκελείς για να αναφερθούν εδώ).
  • Από τις αρχές Ιουνίου 2011 λειτουργούν συνεχώς και χωρίς προβλήματα 3 αντίστοιχες διατάξεις (Αγ. Βασίλειος, Άκολη και Plage EOT), για τις οποίες βεβαίως ουδείς μπήκε στον κόπο να γράψει κάτι θετικό.

 

Αναφέρεται  στο δημοσίευμα ότι η διάταξη  είναι εκτός λειτουργίας.

  • Η διάταξη είναι πιλοτική.
  • Είναι ένας μηχανισμός με ηλεκτρονικά, ηλεκτρικά και μηχανικά μέρη και δεν είναι άτρωτος. Κακή χρήση, κακόβουλη χρήση, βανδαλισμός ή ακόμα και δυνατός/κακός καιρός ενδέχεται να θέσουν προσωρινά εκτός λειτουργίας τη διάταξη. Όποτε συμβεί αυτό, το Εργαστήριο είναι σε ετοιμότητα και επεμβαίνει για τη διόρθωση του όποιου προβλήματος.
  • Την Τετάρτη 17/8 συνεργάτης του Εργαστηρίου επανέφερε τη διάταξη σε κανονική λειτουργία.

 

Σε ότι  αφορά την ασφάλεια της διάταξης αυτής, πρέπει να σημειώσουμε ότι  αυτή αναφέρεται στο χρήστη και στους  λουόμενους που συμβιώνουν με τη διάταξη  στην παραλία.

  • Και για τις δύο κατηγορίες πληθυσμού η διάταξη είναι απολύτως ασφαλής
  • Για τους χρήστες τόσο η ταχύτητα κίνησης όσο και ο λοιπός βοηθητικός εξοπλισμός εξασφαλίζουν την απολύτως ασφαλή χρήση και μετακίνηση από την παραλία προς τη θάλασσα και πίσω. Υπάρχει ειδικός διάδρομος πρόσβασης του αμαξιδίου προς τη συσκευή, και ειδικό χειριστήριο με προβλέψεις ασφαλείας.
  • Για τους λουόμενους, η συσκευή έχει όλες τις προβλέψεις ώστε να αποφεύγονται πιθανές εκδορές κατά την τυχαία επαφή, φέρει ειδική σήμανση και οριοθέτηση με πλωτήρες. Κατά τη διάρκεια της νύχτας έχει προβλεφθεί ειδικός φωτισμός ασφαλείας.

Είναι προφανές ότι η συσκευή δεν είναι  βατήρας για βουτιές και έχει επισημανθεί ότι η χρήση της  δεν επιτρέπεται σε κανέναν πλην των ΑμεΑ, και των ατόμων που  χρίζουν κινητικής υποστήριξης  για να εισέλθουν στη θάλασσα (υπερήλικες, ασθενείς κλπ). Η απαγόρευση προσέγγισης με χρήση κατάλληλων μέσων ή/και σήμανσης είναι θέμα των τοπικών αρχών.

Στη συγκεκριμένη συσκευή  που τοποθετήθηκε στη Λακόπετρα, αφαιρέθηκαν  από αγνώστους  κάποια προστατευτικά  καλύμματα και  αυτό δημιούργησε κάποιο ελάχιστο πρόβλημα πιθανής εκδοράς, μόνο  σε όποιον χρησιμοποιεί χωρίς λόγο τη συσκευή.

Το  πρόβλημα θα λυθεί  άμεσα, όταν θα τοποθετηθούν τα αφαιρεθέντα καλύμματα.

Ο διάδρομος  που επίσης αναφέρεται στο δημοσίευμα είναι προϊόν της Γαλλικής εταιρίας DESCHAMPS (MOBI–MAT) και η προμήθεια και η τοποθέτηση του έχει γίνει από το Δήμο για να εξασφαλίσει την πρόσβαση των ΑμεΑ από το δρόμο μέχρι τη διάταξη.

Ο κυματισμός που εμφανίζει ο διάδρομος  και αναφέρεται ως πρόβλημα, είναι κάτι που δεν αποφεύγεται, αλλά εξομαλύνεται μετά από λίγες ημέρες χρήσης, καθώς το πλαστικό χαλί παίρνει τη μορφή του υποστρώματος και ακολουθεί τις ανωμαλίες του εδάφους. Η στήριξη/κάρφωμα του διαδρόμου στο έδαφος είχε αφαιρεθεί από αγνώστους και επανατοποθετήθηκε.

Οι βάσεις στήριξης της συσκευής, που επίσης αναφέρονται ως πρόβλημα, έχουν χρησιμοποιηθεί με απόλυτη επιτυχία σε όλες τις  άλλες διατάξεις που έχουν  τοποθετηθεί, και ουδέν πρόβλημα παρουσίασαν, συμπεριλαμβανομένης  και της Λακόπετρας.

Τέλος, το περίφημο «ηλεκτροφόρο» καλώδιο:

  • είναι καλώδιο σήματος και όχι ισχύος, δε μπορεί να βλάψει απολύτως τίποτα και κανέναν ακόμα και στην περίπτωση που κάποιος κακοήθης ή κάποιο παιδί χωρίς επιτήρηση βάλει σκοπό και καταφέρει να το κόψει.
  • η διάρκεια ζωής του καλωδίου είναι πολύ μεγαλύτερη από τη μια θερινή περίοδο που καλείται να φέρει εις πέρας.

 

Για την  ιστορία, η διάταξη αυτή αναπτύχθηκε  και συγχρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο  ερευνητικού προγράμματος της τ. Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αχαΐας και του Εργαστηρίου Τεχνικής Μηχανικής & Ταλαντώσεων του Πανεπιστημίου Πατρών.

Τοποθετήθηκε  πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2009.  Το καλοκαίρι του 2010 έγινε δοκιμαστική  τοποθέτηση  5 διατάξεων. Κατά την  τρέχουσα θερινή περίοδο θα τοποθετηθούν συνολικά 5 συσκευές.

Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας και  της χρήσης των συσκευών αυτών  από περισσότερους από 120 συμπολίτες μας, ποτέ δε δημιουργήθηκε το παραμικρό  πρόβλημα ασφαλείας.

Οι χρήστες  με ποικίλους τρόπους, και διαδικτυακά, εκφράζουν την ευαρέσκεια τους για  τη λειτουργία της συσκευής και την επίλυση ενός τεραστίου για αυτούς προβλήματος, που δεν είναι μόνο ψυχαγωγικό αλλά αποτελεί ‘αγωγή υγείας’.

Η συσκευή  αποτελεί διεθνώς κατοχυρωμένη ευρεσιτεχνία και δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο αντίστοιχο σύστημα.

Ήδη ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού μας ζήτησε και τοποθετήσαμε μια διάταξη πιλοτικά στην παραλία της πόλης της Χρυσοχούς, στην Περιφέρεια της Πάφου, ενώ και η Περιφέρεια Αττικής θα προχωρήσει στην εγκατάσταση 3 τέτοιων διατάξεων σε παραλίες της Αττικής.

Πριν λοιπόν μιλήσει κάποιος για εμπαιγμό, καλό θα ήταν να ρωτήσει όλους τους εμπλεκόμενους. Περιφέρεια, Πανεπιστήμιο, και το σημαντικότερο, τους χρήστες της διάταξης αυτής για να αντιληφθεί την κατάσταση στην ολότητά της.

Η καλόπιστη  κριτική και οι παρατηρήσεις που έχουμε δεχθεί όλα αυτά τα χρόνια από  χρήστες και ενδιαφερομένους, μας έχουν επιτρέψει να βελτιώσουμε τη συσκευή και να την κάνουμε καλύτερη, πιο φιλική στους χρήστες και πολύ πιο ασφαλή.

Όμως μας  θυμώνουν τα απαξιωτικά σχόλια και  ο απόλυτος αρνητισμός για κάθε ελληνική καινοτομική ιδέα.

Όταν το πρόβλημα ήταν άλυτο, και οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα δεν είχαν  πρόσβαση στη θάλασσα, τότε πρόβλημα δεν υπήρχε !!!!

Σας δηλώνουμε  λοιπόν ότι δεν φτιάξαμε ...κάτι για  να μη χάσουμε τη χρηματοδότηση..., αλλά επιτρέψτε μας να πιστεύουμε ότι οι νέες ιδέες και οι καινοτόμες πρακτικές είναι ο μόνος δρόμος για να πάει η χώρα μας μπροστά.

Εμείς θα συνεχίσουμε  το δύσκολο δρόμο της δημιουργίας  και της ανάπτυξης και θα αφήσουμε την ευκολία της κριτικής και  το μηδενισμό στους θεατές....της προσπάθειας.

Σε σχέση  με το ταμείο...., το έργο συγχρηματοδοτείται από τη Νομαρχία και το Πανεπιστήμιο. Όλη η χρηματοδότηση, όταν υπάρξει, θα δοθεί προς το Πανεπιστήμιο και  η διαφάνεια στη διαχείριση των  σχετικών κονδυλίων θα είναι εγγυημένη και προσβάσιμη στον κάθε πολίτη μέσα από το site της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ.

Αυτά για  να τελειώνουμε οριστικά με τη γρίνια και να γυρίσουμε στις δουλείες μας .........

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις