Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

/

Cube Gallery: "Η ζωή είναι ένα όνειρο"- Έκθεση του Κώστα Παναγιωτακόπουλου

Cube Gallery: "Η ζωή είναι ένα όνει...

Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 7 Ιουνίου

Η Cube Gallery, υποδέχεται τον Μάιο, με την καινούρια δουλειά, του εικαστικού Κώστα Παναγιωτακόπουλου, που έχει τον τίτλο "Η ζωή είναι ένα όνειρο".

Έργα ζωγραφικά, κυρίως μεγάλων, αλλά και μεσαίων διαστάσεων αποτελούν την καινούρια ενότητα έργων του καλλιτέχνη και την συνέχεια από τα Passages | Περάσματα, ενώ καινούρια στοιχεία έρχονται να προστεθούν στις εικαστικές αφηγήσεις του.

Στοιχεία που προέρχονται από τα προσωπικά του διαβάσματα, τις ταινίες που άφησαν το αποτύπωμά τους, αλλά και τα ταξίδια του σε μέρη εξωτικά και πολιτισμούς, συνθέτουν μια ιστορία προσωπική. Μια ιστορία που όπως θα έλεγε ο Μάριο Βάργκας Λιόσα “ίδιον του ανθρώπου δεν είναι η ευφυΐα ούτε καν η γλώσσα αλλά η ικανότητα του να αφηγείται ιστορίες και να επινοεί φανταστικούς καλυτέρους κόσμους”.

Ο τίτλος της έκθεσης Η ζωή είναι ένα όνειρο είναι δανεικός από ένα δοκίμιο του Χ.Λ.Μπόρχες, που μέσα από τα κείμενά του προκύπτουν πολλά από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα καινούρια έργα του Κώστα Παναγιωτακόπουλου μέσα από αποσπάσματα του όπως τα παρακάτω:

“Για το παιδί και τον άγριο το όνειρο είναι επεισόδιο του ξύπνιου μας, για τους ποιητές και τους μυστικούς δεν αποκλείεται ολόκληρη η ζωή μας να είναι ένα όνειρο. Ο Καλδερον το είπε ξερά και λακωνικά  « Η  ζωή είναι (ένα) όνειρο». Το είπε και ο Σαίξπηρ με μια εικόνα : «είμαστε από την υλη που είναι φτιαγμένα τα όνειρα».

Τώρα που έχω διανύσει ένα μεγάλο μέρος της ζωής μου αναρωτιέμαι  ποσό απ αυτήν έζησα στην φαντασία μου ή στο όνειρο και ποσό στην πραγματικότητα

Το όνειρο είναι μια αναπαράσταση. Όταν ονειρευόμαστε εμείς οι ίδιοι είμαστε το θέατρο .το κοινό, οι ηθοποιοί και η πλοκή και όλα υποσυνείδητα επινοούμε τα πάντα και τα πάντα έχουν μια ζωντάνια που δεν έχουν στην πραγματικότητα.”.

Ο εικαστικός Κώστας Παναγιωτακόπουλος, γράφει: “Ξεκινώ με την οργάνωση της ζωγραφικής επιφάνειας τοποθετώντας σχήματα, διακοσμητικά στοιχεία, αποσπάσματα εικόνων και άλλα συνδυάζοντας τα σε αφηρημένη βάση, σχήμα και χρώμα δημιουργώντας ανάλογα αρμονίες ή αντιθέσεις ενταγμένες σ ένα ολοκληρωμένο σύνολο.

Ταξίδι εξερεύνησης,  για την χώρα της χαμένης αθωότητας, πολυχρησιμοποιημένων εικόνων με σκοπό την ίδρυση μιας προσωπικής επικρατείας της μνήμης, μακριά από την τύρβη και την τριβή της καθημερινότητας.”.

Γεμάτα υπαινικτικές λεπτομέρειες, τα έργα του προσκαλούν τον θεατή σε μια  οπτική- συναισθηματική  εμπειρία  και θέτουν την ιδέα του τοπίου ως εσωτερικού χώρου, που ενσωματώνει μνήμες, εμπειρίες και αισθήσεις. Πρόκειται για νοητούς χάρτες εσωτερικών διαλόγων, δηλαδή της σχέσης του ιδίου με το έργο του. Η δουλειά του είναι εκρηκτικά  πολύχρωμη,  χαράσσοντας  μια διαδρομή ανάμεσα στην αρμονία και το χάος, τον αυθορμητισμό και τον έλεγχο.

Τα περισσότερα έργα του είναι παραστατικά αλλά έχουν μια διφορούμενη σχέση με την πραγματικότητα. Πιάνονται όμως απ’ αυτή, όπως  στο όνειρο. Είναι υπαινιγμοί για να ταξιδέψει ο καθένας  ανάλογα με τα βιώματά του. Μπορεί κάνεις να πάει όπου θέλει. Είναι κόσμοι που αναμένουν να κατοικηθούν  όπως επιθυμεί ο καθένας. Για τον λόγο αυτό δεν θα δούμε συχνά ανθρώπινες μορφές σε αυτά. Άλλωστε πρόκειται για τοπία όπου ο ίδιος κατοικεί αλλά παραμένουν ανοικτά για να δημιουργήσει ο θεατής  το δικό του μύθο. Σε αυτά, όπως και στα όνειρα, υπάρχουν  οπτικές και χρονικές ασυνέχειες και παρεκκλίσεις, όμως όλα υποτάσσονται σε μια στιβαρή ανεικονική συνθετική αντίληψη.

Οι  συνθέσεις του ξετυλίγουν ιστορίες  σε μία πλούσια χρωματική γλώσσα, που περιμένουν να ανακαλυφθούν από τον θεατή καθώς αυτές ξεδιπλώνονται στην επιφάνεια. Κυριολεκτικά παγιδεύουν το βλέμμα του θεατή σε μια ευχάριστη περιπλάνηση εντός τους.

Κάποιος είπε πως πατρίδα είναι τα παιδικά μας χρόνια.  Θραύσματα  μνήμης, ακτίνες  ολόχρωμου φωτός  σε γκρίζες εποχές. Ένα αντίδοτο ή placebo αν θέλετε, στη μιζέρια και στο μαύρο που κυκλώνει τη μικρή ζωή μας.

Οι εικόνες του λειτουργούν συνειρμικά, υπαινικτικά. Δίνουν ερεθίσματα για περιπλάνηση σε φανταστικά τοπία, σε εικόνες μέσα σε άλλες εικόνες, σε ιδιαίτερες μορφές που προκύπτουν και αλληλεπιδρούν  αφήνοντας χώρο στο θεατή να τις ερμηνεύσει από την δική του οπτική γωνία ανάλογα με τις εμπειρίες  και τα βιώματα του

Η ζωγραφική του λειτουργεί χωρίς κανόνες και νόρμες  ανατρέποντας κατεστημένες άξιες και κανόνες της καλώς εννοούμενης παραστατικής ζωγραφικής.  Ακροβατεί στο μεταίχμιο παραστατικότητας και αφαίρεσης. Είναι τόσο παραστατική όσο να δίνει οπτικά ερεθίσματα στο θεατή να βρει τις διαδρομές του  στον ζωγραφικό χώρο .Είναι τόσο αφαιρετική όσο χρειάζεται  ώστε να λειτουργήσει σαν αφετηρία να δημιουργήσει κάνεις  συνειρμικά τις δίκες του εικόνες

Αναγνωρίζονται ωστόσο αναφορές στο σουρεαλισμό ή στην ψυχεδέλεια των 60`s αλλά σε αντίθεση με το ερεβώδες και βαρύ του σουρεαλισμού ή με την συμπαγή και κορεσμένη χρωματικότητα της ψυχεδέλειας εδώ έχουμε μια αέρινη σχεδόν διαφανή εικονοποιϊα εν πολλοίς οφειλόμενη στα Μεσογειακά γαλαζοπράσινα και ουλτραμαρίνες που χαρακτηρίζουν τις χρωματικές κλίμακες  του Κ.Π. Αυτές  που δημιουργούν την αίσθηση του υγρού στοιχείου, ενός ρέοντος κόσμου όπου χρωματικές μορφές δημιουργώντας απρόσμενες διασταυρώσεις  πλανώνται ή επιπλέουν.

Με την πρόσφατη δουλειά του Η ζωή είναι ένα όνειρο έρχεται να δηλώσει ότι αναζητά μια διαφορετική βάση θεώρησης για να συντάξει την γλωσσά της δίκης του αλήθειας.                                                                                                               

 

Διάρκεια έκθεσης:  9 Μαΐου – 7 Ιουνίου 2025

 

Ώρες λειτουργίας:  Δευτέρα ▪ Τετάρτη ▪ 10.00 – 14.00 

                              Τρίτη ▪ Πέμπτη ▪ Παρασκευή ▪ 10.00 – 14.00 & 18.00 – 21.00

                              Σάββατο ▪ 11.00 – 14.00 

                              Κυριακή ▪  κλειστά

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture