Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

"A bridge to admire": Από τον Τρικούπη στους εναερίτες και τις εικόνες που κόβουν την ανάσα

"A bridge to admire": Από τον ...

Το αφιέρωμα του The Best Magazine στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου

Αν τα σύνορα είναι φτιαγμένα για να χωρίζουν τους ανθρώπους, οι γέφυρες είναι φτιαγμένες για να τους ενώνουν αποτυπώνοντας την επιθυμία της επικοινωνίας, του ταξιδιού και της διαρκούς σύνδεσης με τον «άλλο τόπο». Οι γέφυρες είναι ο τρόπος της τεχνολογίας να μας φέρει κοντά με ασφάλεια και να μειώσει δραστικά το χρόνο που μεσολαβεί για αυτή τη συνάντηση, μέσα από τα θαυμαστά της επιτεύγματα. Αναπτυξιακά έργα, οδικές υποδομές και παράλληλα έργα σύζευξης ανθρώπων, οικονομιών, αγαθών και ιδεών, οι γέφυρες αλλάζουν το τοπίο γύρω τους ως εμβληματικά τοπόσημα με μεγάλη επιρροή στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της ευρύτερης αυτών περιοχής.

Ακριβώς αυτό αντιπροσωπεύει για την Ελλάδα η Γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, η οποία έφερε και συνεχίζει να φέρνει μια μικρή επανάσταση στον τομέα των μετακινήσεων, των μεταφορών και του «διαλόγου» της Πελοποννήσου με την Στερεά, κάνοντας πράξη ένα όραμα που ανέμενε μετέωρο την υλοποίησή του από το 1889!

Το κατασκευαστικό και τεχνολογικό θαύμα του 2004, συμπληρώνει το ερχόμενο καλοκαίρι 20 χρόνια λειτουργίας έχοντας συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη των περιοχών τις οποίες συνδέει, στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, (ούσα και η ίδια από μόνη της ένα μοναδικό τουριστικό αξιοθέατο), στην εισαγωγή υψηλής τεχνολογίας στα έργα οδικών υποδομών, διατηρώντας συνεχώς τις συνθήκες ασφαλείας στο υψηλότερο επίπεδο και υλοποιώντας καινοτόμα έργα συντήρησης, τα οποία καθιστούν το έργο ένα «ζωντανό» οργανισμό που βρίσκεται σε άμεση αλληλεπίδραση με την κοινωνία.

Κάπως έτσι, οι πανηγυρισμοί εκείνου του αξέχαστου ελληνικού καλοκαιριού του 2004, το οποίο είχε σηματοδοτηθεί από πολλές ελληνικές νίκες και από την παράδοση στην κυκλοφορία του τεχνολογικού επιτεύγματος που άκουγε στο όνομα «Χαρίλαος Τρικούπης», εξακολουθούν να μας «ζεσταίνουν» και σήμερα, με τη ΓΕΦΥΡΑ να αποτελεί σημείο αναφοράς σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο σε ό,τι αφορά στη συντήρηση και λειτουργία έργων υποδομής, συμβολίζοντας την Ελλάδα που οραματίζεται, δημιουργεί και προοδεύει, την Ελλάδα που επιτυγχάνει άλματα και κατακτά κορυφές.

ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΩΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ

«Η Γέφυρα αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα τεχνογνωσίας για το πώς μπορούμε να ενισχύσουμε την οδική ασφάλεια, να υλοποιούμε έργα σε πλήρη συμμόρφωση με τον συμβατικό προϋπολογισμό και το χρονοδιάγραμμα, να προσελκύουμε επενδύσεις και να ξεκλειδώσουμε ευκαιρίες ανάπτυξης στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, χρησιμοποιώντας το μοντέλο των παραχωρήσεων. Σήμερα σχεδόν 20 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας της μπορούμε να διαπιστώσουμε και να αξιολογήσουμε την επίδρασή της ως ενός έργου υποδομής που χαρακτηρίζεται από τεχνική αριστεία, αφήνοντας ισχυρό θετικό αποτύπωμα στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Περιφέρειας και ως μιας παραχώρησης που θέτει νέα πρότυπα Λειτουργίας και Συντήρησης συμβάλλοντας στη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας», σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. Πάνος Λούκας.

«Η Γέφυρα παρέχει ισχυρές αποδείξεις ότι το Μοντέλο Παραχώρησης είναι το πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό εργαλείο για την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία μιας οδικής υποδομής. Αυτό το μοντέλο επιτρέπει σημαντικές επενδύσεις, εγγυάται την ορθή λειτουργία και διαχείριση της υποδομής χάρη στα έσοδα από τα διόδια που καταβάλουν οι χρήστες της υποδομής και την τεχνογνωσία και τις δεξιότητες των εξειδικευμένων ιδιωτικών εταιρειών, ενισχύει τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη θετική κινητικότητα, διαχειρίζεται κάθε ζήτημα που προκύπτει άμεσα, απορροφά καλύτερα ενδεχόμενα μη προβλέψιμα κόστη (στο πλαίσιο του μοντέλου παραχώρησης ο ιδιώτης αναλαμβάνει τους κινδύνους μελέτης & κατασκευής, χρηματοδότησης, συντήρησης και κυκλοφορίας). Η Σύμβαση Παραχώρησης είναι στην πραγματικότητα ένας μαραθώνιος που απαιτεί, μεταξύ άλλων, δεξιότητες, τεχνογνωσία και πρόσβαση σε χρηματοδότηση που ο ιδιώτης εταίρος είναι σε θέση να προσφέρει καλύτερα», υπογραμμίζει ο κ. Λούκας.

ΤΟ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΥΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου υπήρξε ο θεμελιώδης συνδετήριος κρίκος που έλειπε από το σύστημα των οδικών αξόνων της χώρας. Για να κατανοήσουμε τη σημασία αυτού του έργου, αρκεί να θυμηθούμε την κατάσταση προ του 2004. Οι πολίτες έχαναν χρόνο και χρήμα και ταλαιπωρούντο με τα πορθμεία, ενώ συχνά η επικοινωνία διεκόπτετο πολλές ημέρες τον χρόνο λόγω θαλασσοταραχής. Με τα πορθμεία ο μέσος όρος διέλευσης των οχημάτων ξεπερνούσε τα 45 λεπτά σε κανονικές συνθήκες, στις αργίες και στις μεγάλες εξόδους επικρατούσε κυκλοφοριακή συμφόρηση, τα ασθενοφόρα ακόμα και για την διακομιδή των επειγόντων περιστατικών εξαρτώνταν από την λειτουργία της πορθμειακής γραμμής, ενώ χάνονταν εκατομμύρια ανθρωποώρες τον χρόνο.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής της, η Γέφυρα έγινε σημείο αναφοράς παγκοσμίως εξαιτίας της πρωτοποριακής της τεχνολογίας και των προκλήσεων που ελήφθησαν υπόψη κατά τον σχεδιασμό της όπως ενδεικτικά η υψηλή σεισμικότητα της περιοχής, οι τεκτονικές μετακινήσεις και οι ισχυροί άνεμοι στο στενό Ρίο – Αντίρριο. Πρόκειται άλλωστε για τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα στον κόσμο. Με τη Γέφυρα επηρεάζονται αναπτυξιακά και σε σχέση με τα οικονομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά τους πολύ διαφορετικές μεταξύ τους γεωγραφικές περιοχές, ενώ χρόνο με τον χρόνο οι επιρροές αυτές επεκτείνονται σε μια ακτίνα που πλέον περιλαμβάνει ολόκληρη την Ήπειρο έως τη Νότια Πελοπόννησο.

Η Γέφυρα συνέβαλε τα μέγιστα στη σύνδεση του δυτικού τμήματος της χώρας αλλά και στη διασύνδεση της Ελλάδας με τον ευρωπαϊκό χώρο ως καίριο τμήμα του δυτικού οδικού άξονα και ως συνδετήριος κρίκος των δύο λιμένων που αποτελούν πύλες της χώρας προς τη δύση, της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας. Η βελτίωση της προσβασιμότητας και η αύξηση της κινητικότητας έχει σημαντικά αποτελέσματα και στον τομέα της απασχόλησης με την εκδήλωση νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και την αύξηση της κινητικότητας στην αγορά εργασίας. Αλλά και στον τομέα της χωροταξίας επήλθαν αλλαγές με τροποποίηση στη διάρθρωση των χρήσεων και της ζήτησης γης, στην αύξηση τιμών οικοπέδων και κατοικιών και στην επέκταση των αστικών περιοχών, με την Πάτρα και τη Ναύπακτο να αποτελούν πλέον επί της ουσίας ένα ενιαίο πολεοδομικό συγκρότημα.

ΝΕΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ - Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ VINCI

Η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου είναι μια από τις μεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες πολλαπλών ανοιγμάτων στον κόσμο, με μεταλλικό κατάστρωμα συνολικής επιφάνειας 135.500 τετραγωνικών μέτρων που φέρει 247.500 κοχλίες. Αυτοί είναι ενδεικτικά μερικοί μόνο αριθμοί που κάνουν το Έργο μοναδικό αλλά και προϊδεάζουν για τις ανάγκες συντήρησής του. Ένα από τα πολλά στοιχεία, που την καθιστούν μοναδική, είναι ότι το κατάστρωμα είναι πλήρως αναρτημένο. Το Έργο περιλαμβάνει την κύρια γέφυρα, μήκους 2.252 μέτρων και τις δύο γέφυρες προσέγγισης. Είναι προφανές ότι πρόκειται για ένα έργο με σύνθετη διαχείριση και συνεχείς επενδύσεις σε εξειδικευμένες εργασίες συντήρησης, σύμφωνα με τις υψηλότερες διεθνείς προδιαγραφές.

Η Γέφυρα, ως μέλος του δικτύου της VINCI Highways, αξιοποιεί την τεχνογνωσία μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων υπό παραχώρηση παγκοσμίως, θέτοντας νέα πρότυπα στη Συντήρηση και Λειτουργία έργων υποδομής με στόχο οι χρήστες της να απολαμβάνουν τη μέγιστη ασφάλεια και τη βέλτιστη εμπειρία οδήγησης. Η VINCI Highways, θυγατρική της VINCI Concessions, είναι εταιρία με ηγετική θέση στις παραχωρήσεις, τη λειτουργία και τις υπηρεσίες οδικής κινητικότητας. Σχεδιάζει, χρηματοδοτεί, κατασκευάζει και λειτουργεί αυτοκινητοδρόμους, αστικά οδικά δίκτυα, γέφυρες, σήραγγες και ψηφιακές υπηρεσίες υποστήριξης της κινητικότητας σε ένα δίκτυο που υπερβαίνει τα 3.130 χλμ. σε 14 χώρες.

Η VINCI Highways αξιοποιεί την τεχνογνωσία της, εγγυώμενη υψηλότερα standards αποδοτικότητας και ασφάλειας, προκειμένου να εξασφαλίσει θετική εμπειρία στους χρήστες του δικτύου της. Το έμπειρο προσωπικό της Γέφυρας, οι εξειδικευμένοι μηχα[1]νικοί, οι συνεργάτες και υπεργολάβοι, μεταξύ των οποίων αλπινιστές και εταιρείες υψηλής τεχνολογίας εργάζονται κα[1]θημερινά, συμβάλλοντας μέσω της συνεχούς διαθεσιμότητας του έργου στη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών στις δύο πλευρές του Στενού.

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ «ΠΤΗΣΕΙΣ» ΤΩΝ ΑΛΠΙΝΙΣΤΩΝ

Θεαματικές εργασίες οι οποίες μας προσφέρουν εικόνες που κόβουν την ανάσα, πραγματοποιούνται κάθε χρόνο στο πλαίσιο του προγράμματος επιθεωρήσεων και συντήρησης της παραχωρησιούχου εταιρείας. Ενδεικτικά, ομάδα αλπινιστών της εξειδικευμένης Γαλλικής Εταιρείας Hydrokarst πραγματοποιεί κάθε καλοκαίρι επιθεώρηση και εργασίες συντήρησης καλωδίων και πυλώνων, καθώς είναι απαραίτητη η χρήση εξαιρετικά έμπειρου προσωπικού για την πραγματοποίηση των απαιτητικών αυτών τεχνικών παρακολουθήσεων.

«Οι επιθεωρήσεις από ομάδα αλπινιστών είναι μέρος της επένδυσης ύψους €7 εκ. που υλοποιούμε για την περίοδο 2023-2024» σημειώνει ο κ. Λούκας. «Η αποτελεσματική διαχείριση αυτού του εμβληματικού έργου είναι μια διαρκής πρόκληση που επιβάλλει τη συνεχή εισαγωγή καινοτομίας και υψηλής τεχνολογίας με χρήση προηγμένων μεθόδων και υψηλά εξειδικευμένου προσωπικού. Από την έναρξη λειτουργίας το 2004 έχουν επενδυθεί περίπου €50 εκατ. σε βελτιώσεις, επισκευές, ενόργανη δομική παρακολούθηση και εργασίες συντήρησης».

ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΌ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΌ ΑΠΟΤΎΠΩΜΑ

«Μία μεγάλη προτεραιότητα της εταιρείας είναι η υλοποίηση δράσεων για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του έργου και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται η επένδυση στην υλοποίηση φωτοβολταϊκού πάρκου στην περιοχή του έργου» επισημαίνει ο κ. Λούκας.

 «Επίσης, καθώς προτεραιότητά μας είναι να προσφέρουμε τις καλύτερες υπηρεσίες στους χρήστες, επενδύσαμε στην αύξηση του αριθμού των ηλεκτρονικών / αυτόματων λωρίδων στα διόδια προκειμένου οι οδηγοί να εξοικονομούν χρόνο κατά την διέλευσή τους και να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 που συνεπάγεται το «σταμάτα – ξεκίνα». Μία ακόμα σημαντική προτεραιότητα για την εταιρεία είναι να ανταποκρίνεται, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό, στις ανάγκες των χρηστών, διασφαλίζοντας παράλληλα την οικονομική βιωσιμότητα του έργου. Στο πλαίσιο αυτό, η Γέφυρα διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία εκπτωτικών προϊόντων που προσφέρουν στους συχνούς και τοπικούς χρήστες σημαντικότατες εκπτώσεις. Στο πλαίσιο δε της συνεχούς βελτίωσης των υπηρεσιών εγκαινιάσαμε φέτος το πρόγραμμα ergasia pass το οποίο προσφέρει σημαντικές εκπτώσεις σε όσους χρησιμοποιούν καθημερινά τη Γέφυρα για να μετακινηθούν από και προς την εργασία τους».

ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΕΣ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ

Τον περασμένο Σεπτέμβριο η ΓΕΦΥΡΑ, ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι υποθαλάσσιες επιθεωρήσεις της λιθορριπής προστασίας περιμετρικά των θεμελίων των πυλώνων. Οι εν λόγω επιθεωρήσεις διενεργούνται κάθε 8 χρόνια και είναι εξαιρετικά σημαντικές καθώς σκοπός τους είναι να εξεταστεί η κατάσταση της λιθορριπής που προστατεύει τη θεμελίωση των πυλώνων της Γέφυρας έναντι υποσκαφής, από τα ισχυρά ρεύματα που αναπτύσσονται περιμετρικά των υποθαλάσσιων θεμελίων.

Η επιθεώρηση διεξήχθη με τη συμμετοχή εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού και χρήση τεχνολογίας αιχμής όπως ρομποτικά οχήματα (ROV) και εξελιγμένα συστήματα συλλογής δεδομένων και εντοπισμού θέσης (USBL). Η διεξαγωγή των υποθαλάσσιων ερευνών σε βάθη μέχρι 65μ. από την επιφάνεια της θάλασσας είναι εξαιρετικά απαιτητική λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν στο στενό Ρίου-Αντιρρίου όπως η θολότητα του νερού, τα ισχυρά θαλάσσια ρεύματα και οι συχνοί άνεμοι που πνέουν στην περιοχή.

«Η καθημερινή εξειδικευμένη συντήρηση ενός τόσου δύσκολου εγχειρήματος αποδεικνύει τη σημασία που δίνουμε στη διασφάλιση της ακεραιότητας και ανθεκτικότητας του έργου και θέτει υψηλά πρότυπα για τις οδικές υποδομές», σημειώνει ο κ. Λούκας.

Η ΓEΦΥΡΑ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚOΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜOΣ

Σημαντική είναι η συμβολή της Γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου και στην τουριστική προβολή της ευρύτερης περιοχής με την εταιρεία να αναλαμβάνει σειρά πρωτοβουλιών για την ενίσχυση της θερινής, κυρίως, τουριστικής κινητικότητας στη Δυτική Ελλάδα. Όπως επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ «χάρη στο σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που ενώνει η Γέφυρα, οι επισκέπτες προσεγγίζουν την περιοχή με ασφάλεια σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ η άνετη προσβασιμότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου έχει αναβαθμίσει δραστικά το επίπεδο της επιλεξιμότητάς της ως προορισμού».

Σε αυτά τα δεδομένα προστίθενται και τα εκπτωτικά προϊόντα της εταιρείας, που ενισχύουν την επισκεψιμότητα τοπικών πόλων έλξης και στις δύο πλευρές του στενού. Επίσης σε ό,τι αφορά τον εκθεσιακό χώρο της Γέφυρας στο Αντίρριο, τον οποίο επισκέπτονται κατά μέσο όρο 10.000 άτομα το χρόνο, σχεδιάζεται να αναβαθμιστεί ψηφιακά, παρέχοντας την εμπειρία της ψηφιακής ξενάγησης σε μη-προσβάσιμους για το κοινό χώρους της Γέφυρας, ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω η επισκεψιμότητα του Έργου και συνεπώς και της περιοχής. Συνυφασμένος με το τουριστικό προϊόν της περιοχής, είναι και ο σχεδιασμός της παραχωρησιούχου εταιρείας για το 2024, έτος που συμπίπτει τόσο με τα εικοστά γενέθλια της Γέφυρας, όσο και με τους ολυμπιακούς αγώνες του Παρισιού, σηματοδοτώντας τον εορτασμό της παραδοσιακής ελληνογαλλικής φιλίας και συνεργασίας.

ΠΏΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΛΑ

Έχουν περάσει 134 χρόνια από τη στιγμή που ο τότε Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Χαρίλαος Τρικούπης, οραματίσθηκε τη γεφύρωση των περίπου τριών χιλιομέτρων που χώριζαν το Ρίο από το Αντίρριο. Ο Χαρίλαος Τρικούπης εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας το 1880. Γεννημένος στο Ναύπλιο, οραματίστηκε την ένωση της περιοχής Μεσολογγίου από την οποία καταγόταν (βόρεια ακτή του Κορινθιακού Κόλπου) με την Αχαΐα, στην Πελοπόννησο (νότια ακτή). Στις 29 Μαρτίου 1889, μίλησε στο Κοινοβούλιο για την ανάγκη γεφύρωσης του Στενού Ρίου-Αντιρρίου.

Ωστόσο, η κατασκευή του έργου αυτού δεν ήταν τεχνικά εφικτή μέχρι τα τέλη του 20ου αιώνα. Χρειάστηκε σχεδόν ένας αιώνας μέχρι το Ελληνικό Δημόσιο να προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή μόνιμης ζεύξης. Ο διαγωνισμός του Δεκεμβρίου 1993 οδήγησε στην υπογραφή, στις 3 Ιανουαρίου 1996, της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότη[1]ση, συντήρηση και λειτουργία της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Η σύμβαση τέθηκε σε πλήρη ισχύ στα τέλη του 1997 όταν εξασφαλίστηκε η πλήρης χρηματοδότηση του έργου. Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να συμφωνηθεί η πρώτη χρηματοδότηση έργου υποδομής με παραχώρηση σε ιδιώτες στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας. Η διάρκεια της Παραχώρησης είναι 42 χρόνια και περιλαμβάνει 7 χρόνια κατασκευής, η οποία ολοκληρώθηκε το 2004, 4 μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.

Στις 19 Ιουλίου 1998, ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας Κώστας Σημίτης θεμελίωσε το έργο της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλου. Στις 12 Αυγούστου 2004, παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Γεώργιος Σουφλιάς εγκαινίασε τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, τέσσερις μήνες νωρίτερα από την συμβατική προθεσμία! Καινοτόμες λύσεις και υπεράκτιες μέθοδοι κατασκευής εφαρμόστηκαν προκειμένου αυτή η μοναδική γέφυρα να γίνει πραγματικότητα. Το περιβάλλον στο οποίο κατασκευάστηκε η γέφυρα συνδυάζει μια σειρά από φυσικές προκλήσεις και κατέστησε το έργο αυτό αρκετά σύνθετο και δύσκολο: στενό πλάτους περίπου 2,5 χιλιομέτρων, το μεγάλο βάθος (έως 65 μέτρα) και τα χαλαρά εδαφικά στρώματα του πυθμένα , η πιθανότητα ισχυρής σεισμικής δραστηριότητας, οι τεκτονικές κινήσεις και οι δυνατοί άνεμοι, αυτές είναι μερικές από τις προκλήσεις που αντιμετωπίστηκαν κατά τη διάρκεια του Σχεδιασμού και της Κατασκευής.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά