Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Νάσος Νασόπουλος Αιγιάλεια Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Γιώργος Λάνθιμος Ρούλα Πισπιρίγκου Ομόφυλα Ζευγάρια
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

/

Κοινή επιστολή Επιμελητηρίου Αχαΐας και Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στον Υπουργό Οικονομικών για το φορολογικό νομοσχέδιο

Κοινή επιστολή Επιμελητηρίου Αχαΐας και ...

Τι αναφέρουν

Κοινή  επιστολή στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών έστειλαν  για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, το Επιμελητήριο Αχαΐας  και το 10ο Περιφερειακό Τμήμα του Οικονομικού Επιμελητηρίου.

Σε αυτή εκφράζουν τις ενστάσεις τους και επισημαίνουν ότι "τα νέα φορολογικά μέτρα όπως διατυπώνονται στο σχετικό νομοσχέδιο με την εισαγωγή τεκμαρτού εισοδήματος, πλήττουν κύρια τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους νέους επιστήμονες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις".

 Η επιστολή έχει ως εξής:


κ. Υπουργέ,

Με την παρούσα εκφράζουμε τις θέσεις των φορέων μας σχετικά με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου σας με τίτλο «ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ». Τα νέα φορολογικά μέτρα όπως διατυπώνονται στο σχετικό νομοσχέδιο με την εισαγωγή τεκμαρτού εισοδήματος, πλήττουν κύρια τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους νέους επιστήμονες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Το κυριότερο είναι πως ενώ η πολιτεία ωθεί τους νέους με παραινέσεις, ώστε να γίνουν επιχειρηματίες, με στόχο να μειώσει την φυγή στο εξωτερικό, με το νέο νομοσχέδιο αποτρέπει στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων.

Παράλληλα θα πρέπει να διατυπώσουμε με απόλυτη σαφήνεια πως η μεγάλη πλειοψηφία των ελευθέρων επαγγελματιών, των νέων επιστημόνων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, βιώνει τα σοβαρά προβλήματα που επηρεάζουν την βιωσιμότητά τους.

Παραγράφει σαν δεδομένο, την υπερδεκαετή μνημονιακή περίοδο, την υγειονομική κρίση και την ενεργειακή κρίση που με πολλές προσπάθειες και μεγάλες θυσίες κατάφεραν να παραμείνουν βιώσιμες έως σήμερα.

Τέλος, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως η μεγάλη πλειοψηφία αυτών των επιχειρήσεων, αδυνατεί να ανταποκριθεί στις βασικές υποχρεώσεις με σημαντικές οφειλές σε Δημόσιο, Τράπεζες και Ασφαλιστικά Ταμεία.

Στα πλαίσια αυτά παρακαλούμε να ληφθούν υπόψη οι ακόλουθες παρατηρήσεις μας στο υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο:

Άρθρο 3

Απαιτείται  να συμπληρωθούν – τροποποιηθούν όλοι οι σχετικοί φορολογικοί νόμοι που άπτονται της λειτουργίας της πλατφόρμας myData. Ενδεικτικά αναφέρουμε τον Ν 4308/2014 (ΕΛΠ) στο βαθμό που επηρεάζεται ο χρόνος έκδοσης των λογιστικών στοιχείων, από τον χρόνο διαβίβασης ή ο χρόνος ενημέρωσης των λογιστικών αρχείων από τον χρόνο διαβίβασης. Ομοίως και οι διατάξεις του Ν 2859/2000 (Κώδικας ΦΠΑ) στον βαθμό που ο χρόνος διαβίβασης των δεδομένων επηρεάζει τον διαθέσιμο χρόνο του λογιστή – επιχείρησης για την σύνταξη και υποβολή περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ.

Άρθρο 7


Πρέπει να γίνει επαναπροσδιορισμός των απαιτήσεων των MyData όσο αφορά τα έξοδα. Προτείνουμε τη λογική του 2022 στα έξοδα να εφαρμοστεί και το 2023. Να γίνεται διαβίβαση μόνο των εσόδων με περιθώριο διαβίβασης μία εβδομάδα (τουλάχιστον έως τις 30/06/2024). Κανένα πρόστιμο δεν πρέπει να επιβληθεί μέχρι να διορθωθούν όλα τα προβλήματα στην πλατφόρμα για όλες τις επιχειρήσεις και όλες τις περιπτώσεις.

Για να μην καταστραφούν επιχειρήσεις και διακόψουν τις εργασίες τους θα πρέπει να γίνει εξορθολογισμός των προστίμων.

Δεν γίνεται να θεσμοθετηθούν πρόστιμα για ένα σύστημα το οποίο ακόμη διαμορφώνεται και υπάρχουν πολλά προβλήματα ακόμη και σε πολλές περιπτώσεις εσόδων.

Άρθρο 10

Τα μέτρα είναι οριζόντια και αυθαίρετα. Σε μία εποχή που το κράτος έχει βάλει στόχο την ενίσχυση της απασχόλησης, έρχεται και επιβάλλει αντικίνητρο στους επαγγελματίες που απασχολούν προσωπικό καθώς κάθε μισθός, κάθε νέος εργαζόμενος, θα προσθέτει και φορολογητέα ύλη στον ελεύθερο επαγγελματία. Υπάρχουν πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν άλλες πηγές εισοδημάτων οι οποίες φυσικά φορολογούνται. Εισοδήματα από μισθώματα, τόκους, αποδόσεις χρεογράφων κλπ. ΟΛΑ νόμιμα, εμφανή και φορολογούμενα. Πως είναι δυνατόν αυτά να μην λαμβάνονται υπόψη στην εφαρμογή τεκμηρίου εισοδήματος από εργασία αλλά μόνο οι συντάξεις και οι μισθοί να υπολογίζονται. Την στιγμή μάλιστα που συνυπολογίζονται στην κάλυψη των λοιπών τεκμηρίων ( αυτοκίνητα κλπ.) και στο πόθεν έσχες αγορών .

Άρθρο 11  

Με το άρθρο αυτό δεν επιτρέπεται μεταφορά ζημιών από το ένα έτος στο άλλο κατά την εφαρμογή του ελάχιστου τεκμαιρόμενου κέρδους. Να γίνει και μια αντίστοιχη πρόβλεψη που να αφορά την ανάλωση κεφαλαίου. Πχ. Επιχειρηματίας με κέρδη 30.000 το 2023 και ελάχιστο τεκμαρτό 14.196 (συνεπώς φορολογείται με 30.000€) να μπορεί την επόμενη χρονιά να χρησιμοποιήσει τη διαφορά αυτή (ανάλωση) σε περίπτωση που έχει πραγματικά κέρδη κάτω του τεκμαρτού (π.χ. 11.000€).

Άρθρο 13

Το άρθρο αυτό πρέπει να αποσυρθεί εντελώς καθώς: Ο καθορισμός ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος 10.000 ευρώ έρχεται σε αντίθεση με τη διάταξη του άρθρου 39 του Κώδικα ΦΠΑ το οποίο προβλέπει ότι μικρές επιχειρήσεις με ακαθάριστο εισόδημα μικρότερο από 10.000 απαλλάσσονται από Φ.Π.Α.                                                                     Το προβλεπόμενο μέτρο προϋποθέτει ένα ελάχιστο κέρδος 10.000 (δηλαδή ακαθάριστα έσοδα μετά τα έξοδα) που σημαίνει ότι τα ακαθάριστα έσοδα δεν μπορεί να είναι κάτω από 10,000!.

Το προτεινόμενο μέτρο θα πρέπει να αποσυρθεί και η φορολογική αρχή να επικεντρωθεί στη εύρεση και φορολόγηση του πραγματικού εισοδήματος και στον εντοπισμό της φοροδιαφυγής μέσω της βελτίωσης τον τεκμήριων διαβίωσης, των ελέγχων, την διασταύρωση συναλλαγών και της ελαχιστοποίησης των πληρωμών σε μετρητά.  Άλλως να σημειωθεί πως το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα των 10.000 για ελευθέρους επαγγελματίες θα πρέπει να συμψηφίζεται με το συνολικό εισόδημα από όλες τις δηλωμένες πηγές του φορολογούμενου και συζύγου, δηλαδή εισόδημα από συντάξεις. εισόδημα από μισθούς, ενοίκια, εισόδημα από επενδύσεις, εισόδημα από το εξωτερικό σε οικογενειακή βάση. Ενώ το μέτρο σκοπεύει να εισπράξει φόρους από άτομα που αποκρύπτουν εισόδημα θα έχει επίσης ως αποτέλεσμα την επιβολή φόρου σε όσους στην πραγματικότητα δεν κερδίζουν έως και 10.000. Το μέτρο είναι περιττό γιατί τα τεκμήρια διαβίωσης έχουν σχεδιαστεί για να εντοπίζουν περιπτώσεις όπου τα άτομα ξοδεύουν αδήλωτο εισόδημα.

Η γενική συνέπεια του νόμου θα είναι:

• Όσοι όντως κερδίζουν λιγότερα από 10.000 ευρώ θα κλείσουν εντελώς την επιχείρησή τους και είτε θα εισέλθουν στη μαύρη οικονομία είτε θα μεταφέρουν τη δραστηριότητα σε άλλο μέλος της οικογένειας που ήδη δηλώνει εισόδημα, περιορίζοντας έτσι τη φορολογική επιβάρυνση στο φόρο επί του πραγματικού επιπλέον εισοδήματος. Εναλλακτικά θα «κλείσουν» την επιχείρηση, θα διαγράφουν φορολογικά και δεν θα δηλώσουν καθόλου εισόδημα. Οπότε το κράτος θα χάσει όλη την εισφορά ΕΦΚΑ, τέλος επιτηδεύματος, εισφορές στα επιμελητήρια κ.λπ. Έτσι, αντί να εισπράττει επιπλέον έσοδα, το κράτος θα έχει απώλειες εσόδων περισσότερο από αυτά τα οποία σκοπεύει να εισπράξει. Πρέπει να σημειωθεί ότι για όποιον ξεκινά μια επιχείρηση ή εγγράφεται ως ελεύθερος επαγγελματίας υπάρχουν ελάχιστα αναπόφευκτα έξοδα τα οποία επιβάλλονται ανεξάρτητα από το αν έχει εισόδημα. Οι ελάχιστες δαπάνες είναι ΕΦΚΑ, €2.880, τέλος επιτηδεύματος €650, Επιμελητήρια €100, δηλαδή συνολικά €3.630 και αυτό πριν από τα υπόλοιπα έξοδα λειτουργίας όπως ενοίκιο, καύσιμα, ρεύμα, κόστος υλικών κ.λπ. Κατά συνέπεια για να έχει καθαρό φορολογητέο κέρδος 10.000 θα πρέπει κάποιος να έχει ελάχιστο ακαθάριστο εισόδημα άνω των 15.000 ευρώ τουλάχιστον.

Άρθρο 28Γ

 Θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο άρθρο αυτό οι ακόλουθες περιπτώσεις που αφορούν την αντικειμενική φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών.

1.      Ελεύθεροι επαγγελματίες που εργάζονται όλο το έτος με πλήρες ωράριο απασχόλησης ως μισθωτοί

Θα πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα και να εξαιρεθούν της προσαύξησης του τεκμαρτού λόγω τριετιών οι ελεύθεροι επαγγελματίες που εργάζονται παράλληλα ως μισθωτοί π.χ. είναι προφανές ότι για να εργάζεται κάποιος ως μισθωτός με πλήρη απασχόληση αμειβόμενος με τον κατώτατο μισθό, δεν έχει τη δυνατότητα ως αυτοαπασχολούμενος να καλύψει τις βιοποριστικές του ανάγκες. Ιδίως σε ειδικότητες παροχής υπηρεσιών οι οποίες δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό (λιανική/καταναλωτής) αλλά παρέχονται αποκλειστικά προς επιχειρήσεις (Β2Β παροχή υπηρεσιών) και επομένως παρέχονται αποκλειστικά από τον ίδιο τον αυτοαπασχολούμενο.

2.      Υποψήφιοι Συνταξιούχοι

Πρέπει να ληφθεί μέριμνα και να εξαιρεθούν  της προσαύξησης του τεκμαρτού λόγω παλαιότητας βάσει τριετιών, οι επαγγελματίες οι οποίοι απέχουν έως και 5 έτη από το όριο της συνταξιοδότησης τους, λόγω συμπλήρωσης 40ετίας, ή λόγω συμπλήρωσης του απαιτούμενου κατά περίπτωση ορίου ηλικίας, δεδομένου ότι αυτοί πασχίζουν να καταβάλουν όσο το δυνατόν περισσότερες ασφαλιστικές εισφορές προκειμένου να συμπληρώσουν το χρόνο εργασίας που απαιτείται για να συνταξιοδοτηθούν.

3.      Όσοι καλύπτουν τα τεκμήρια με έσοδα από ενοίκια, έσοδα από υπεραξία κεφαλαίου, μεταβιβάσεις κινητών και ακινήτων.

Ειδική μνεία να γίνει επίσης για τους έγγαμους ώστε αν το ένας μέλος έχει «μεγάλα εισοδήματα» να καλύπτουν με την διαφορά που χρειάζεται το έτερο μέλος. Περί μείωσης 50% του ύψους του τεκμαρτού κέρδους σε χωριά με πληθυσμό μέχρι 500 κατοίκους. Εισαγωγή περισσοτέρων κλιμάκων ώστε να είναι δικαιότερη η κατηγοριοποίηση καθώς θα συγκρίνει και θα εξομοιώνει τον επαγγελματία μιας κωμόπολης ή χωριού με ενσωματωμένους οικισμούς με τον επαγγελματία μιας μεγάλης αστικής πόλης.

 

Με εκτίμηση

 

         Ο Πρόεδρος                                                             Ο Πρόεδρος

του Επιμελητηρίου Αχαΐας                                          του Οικονομικού Επιμελητηρίου

10ο Περιφερειακό Τμήμα Βορειοδυτικής Πελοποννήσου

 & Δ.Ελλάδας

 

Πλάτων Μαρλαφέκας                                                  Γεώργιος Παππάς

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις