Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος 15 χρόνια thebest
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Ανδραβίδα-Phantom: Η μαρτυρία για έκρηξη στη θάλασσα

Ανδραβίδα-Phantom: Η μαρτυρία για έκρηξη...

Τι προβλέπεται στο πρωτόκολλο για τις έρευνες

Την τραγωδία με τα μάτια του είδε ο κυβερνήτης του δεύτερου F4 – Φάντομ, το οποίο πετούσε στην άσκηση μαζί με αυτό που συνετρίβη νότια της Ανδραβίδας το πρωί της Δευτέρας, με τον συγκυβερνήτη υποσμηναγό Μάριο – Μιχαήλ Τουρούτσικα να έχει βρεθεί ήδη νεκρός.

Τα μαχητικά αεροσκάφη F-4 Φάντομ που σηκώθηκαν από την 177 Πτέρυγα Μάχης της Ανδραβίδας, πραγματοποιούσαν εκπαιδευτικές ασκήσεις σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος, «μηδενίζοντας» σχεδόν τα περιθώρια αντίδρασης των χειριστών σε περίπτωση λάθους. Οι πιλότοι του πρώτου αεροσκάφους αντιλήφθηκαν ότι κάτι «πάει στραβά» με το δεύτερο Phantom και ειδοποίησαν άμεσα τον πύργο ελέγχου.

Σύμφωνα με τα όσα μέτεδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR, ο κυβερνήτης του F-4 Phantom (ήταν το νο1) είδε με τα μάτια του τη συντριβή του μοιραίου μαχητικού.

«Στη διάρκεια μιας παρατεταμένης στροφής κι ενώ πετούσαμε σε ύψος 300 ποδών περίπου, γύρισα το κεφάλι μου να δω τον No2, αλλά δεν τον είδα. Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα», δήλωσε ο πιλότος του 1ου αεροσκάφους στους συναδέλφους του μόλις προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας, σύμφωνα με όσα μετέδωσε ο Κώστας Συμεωνίδης.

Η άσκηση που πραγματοποιούσε το ζεύγος των μαχητικών, ήταν μια δύσκολη άσκηση χαμηλών τακτικών στροφών, που συνήθως γίνεται σε ύψος ως 100 μέτρων. Στην άσκηση αυτή με τις πτήσεις και τους ελιγμούς σε χαμηλό υψόμετρο, οι πιλότοι των αεροσκαφών προσπαθούν να αποφύγουν τα εχθρικά ραντάρ.

Μέχρι τώρα δεν έχουν γίνει σαφή τα αίτια της τραγωδίας, ενώ ποικίλλουν τα σενάρια, από την πιθανότητα τεχνικής δυσλειτουργίας του αεροσκάφους, μέχρι και ανθρώπινο λάθος.

Οι έρευνες συνεχίστηκαν όλη τη νύχτα, προκειμένου να βρεθεί ο κυβερνήτης του F-4 Φάντομ, το οποίο ανήκε στην 117 ΠΜ της Ανδραβίδας. 

Ένα C-130 έριχνε φωτοβολίδες με τις οποίες φωτίζεται η περιοχή των ερευνών και βοηθούσε έτσι τα πλωτά μέσα του Λιμενικού, ενώ ελικόπτερα Super Puma και S-70 εναλάσσονταν μεταξύ τους κατά τη διάρκεια τη νύχτας, προκειμένου οι έρευνες να μη σταματήσουν καθόλου. 

Σήμερα ο καιρός δε φαίνεται να είναι τόσο καλός όσο χτες, αφού στην περιοχή βρέχει. Στις έρευνες τώρα συμμετέχουν ένα Sikorsky S-70, ένα super puma, αλλά και ένα ειδικό ρομπότ που πηγαίνει έως 100 μέτρα βάθος και ψαχνει. Και πλωτά του λιμενικού συνδράμουν στις έρευνες. Όπως ορίζει το πρωτόκολλο, οι έρευνες θα πρέπει να συνεχιστούν για τουλάχιστον 48 ώρες μέχρι να εντοπιστεί κάποιο ίχνος του αγνοούμενου πιλότου.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις