Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΘΕΑΤΡΟ

/

Η Έλλη Τρίγγου μιλάει στο thebest.gr λίγο πριν ανέβει στην σκηνή σαν «Αντιγόνη»: «Θα έλεγα με σιγουριά ότι η Έλλη είναι καλό παιδί»

Η Έλλη Τρίγγου μιλάει στο thebest.gr λίγ...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Μοιράζεται σκέψεις και συναισθήματα

Στην πόλη από την οποία κατάγεται επιστρέφει η Έλλη Τρίγγου ως «Αντιγόνη. Το έργο του Σοφοκλή δια «χειρός» Cezaris Graužinis και σε μετάφραση Γιώργου Μπλάνα έρχεται στην Πάτρα και στο Διεθνές Φεστιβάλ, το Σάββατο 16 Ιουλίου.

Η  παράσταση - σύγχρονη και επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε - είναι  μεταφορά της Σοφόκλειας αντιπολεμικής τραγωδίας και ανεβαίνει στις 9.30 το βράδυ στο «Δημοτικό Θερινό Θέατρο Πάτρας» με ένα ανατρεπτικό πρωταγωνιστικό καστ. Στο ρόλο της Αντιγόνης η Έλλη Τρίγγου, του Κρέοντα ο Βασίλης Μπισμπίκης με κορυφαίο του Χορού τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη.

Λίγο πριν ανέβει στην σκηνή η Έλλη Τρίγγου μίλησε στο thebest.gr για το ρόλο της Αντιγόνης, τις «Άγριες μέλισσες» και πολλά ακόμη…

Θα έλεγα με σιγουριά ότι η Έλλη είναι καλό παιδί, καλός άνθρωπος ή ότι έχει καλές προθέσεις και προσπαθεί για το καλύτερο

Πώς είναι να επιστρέφεις στην Πάτρα ως «Αντιγόνη»;

Χαίρομαι πολύ που θα μοιραστούμε με το κοινό της Πάτρας αυτή την παράσταση και μάλιστα στην αρχή της περιοδείας. Θα συναντήσω την οικογένειά μου και ανθρώπους που γνωρίζω πολλά χρόνια και αγαπώ. Επίσης ξέρω ότι το κοινό της Πάτρας «αγκαλιάζει» τις παραστάσεις που έρχονται.

Σίγουρα έχεις αναμνήσεις από τη ζωή σου στην πόλη από τότε που ήσουν μικρότερη. Αναζητάς την Έλλη του τότε;

Από την Πάτρα έχω αναμνήσεις όχι μόνο από την παιδική- εφηβική ηλικία αλλά και πιο πρόσφατες. Δεν έχω σταματήσει ποτέ να έρχομαι και οι αναμνήσεις ανανεώνονται συνεχώς. Επίσης η Έλλη του τότε υπάρχει κάπου μέσα μου ακόμα. Την ανακαλώ όποτε χρειάζεται. Είναι όλα μέσα μου.

Ποια είναι τα στοιχεία της Έλλης για τα οποία θα έλεγες ότι είσαι περήφανη;

Δύσκολη ερώτηση. Θα έλεγα με σιγουριά ότι η Έλλη είναι καλό παιδί, καλός άνθρωπος ή ότι έχει καλές προθέσεις και προσπαθεί για το καλύτερο.

Χρειάζεται και είναι ζωτικής σημασίας- ακόμα- να αναμετρηθούμε με αυτές τις τραγωδίες που έχουν γραφτεί πριν τόσες χιλιάδες χρόνια

Θα έβρισκες κοινά σου στοιχεία με την «Αντιγόνη»;

Αυτές οι τραγωδίες και οι χαρακτήρες είναι κατά κάποιον τρόπο σύμβολα που εκπροσωπούν πολλά κομμάτια της ψυχής των ανθρώπων. Όλοι λοιπόν μπορούν να βρουν στοιχεία και να συναντηθούν μαζί τους. Η «Αντιγόνη» φέρει αυτή τη λαχτάρα για δικαιοσύνη μέσα από αυτές τις ακραίες πράξεις που αποφασίζει να κάνει. Μπορώ να καταλάβω αυτή τη λειτουργία της, τη συναντώ και σε εμένα. Ξέρω πώς είναι να μην μπορείς να κάνεις αλλιώς παρά κάτι που μοιάζει παράλογο.

Είπες «δικαιοσύνη» μία λέξη που έχει ακουστεί πολύ το τελευταίο χρονικό διάστημα, και στο χώρο της υποκριτικής και λόγω του «Me too». Αυτές τις μέρες υπάρχει και μία δικαστική απόφαση που πυροδοτεί τη συζήτηση. Υπάρχει τελικά δικαιοσύνη;

Διατηρώ τις επιφυλάξεις μου. Δε φαίνεται να πηγαίνει και τόσο καλά αυτό το ζήτημα. Χρειάζεται και είναι ζωτικής σημασίας- ακόμα- να αναμετρηθούμε με αυτές τις τραγωδίες που έχουν γραφτεί πριν τόσες χιλιάδες χρόνια. Δεν έχει λυθεί τίποτα. Είναι δυστυχώς πιο επίκαιρες από ποτέ.

Δεν έχω πρόβλημα με τα λάθη, τα πάω καλά μαζί τους και ξανακάνω συνεχώς άπειρα. Και είμαι πολύ καλά με αυτό, θεωρώ ότι είναι απαραίτητο για να κινείται, να προχωρά η ζωή και να μαθαίνουμε

Η προετοιμασία για την «Αντιγόνη» συνέπεσε με το τέλος των «Άγριων μελισσών». Έχεις καταφέρει να συνειδητοποιήσεις αυτό το τέλος;

Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω προλάβει. Τελείωσαν τα γυρίσματα και μπήκα σε ένα τρελό ρυθμό προβών. Δεν πρόλαβα να δω το τελευταίο επεισόδιο γιατί είχα πρόβα. Έβλεπα αποχαιρετιστήρια post συναδέλφων και δε μπορούσα να καταλάβω τι ακριβώς αποχαιρετούν και γιατί. Ακόμα δεν έχω καταφέρει να το καταλάβω. Φαντάζομαι θα πάρει λίγο χρόνο και με την πρώτη ευκαιρία θα το συνειδητοποιήσω.

Το τι κατάφερε αυτή η σειρά- και έβαλες και εσύ ένα σημαντικό λιθαράκι- το έχεις συνειδητοποιήσει;

Νομίζω ότι αυτό το έχω συνειδητοποιήσει κάπως και το καταλαβαίνω βλέποντας  άλλα πολύ όμορφα project να δημιουργούνται. Βλέπω να ανεβαίνει ο πήχης των καλλιτεχνικών και αισθητικών απαιτήσεων των ανθρώπων που εμπλέκονται βλέπω την πρόθεση να γίνονται όλο και όμορφα, ολοκληρωμένα και φροντισμένα πράγματα. Βλέπω συναδέλφους να επιστρέφουν μπροστά και πίσω από τις κάμερες ενώ πριν κρατούσαν απόσταση. Βλέπω αξιόλογους ανθρώπους να επιλέγουν να είναι κομμάτι αυτής της ιστορίας που σημαίνει ότι κάτι συλλογικά ενεργοποιείται προς το καλύτερο. Αυτό μου δίνει μεγάλη χαρά.

Άγχος για το επόμενο βήμα έχεις;

Δεν έχω πρόβλημα με τα λάθη, τα πάω καλά μαζί τους και ξανακάνω συνεχώς άπειρα. Και είμαι πολύ καλά με αυτό, θεωρώ ότι είναι απαραίτητο για να κινείται, να προχωρά η ζωή και να μαθαίνουμε. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει σωστό και λάθος. Υπάρχει αυτό που είναι χρήσιμο για τον καθένα, τη στιγμή που το επιλέγει. Ακόμα και αν είναι η μεγαλύτερη αποτυχία για κάποιο λόγο θα την επιλέξει. Δεν μπορώ να πω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει άγχος για τα επόμενα βήματα, δεν έχω προλάβει.

Έχει κανονιστεί μία πάρα πολύ όμορφη συνεργασία στο θέατρο για την οποία ανυπομονώ. Θα ανεβάσουμε στο Νέο Ακάδημο την παράσταση Docville, σε σκηνοθεσία Λίλης Μελεμέ με ένα υπέροχο θίασο και συντελεστές. Υπάρχουν και ωραίες κουβέντες για την τηλεόραση, θα γίνει το καλύτερο.

Αγαπώ τους κανόνες αλλά όχι τόσο το «πρέπει». Αγαπώ την επιθυμία. Μου αρέσει να παίζω με κανόνες γιατί τα όρια κάνουν καλό σε όλες τις σχέσεις, επαγγελματικές προσωπικές

Υπάρχει ένας κοινός παρανομαστής που σε οδηγεί στις δουλειές που επιλέγεις;

Νομίζω η αγάπη, η έμπνευση και η επιθυμία να συναντηθείς  με κάτι που υπάρχει στον άλλον και το βλέπεις και στον εαυτό σου ή το θέλεις και για τον εαυτό σου. Αυτή τη δουλειά την αντιλαμβάνομαι μόνο ως αφορμή για συνάντηση όπου ανταλλάσσεται ό,τι έχει να δώσει ο καθένας. Φυσικά εκτός από τον ανθρώπινο παράγοντα, είναι το έργο, η καλλιτεχνική ματιά και αντιμετώπιση.

Ποιος είναι ο τρόπος σου να φροντίζεις την Έλλη;

Προσπαθώ να είμαι σε ένα συνεχή διάλογο μαζί της, να την ακούω. Όσο πιο πολύ την ακούω, μπορώ να φροντίζω τις ανάγκες της.

Της βάζεις όρια και «πρέπει»;

Αγαπώ τους κανόνες αλλά όχι τόσο το «πρέπει». Αγαπώ την επιθυμία. Μου αρέσει να παίζω με κανόνες γιατί τα όρια κάνουν καλό σε όλες τις σχέσεις, επαγγελματικές προσωπικές. Μέσα σε αυτό υπάρχει και μία πολύ ωραία ελευθερία. Δεν θέλω να πιέζω τον εαυτό μου γιατί όταν κάτι γίνεται υπό πίεση και δεν μας ενδιαφέρει στα αλήθεια. Θέλω να ακούω το ένστικτο μου και όταν πια έχω μπει σε μία κατάσταση προσπαθώ να την υπηρετώ και να την υποστηρίζω με τον καλύτερο τρόπο.

Την επιτυχία και κυρίως την αναγνωσιμότητα που έφερε πώς τη διαχειρίστηκες;

Μου δημιουργεί όμορφα συναισθήματα το να επηρεάζει και κάποιους άλλους ανθρώπους αυτό που κάνω. Είναι όμορφο να βλέπω ότι κάποιοι θέλουν να ακούσουν αυτό που έχω να πω. Αυτό θέλει και μία προσοχή γιατί βρισκόμαστε σε μία εποχή που όλοι μπορούν κάτι να πουν και γενικά όπου υπάρχει πολλή φασαρία, εγώ  έχω την ανάγκη να ησυχάσω.  Άρα μου αρέσει να εκθέτω μόνο ό,τι έχει πραγματικά λόγο να εκτεθεί. Αν έχω λόγο για παράδειγμα να εκθέσω κάτι σε κάποιον που μπορεί να βοηθήσει θα το κάνω με χαρά. Θεωρώ ότι όλοι οφείλουμε, μέσα από τον μικρόκοσμό μας να κάνουμε ό,τι μπορούμε για τον εαυτό μας και το σύνολο. Όλα μέχρι το σημείο αυτό που λέμε ιδιωτικό ή και προσωπικό χώρο.

Αναφέρθηκες στο σύνολο, ποια θα ήταν η ευχή που θα έκανες αν μπορούσε να πραγματοποιηθεί;

Υπάρχει μία φράση της «Αντιγόνης» που με έχει στοιχειώσει και εύχομαι να πορευόμαστε με αυτή. «Δεν είναι πόλεμος για μένα η ζωή, αγάπη είναι».

Η ιστορία

Tην επόμενη του Εμφυλίου στη Θήβα, οι χθεσινοί προστάτες της πόλης γιορτάζουν τη νίκη τους, προσπαθώντας να σβήσουν από τη μνήμη τους τις μέρες της ανασφάλειας και της δυστυχίας. Ο νέος ηγεμόνας, ο Κρέοντας, συμμετέχει στη γιορτή με στόχο να εδραιώσει την εξουσία του, εκφοβίζοντας τους συμπολίτες του με απειλές. ''Γιορτάζει'' και η νεαρή Αντιγόνη· μια γιορτή ανυπακοής, που την φωτίζει ο ενθουσιασμός της αντίστασης στον πολιτικό πραγματισμό της τυραννίας. 

Μετάφραση Γιώργος Μπλάνας, Σκηνοθεσία Cezaris Graužinis, Σκηνογραφία – Ενδυματολογία Kenny MacLellan, Μουσική σύνθεση Δημήτρης Θεοχάρης, Χορογραφία Edgen Lame, Φωτισμοί Αλέκος Γιάνναρος, Φωτογραφίες Πάνος Γιαννακόπουλος

Πρωταγωνιστούν: Έλλη Τρίγγου (Αντιγόνη), Βασίλης Μπισμπίκης (Κρέων),Ιεροκλής Μιχαηλίδης (Κορυφαίος του Χορού)

Γιώργος Παπαγεωργίου (Άγγελος),Δανάη Μιχαλάκη (Ισμήνη),Χρήστος Σαπουντζής (Τειρεσίας),Κώστας Κορωναίος (Φύλακας),Στρατής Χατζησταματίου (Αίμων), Μαρίνα Αργυρίδου (Ευριδίκη),Γιάννης Μαστρογιάννης (Χορός),Περικλής Σιούντας (Χορός),Edgen Lame (Χορός)

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 20.00€ - Μειωμένο 17.00€ (ΑΜΕΑ, άνεργοι, άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών και φοιτητές).

Προπώληση: ticketservices.gr, Ταμείο Δημοτικού Θεάτρου Πάτρας (2610-273-613),Δισκοπωλείο Joe Records – Καραίσκάκη 134 (2610-620-673), Βιβλιοπωλείο «Ροδόπουλος» – Κορίνθου 274 (2610-273-287), Βιβλιοπωλείο Discover (Βούρβαχη 3), Γωνιά του Βιβλίου ( Αγ. Νικολάου 32) και στο ταμείο του νέου «Θερινού Δημοτικού Θεάτρου του Δήμου) στο Παμπελοποννησιακό.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture