Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Θα δούμε τελικά αυξήσεις στα ράφια των super markets και στους καταλόγους της εστίασης;

Πάτρα: Θα δούμε τελικά αυξήσεις στα ράφι...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Πώς μπορούν να αποφευχθούν

Ανησυχία προκαλεί στους καταναλωτές το κύμα ανατιμήσεων που πλήττει ολόκληρο τον κόσμο από τις αρχές ακόμα του καλοκαιριού και ήδη έχει γίνει αισθητό και στη χώρα μας.

Οι αυξήσεις τιμών σε σιτηρά, αγροτικά προϊόντα, πρώτες ύλες, υλικά συσκευασίας, αλλά και η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους και των μεταφορικών, φέρνουν τους καταναλωτές αντιμέτωπους με ανατιμήσεις σε βασικά είδη διατροφής. Ωστόσο φαίνεται πως και από τα super markets αλλά και από τα καταστήματα εστίασης θα γίνουν προσπάθειες να επηρεαστεί η τσέπη του καταναλωτή όσο γίνεται λιγότερο. 

Μέλημα μας όμως είναι να γίνει αυτό όσο πιο αναίμακτα μπορεί να γίνει. Και από τη δική μας πλευρά θα γίνει μία προσπάθεια έστω και με προσφορές να μειωθεί αυτό το κενό των ανατιμήσεων που θα δημιουργηθεί

Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος και Εμπορικός Διευθυντής "Ανδρικόπουλος" ΑΒΕΕ, Χαράλαμπος Ανδρικόπουλος, «δεν έχουμε βιώσει ακόμα τις ανατιμήσεις στα προϊόντα στο βαθμό που θα τις βιώσουμε στο μέλλον. Σίγουρα υπάρχει από την πλευρά των καταναλωτών μία ανησυχία. Υπάρχει ουσιαστικά ένα κύμα ανατιμήσεων από τους προμηθευτές, είτε είναι πολυεθνικές είτε ελληνικές παραγωγικές εταιρείες. Έχουν αυξηθεί κατά πολύ κάποιες πρώτες ύλες και κάποια μεταφορικά. Υπάρχει πρόβλημα απορρόφησης της τόσο μεγάλης αύξησης των τιμών οπότε μία ανατίμηση θα βγει στο ράφι και θα την καταλάβει κάποια στιγμή και ο καταναλωτής.

Μέλημα μας όμως είναι να γίνει αυτό όσο πιο αναίμακτα μπορεί να γίνει. Και από τη δική μας πλευρά θα γίνει μία προσπάθεια έστω και με προσφορές να μειωθεί αυτό το κενό των ανατιμήσεων που θα δημιουργηθεί. Υπάρχουν και πιέσεις να πάνε λίγο πιο πίσω οι ανατιμήσεις, σίγουρα στοκάρουμε προϊόντα με προηγούμενες τιμές για να κρατήσουμε όσο πιο πολύ γίνεται τις χαμηλότερες. Κάνουμε κάποιες κινήσεις γιατί περιμένουμε και την εξομάλυνση όλου αυτού.

Υπάρχουν διάφορα επίπεδα ανατιμήσεων, μπορεί να είναι από 2% μέχρι και 30% σε κάποιες περιπτώσεις. Αφορά μία μεγάλη γκάμα προϊόντων. Άλλες ανατιμήσεις έχουν τα προϊόντα που ταξιδεύουν πολύ για να έρθουν στα ράφια και άλλη αυτά που είναι πιο τοπικά.  Δεν υπάρχει κλίμακα για κατηγορίες προϊόντων αυτή τη στιγμή. Ωστόσο ο καθένας θα χρησιμοποιήσει τα εργαλεία που έχει για να βγουν αυτές οι ανατιμήσεις με τέτοιο τρόπο που να μπορεί να ψωνίσει ο καταναλωτής αυτό που θέλει».

Oi άνθρωποι της εστίασης βλέπουν ότι η κοινωνία και οι πελάτες είναι στρυμωγμένοι οικονομικά. Θα κάνουν ότι μπορούν για να απορροφήσουν τις αυξήσεις και να μην αλλάξουν οι τιμοκατάλογοι

Όπως εξηγεί και ο επιχειρηματίας στην εστίαση και πρώην Πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ, Σπύρος Στεργίου, «επειδή οι ανατιμήσεις είναι της τάξης του 20% και πάνω και είναι σε άλευρα, καφέδες, τυριά, συμπαρασύρει την αγορά σε ένα κύμα αυξήσεων. Κανονικά είναι αναγκαίο να γίνουν αυξήσεις στους καταλόγους των μαγαζιών καθώς δεν μπορούν να απορροφήσουν αυτές τις ανατιμήσεις.

Δεν πιστεύω όμως ότι τελικά θα γίνουν αυτές οι αυξήσεις γιατί διακρίνω ότι οι άνθρωποι της εστίασης βλέπουν ότι η κοινωνία και οι πελάτες είναι στρυμωγμένοι οικονομικά. Θα κάνουν ότι μπορούν για να απορροφήσουν τις αυξήσεις και να μην αλλάξουν οι τιμοκατάλογοι. Τα περισσότερα μαγαζιά θα διατηρήσουν τις ίδιες τιμές. Υπάρχει και ο ανταγωνισμός άλλωστε. Μπορεί να κάνεις αυξήσεις για να έχεις βιώσιμη κερδοφορία και να χάσεις ποσοστό του τζίρου.

Πέρα από αυτά, είναι και κοινωνικό το θέμα, όχι μόνο οικονομικό και εμπορικό. Ερχόμαστε από  ένα δεκαετές μνημόνια και μία καταστροφική πανδημία. Παρόλη την ανάγκη δεν μπορείς να κάνεις αυξήσεις».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις