Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Ολυμπιακοί Αγώνες Κορωνοϊός 200 Χρόνια Από Την Ελληνική Επανάσταση Νάσος Νασόπουλος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Εκτίμηση θεμάτων Χημείας, Πληροφορικής & Κοινωνιολογίας, από το φροντιστήριο ΠΡΟΣΗΜΟ

Εκτίμηση θεμάτων Χημείας, Πληροφορικής &...

Δείτε αναλυτικά

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΧΗΜΕΙΑΣ 2021

Τα φετινά θέματα της χημείας είναι εύκολα, αναμενόμενα και κλιμακούμενης δυσκολίας.

Το Θέμα Α κρίνεται αρκετά εύκολο.

Το θέμα Β αναμενόμενο και βατό. Προσοχή στο Β3 (υδρογονοειδές ιόν) και στο Β5 (στο ένα μόριο αλληλοαναιρούνται οι διπολικές ροπές).

Το  Γ είναι βατό αλλά απαιτητικό. Στο Γ5 χρειάζεται προσοχή στην εκφώνηση.

Στο θέμα Δ ίσως προβληματίσει τους μαθητές το δεδομένο του Δ1 ενώ το Δ3γ είναι αρκετά απαιτητικό και θε ξεχωρίσει τους άριστους μαθητές.

Παρόμοια θέματα έχουν διδαχτεί αναλυτικά και έχουν εξεταστεί στα διαγωνίσματα κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

ΖΑΝΙΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ, ΧΗΜΙΚΟΣ, Ph.D.

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 2021

Όλα τα θέματα είναι βατά και κατανοητά διατυπωμένα.

Αναμενόμενα όλα τα ζητήματα του Θέματος Α (ζητήματα θεωρίας) με εξαίρεση ίσως το ζήτημα Α5, που ναι μεν έχει ξαναζητηθεί σε παλιότερες εξετάσεις, αλλά απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή και παρατηρητικότητα από τους μαθητές φέτος.

Στο Θέμα Β αναμενόμενα ήταν και τα δύο υποερωτήματα. Το Β1 που απαιτούσε τη γραφή υποπρογράμματος, οι μαθητές θα έπρεπε να προσέξουν ότι το υποπρόγραμμα είναι τύπου ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ καθώς επίσης να προσέξουν και τη λίστα των τυπικών παραμέτρων στη δήλωσή του υποπρογράμματος, κατά τα αλλά ο αλγόριθμος του υποπρογράμματος ήταν γνωστός : ζήτηση δεδομένων με έλεγχο εγκυρότητας και μέτρηση πλήθους υπό συνθήκη. Το Β2 αφοροούσε τις δομές δεδομένων και ιδιαίτερα στη δομή της ουράς και τη λειτουργία της εξαγωγής σε αυτήν.

Το Θέμα Γ ήταν εύκολο, απαιτούσε από τους μαθητές την εφαρμογή γνωστών και σχετικά εύκολων αλγοριθμικών μεθοδολογιών, με χρήση μόνο μεταβλητών χωρίς ανάγκη πινάκων ή υποπρογραμμάτων. Οι μεθοδολογίες που απαιτούσε είχαν να κάνουν με επαναλήψεις το πλήθος των οποίων δεν ήταν εκ των προτέρων γνωστό, υπολογισμό πλήθους υπό συνθήκη και εύρεση μεγίστου μεταξύ τιμών, λίγο παραπάνω προσοχή χρειαζόταν στο Γ4 β) στον υπολογισμό του πλήθους των κιβωτίων με το ίδιο μέγιστο βάρος.

Αναμενόμενο και το Θέμα Δ με απαίτηση μονοδιάστατου και δισδιάστατου πίνακα με σχέση μεταξύ τους κελιού με γραμμή. Τα ζητούμενα Δ1 έως και Δ3 απαιτούσαν συγκεκριμένες και γνωστές στους μαθητές αλγοριθμικές μεθοδολογίες σε πίνακες όπως παράλληλο γέμισμα μονοδιάστατου και δισδιάστατου πίνακα, εύρεση μεγίστου και θέσης αυτού σε δισδιάστατο πίνακα με τιμή μεγίστου που υπάρχει μόνο μια φορά στον δισδιάστατο πίνακα και μέτρηση πλήθους κελιών ανά γραμμή υπό συνθήκη. Τα ζητούμενα Δ1 έως και Δ3 κλασικά σταθερά ζητούνται συχνά σε προβλήματα, πολύ προσοχή όμως ήθελε το ζητούμενο Δ4 που ίσως να έχει ζητηθεί με αυτό τον τρόπο πρώτη φόρα και απαιτούσε από τους μαθητές την εφαρμογή του αλγορίθμου ταξινόμησης με τη μέθοδο της φυσαλίδας ανά γραμμή και για όλες τις γραμμές ξεχωριστά δισδιάστατου πίνακα, για την επίλυση του.

Μεγάλη έκπληξη η απουσία τμηματικού προγραμματισμού και από τα δυο θέματα των προβλημάτων (Θέματα Γ και Δ).

Nικολάου Σπύρος , PhD, Καθηγητής Πληροφορικής 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ 2021

Τα φετινά θέματα στο μάθημα της Κοινωνιολογίας είναι σαφή σε όλα τα ζητούμενα.

Συγκεκριμένα, στο θέμα Α1 δίνονταν 5 προτάσεις για αξιολόγηση ως «Σωστές ή Λανθασμένες» χωρίς τεκμηρίωση της κάθε επιλογής, οι οποίες είναι σαφώς διατυπωμένες χωρίς να προκαλούν κάποια σύγχυση στους υποψηφίους. Χαρακτηριστικά οι προτάσεις α και ε ανήκουν στο 1ο κεφάλαιο, οι προτάσεις β και γ στο 7ο ενώ η δ πρόταση είναι από το 5ο κεφάλαιο. Το θέμα Α2 (2 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής) είναι εξίσου απόλυτα κατανοητό χωρίς να εμφανίζει κάποιο βαθμό δυσκολίας. Η πρώτη πρόταση (Ι) προέρχεται από το 3ο κεφάλαιο και η δεύτερη (ΙΙ) από το 1ο κεφάλαιο.

Από το θέμα Β τα ζητούμενα Β1 και Β2 στηρίζονταν στη γνώση πολύ βασικών και αναμενόμενων σημείων της θεωρίας του 1ου και 7ου κεφαλαίου αντίστοιχα.

Τέλος, στην Ομάδα Β το θέμα Γ μέσα από τρία σαφή ζητούμενα (Γ1, Γ2, Γ3) εξέταζε τη θεωρία κομβικών σημείων του 6ου κεφαλαίου.

Το θέμα Δ εξετάζει το τρίτο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου. Η δυσκολία εντοπίζεται σαφώς στο τελευταίο ζητούμενο (Δ3), το οποίο απαιτούσε αφομοίωση και εμπέδωση μιας ιδιαίτερα απαιτητικής, ως προς την κατανόηση και αποστήθισή της, θεωρίας του 1ου κεφαλαίου (σχολή της κοινωνικής κατασκευής). Το θέμα Δ1, χωρίς να εμφανίζει κάποια δυσκολία στην κατανόηση του ζητουμένου, ωστόσο προέρχεται από τις δύο τελευταίες παραγράφους του κεφαλαίου, επομένως εύκολα κάποιος υποψήφιος μπορούσε να έχει υποτιμήσει ή να μην έχει δώσει την απαιτούμενη προσοχή. Το θέμα Δ2 δεν είχε κάποια δυσκολία ούτε ασάφεια στη διατύπωση και κατανόησή του και αφορούσε σε μία πολύ βασική θεωρία του τρίτου κεφαλαίου.

 

Λάζαρης Άγγελος, Φιλόλογος, M.Ed., Διευθυντής Σπουδών

Κουζίου Σταυρούλα, Φιλόλογος, M.Sc.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά