Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Ετοιμάζουν για πώληση το λιμάνι της Πάτρας- "Είναι κερδοφόρο", λέει ο Ν. Κοντοές

Ετοιμάζουν για πώληση το λιμάνι της Πάτρ...

Προκαλούνται ήδη αντιδράσεις

Την παράδοση του λιμανιού της Πάτρας σε ιδιώτη σχεδιάζει κατά πως φαίνεται στο άμεσο μέλλον η κυβέρνηση. Την κυβερνητική αυτή πρόθεση προανήγγειλε ευθέως την περασμένη Παρασκευή, μέσω συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Νεολόγος», ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.

Ο κ. Πλακιωτάκης δήλωσε ότι για την περίπτωση του λιμανιού της Πάτρας, «ταιριάζει περισσότερο το μοντέλο της συνολικής παραχώρησης». Αυτός ο σχεδιασμός έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα προγραμμάτιζε για το λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας η προηγούμενη κυβέρνηση η οποία, μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με τους Θεσμούς, είχε καταλήξει στην παραχώρηση μόνο κάποιων μεμονωμένων υπηρεσιών ή χρήσεων όπως το υδατοδρόμιο, την κρουαζιέρα ή το υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Η είδηση, της ειλημμένης όπως όλα δείχνουν απόφασης της κυβέρνησης, προκαλεί ήδη αντιδράσεις, με δεδομένο πρώτον ότι το λιμάνι της Πάτρας είναι κερδοφόρο και δεύτερον η συντριπτική πλειοψηφία των λιμανιών της Ευρώπης (87%) είναι υπό δημόσιο έλεγχο καθώς τα κράτη θέλουν να είναι εκείνα που θα χαράσσουν την στρατηγική τους για τα λιμάνια τους.

Επίσης θεωρείται δεδομένο ότι το τίμημα που θα λάβει η πολιτεία για το λιμάνι της Πάτρας θα είναι, τη δεδομένη οικονομική συγκυρία, εμφανώς υποδεέστερο της αξίας του. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης το οποίο, με κύκλο εργασιών δεκαπλάσιο από τον δικό μας, πουλήθηκε για 232εκ., συν μια υποχρέωση των επενδυτών για 180εκ. επενδύσεις.

Μιλώντας για το θέμα «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Νίκος Κοντοές δήλωσε μεταξύ άλλων:

 «Εκτιμώ ότι αυτό που δήλωσε ο Υπουργός εντάσσεται στην προετοιμασία της κοινής γνώμης, για το δεύτερο κύμα των ιδιωτικοποιήσεων στο οποίο όπως φαίνεται θα περιλαμβάνεται και το λιμάνι της Πάτρας. Θεωρώ ότι πρόκειται για μια προειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης για συνολική παραχώρηση-ιδιωτικοποίηση χωρίς να υπάρχει μελέτη που να αποδεικνύει ότι ταιριάζει περισσότερο στην Πάτρα. 

Η προηγούμενη κυβέρνηση, μετά από σκληρή διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, είχε πετύχει το μοντέλο των μερικών υποπαραχωρήσεων υπηρεσιών ή εγκαταστάσεων. Η διαφορά είναι ότι στην περίπτωση αυτή κρατάς τον έλεγχο του λιμανιού για να χαράσσεις την στρατηγική όπως είναι ορθό και όπως γίνεται στα περισσότερα λιμάνι στον ευρωπαϊκό χώρο.

Τα λιμάνια είναι εγκαταστάσεις ζωτικής σημασίας για την κοινωνική και οικονομική ζωή μιας περιοχής.

Στην πράξη ενδιαφέρονται για τα λιμάνια πολύ μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν δραστηριότητες συναφείς προς τις λιμενικές δραστηριότητες και δημιουργούν μονοποπωλιακές καταστάσεις και επιδιώκουν να έχουν δεσπόζουσα θέση στην αγορά. Αξιοποιούν προς ίδιον όφελος τα λιμάνια και όχι με όρους δημοσίου συμφέροντος. Γι’ αυτό η προηγούμενη κυβέρνηση είχε επιλέξει τις επιμέρους παραχωρήσεις».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις