Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Κορωνοϊός Η Επόμενη Μέρα Νάσος Νασόπουλος
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Click away: «Παγωμένος» ο εμπορικός κόσμος στην Πάτρα- «Μπήκε ταφόπλακα»

Click away: «Παγωμένος» ο εμπορικός κόσμ...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Τα πρακτικά προβλήματα που προκύπτουν

Απογοητευμένος είναι ο εμπορικός κόσμος μετά τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το λιανεμπόριο. Όπως έγινε γνωστό, δεδομένου ότι οι ταχυμεταφορές είναι υπερφορτωμένες και δεν είναι δυνατό να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες, κατ' εξαίρεση, από την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020 έως την Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021, θα επιτραπεί η μετάβαση του πελάτη στα καταστήματα για την παραλαβή της παραγγελίας τους (click-away). 

 

Ευνοούνται μόνο οι μεγάλες αλυσίδες και κανένας άλλος- Πώς θα αγοράσεις παπούτσια αν δεν τα δοκιμάσεις;

Όπως εξηγεί μιλώντας στο thebest.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Πάτρας, Κώστας Ζαφειρόπουλος, ο τρόπος με τον οποίο ανοίγει, κατά κάποιον τρόπο, το λιανεμπόριο παρουσιάζει πολλές πρακτικές δυσκολίες και προβλήματα.

«Οι αποφάσεις που ανακοινώθηκαν σήμερα από την Κυβέρνηση είναι η “ταφόπλακα” για το λιανεμπόριο. Ευνοούνται μόνο οι μεγάλες αλυσίδες και κανένας άλλος. Η μέθοδος του click away είναι πρακτικά ανεφάρμοστη. Πώς είναι δυνατόν να αγοράσει κάποιος παπούτσια χωρίς να τα δοκιμάσει; Δεν είναι λειτουργική αυτή η μέθοδος. Είναι ταφόπλακα για το λιανεμπόριο στην Ελλάδα.

Τα μικρά μαγαζιά δεν έχουν τις υποδομές, ακόμα κι αν διαθέτουν κάποιο eshop, να εκτελούν και να παραδίδουν παραγγελίες έξω από την πόρτα τους. Επιπλέον, για να πουλήσεις  ένα προϊόν πρέπει να το προβάλεις, να το δει ο πελάτης. Δεν είναι τόσο εύκολο να εφαρμοστούν και να λειτουργήσουν όσα λέγονται. Αυτή τη στιγμή υπολογίζουμε ότι στην Πάτρα, μόνο ένα 16% των μικρών μαγαζιών έχουν eshop» λέει ο κ. Ζαφειρόπουλος.

«Θα υπάρξουν αντιδράσεις σημειώνει στο thebest.gr, ο Γιώργος Βαγενάς, Πρόεδρος της  Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου και Νοτιοδυτικής Ελλάδας.

Όπως ανέφερε: «Είναι η ταφόπλακα του ελληνικού εμπορίου. Το 90% των μαγαζιών δεν διαθέτουν eshop. Για πιο click away μας μιλάνε; Πέρα από αυτό γίνεται κι ένα ηλεκτρονικό φακέλωμα των καταναλωτών. Το αστείο πρέπει να τελειώσει κάποια στιγμή. Θα υπάρξουν αντιδράσεις και κινητοποιήσεις. Δε θα συμμετέχουμε στο θάνατο του Έλληνα εμπόρου.».

Το 10% των επιχειρήσεων της χώρας έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις πωλήσεις μέσω του click away

Μόνο το 10% των επιχειρήσεων της χώρας έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις πωλήσεις μέσω του click away, οπότε η κυβέρνηση οφείλει να προστατεύσει τις επιχειρήσεις εκείνες που δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν με αυτό το σύστημα. Αυτό τονίζει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, μετά την ανακοίνωση των μέτρων με τα οποία θα λειτουργήσει η αγορά, ενώ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, προτείνει τρία πρόσθετα μέτρα για τις επιχειρήσεις και σχολιάζει και αυτός τη λειτουργία, μέσω του «click away».

Αναλυτικά ο κ. Χατζηθεοδοσίου δήλωσε:

«Είναι ξεκάθαρο ότι όσο η πανδημία δεν υποχωρεί, τα περιοριστικά μέτρα που ανακοίνωσαν οι κύριοι Γεωργιάδης και Πέτσας κρίνονται απαραίτητα προκειμένου να προστατευθεί η δημόσια υγεία. Παράλληλα, όμως, σε αυτή την πρωτοφανή κρίση, χρειάζονται περισσότερα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές επιχειρήσεις, όπως αυτές που πωλούν είδη δώρων ή παιχνίδια, κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων εξασφαλίζουν το 30%, ακόμα και το 40% του ετήσιου τζίρου τους, ενώ όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ποντάρουν σε σημαντικό βαθμό στην κατανάλωση που γίνεται αυτές τις ημέρες. 'Αρα, επειδή σύμφωνα με τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς που ανακοίνωσε η κυβέρνηση οδηγούνται στην απόλυτη καταστροφή, η λήψη επιπλέον μέτρων στήριξης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία.

Μπορεί το σύστημα click away, με το οποίο θα γίνονται αυτό το διάστημα οι αγορές λιανικής, να αποτελεί μία καινοτομία και να παραπέμπει σε εικόνες του μέλλοντος, δεν σημαίνει όμως ότι μπορεί να βοηθήσει το σύνολο των επιχειρήσεων να σταθούν στα νέα δεδομένα. Εκτιμούμε ότι μόνο το 10% των επιχειρήσεων της χώρας έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις πωλήσεις μέσω του click away, οπότε η κυβέρνηση οφείλει να προστατεύσει τις επιχειρήσεις εκείνες που δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν με αυτό το σύστημα.

Ακούσαμε τον κ. Γεωργιάδη να αναφέρεται στην συγκαλυμμένη λιανική πώληση που γίνεται από κάποιες μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων. Είναι απολύτως αναγκαίο να σταματήσει αυτός ο αθέμιτος ανταγωνισμός που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στη μικρή και την πολύ μικρή επιχειρηματικότητα. Όλοι όσοι ασχολούμαστε με την πραγματική οικονομία, καταλαβαίνουμε ότι η αναστολή λειτουργίας του λιανεμπορίου την πιο κρίσιμη περίοδο του έτους, θα πολλαπλασιάσει τα ούτως ή άλλως χιλιάδες λουκέτα που είχαμε προβλέψει και θα προκαλέσει ένα μεγάλο κύμα νέων ανέργων. 'Αρα στόχος πρέπει να είναι ο περιορισμός των απωλειών σε αυτούς τους βασικούς τομείς. Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών ζητά εδώ και τώρα την  επέκταση της επιδότησης ενοικίου και την συνέχεια του προγράμματος της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, αν πραγματικά η κυβέρνηση θέλει να διασώσει έστω και ένα μέρος των επιχειρήσεων της χώρας».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε από την πλευρά του:

 «Απογοήτευση, απελπισία και ανεπίλυτα προβλήματα προκαλεί η αρνητική εξέλιξη με την αναγκαστική απόφαση να μην ανοίξει το λιανεμπόριο στις γιορτές. Η συγκρατημένη αισιοδοξία εξανεμίστηκε ξαφνικά και η απειλή του αδιεξόδου εμφανίστηκε περισσότερο απειλητική από ποτέ. Η λειτουργία της αγοράς τις τελευταίες ημέρες του χρόνου, ήταν θέμα επιβίωσης για τις περισσότερες επιχειρήσεις της περιφέρειας Αττικής και όχι μόνον. Όμως παραμένει απόλυτη προτεραιότητα όλων η προστασία της δημόσιας υγείας και της ανθρώπινης ζωής. Είναι επίσης γεγονός, πως επιδημιολόγοι, Κυβέρνηση και έμποροι βρεθήκαμε μπροστά στο δίλλημα, εάν θα πρέπει να ανοίξουμε με ασφάλεια και να μείνουμε ανοιχτά ή να ανοίξουμε βιαστικά και να αναγκαστούμε να «ανοιγοκλείνουμε» στη συνέχεια.

Ο προσεκτικός, αλλά αργός και δύσκολος δρόμος εξόδου από τη καραντίνα Νο2 φαίνεται να είναι μονόδρομος, ώστε να μην μας οδηγήσει σε τραγική υποτροπή μέσα στις γιορτές και σε καραντίνα Νο3. Το βιαστικό άνοιγμα θα μπορούσε να οδηγήσει σε τραγικά αποτελέσματα και μεγαλύτερο κλείσιμο, αλλά ένα προσεκτικό άνοιγμα πριν τα Χριστούγεννα θα έδινε σίγουρα μεγάλη ανάσα και τη δυνατότητα να σωθεί κάτι από τον εορταστικό τζίρο των περίπου 3,5 δις ευρώ. Εάν βεβαίως οι επιδημιολογικές συνθήκες το επέτρεπαν, θα ήταν για πολλούς λόγους «ευχής έργον» να ανοίξουν, έστω τα μικρά εμπορικά καταστήματα, τόσο για την οικονομία, όσο και για τη ψυχολογία του κόσμου.

Είναι χαρακτηριστικό από μίνι έρευνα στην Αττική πως το 55% των καταναλωτών προτάσσουν την ασφάλεια από το άνοιγμα της αγοράς και το 45% το προτιμά, όχι γιατί αγνοεί τον κίνδυνο διασποράς, αλλά για τη ψυχολογική τόνωση από το έστω και περιορισμένα, εορταστικό κλίμα στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους των πόλεων. Η κυβέρνηση βεβαίως οφείλει να παίρνει αποφάσεις σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα και όχι υπό τη πίεση των ημερομηνιών των εορτών. Ωστόσο, σωστά αποφάσισε το μικρής κλίμακας άνοιγμα, για τα 110 αμιγώς εποχικά καταστήματα, τα  κομμωτήρια, κουρεία και τα 1784 συνοικιακά βιβλιοπωλεία. Τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το γ´τρίμηνο επιβεβαιώνουν πως η ελληνική οικονομία εξαρτάται από την εσωτερική κατανάλωση, με αύξηση 14% συγκριτικά με το β´τριμήνου του πρώτου lockdown και +1,6% από πέρυσι. Οι επιπτώσεις λοιπόν της παράτασης του 2ου lockdown κατακρημνίζει τη κατανάλωση και τον τζίρο της αγοράς, καθώς και τα οικονομικά στοιχεία του δ´τριμήνου, ξαναγράφοντας τον προϋπολογισμό.

Είναι πλέον σαφές πως τα επόμενα βήματα θα είναι προσεκτικά και επώδυνα, με τον αρχικό σχεδιασμό για την επανεκκίνηση της αγοράς, δυστυχώς να ανατρέπεται. Έτσι, αναγκαστικά θα έχουμε στις γιορτές μόνο μια πολύ περιορισμένη «υβριδική» λειτουργία, μέσω του «click away» για τα καταστήματα του λιανεμπορίου, που βεβαίως δεν αντισταθμίζουν επ´ουδενί την φυσική παρουσία του καταναλωτή σε ένα κατάστημα. Είναι γεγονός πως οι οικονομικές μας ανάγκες απαιτούσαν τη λειτουργία της αγοράς, η ψυχολογία μας το θέλει πολύ, η οικονομία το χρειάζεται, αλλά η λογική λέει να προτάξουμε την υγεία και να δείξουμε εμπιστοσύνη σε όσα προτείνουν οι ειδικοί στη κυβέρνηση. Σε κάθε περίπτωση οι καταστηματάρχες της περιφέρειας Αττικής αν και απογοητευμένοι, θα προσπαθήσουν να ανταποκριθούν με κάθε ασφαλή και δυνατό τρόπο στις χριστουγεννιάτικες ανάγκες των πελατών τους».

 

 

Ειδήσεις