Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Η Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας προς Νίκη Κεραμέως: Θα επιμείνουμε στην επαναφορά όλων των μαθημάτων που κόπηκαν

Η Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας προς Νίκη Κεραμέως: Θα ...

Η συνάντηση στην Αχάια Κλάους κράτησε μόλις 15 λεπτά και η Υπουργός, όπως αναφέρει η Α' ΕΛΜΕ, υπεραμύνθηκε της πολιτικής που βλάπτει το Δημόσιο, δωρεάν σχολείο

Το περασμένο Σάββατο 4 Ιουλίου 2020 το πρωί πραγματοποιήθηκε διαμαρτυρία των Εκπαιδευτικών στην είσοδο της Αχάια Κλάους με παλμό και μαζικότητα, μετά από κάλεσμα της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας. Στη διαμαρτυρία που έγινε λόγω της παρουσίας της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως στο 8ο περιφερειακό συνέδριο ανάπτυξης, συμμετείχαν και η Β’ ΕΛΜΕ Αχαΐας και μέλη του Δ.Σ. του συλλόγου των Δασκάλων.

Εκεί, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, αποφασίστηκε από τους εκπαιδευτικούς να υπάρξει συνάντηση με την Υπουργό για να της γνωστοποιήσουν τα αιτήματα του κλάδου και ειδικότερα των ειδικοτήτων που πλήττονται λόγω των νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων.

Πριν ξεκινήσει η συνάντηση, το ΔΣ ζήτησε από την Υπουργό Νίκη Κεραμέως να γίνουν δεκτοί και εκπρόσωποι ειδικοτήτων που θίγονται από τις τελευταίες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα στη Β/θμια  Εκπ/ση, κάτι το οποίο  η Υπουργός αρνήθηκε.

 Μετά από διαπραγματεύσεις, η Υπουργός δέχτηκε μόνο τα μέλη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ.

 Η συνάντηση και όλη η συζήτηση χώρεσε μέσα σε 15 λεπτά της ώρας, τονίζει με νόημα στην ανακοίνωση της η Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας. Τόσος χρόνος διατέθηκε. Δεν έγινε διάλογος, όπως και δε θα μπορούσε μέσα σε αυτό τον ασφυκτικό χρόνο να γίνει. Έγιναν σύντομες, επιγραμματικές αναφορές στα ζητήματα.

Τα μέλη των ΔΣ  τοποθετήθηκαν και σε πρώτο επίπεδο ανέφεραν στην Υπουργό τον σημαντικό ρόλο τον εκπαιδευτικών που όλο το προηγούμενο διάστημα μέσα στην κρίση του covid19 κράτησαν με θυσίες και αυταπάρνηση το δημόσιο σχολείο όρθιο και μάλιστα στήριξαν το ζωντανό σχολείο και τους μαθητές και τις οικογένειές τους μαθησιακά, ψυχολογικά και με πολλαπλούς τρόπους.

Εν συνεχεία ανέφεραν ότι ήταν άστοχη η κίνηση του υπουργείου να κατεβάσει και να ψηφίσει νομοσχέδιο μέσα στην κρίση και την ώρα των Πανελλαδικών εξετάσεων και ότι αυτή η κίνηση, αλλά και ο Νόμος που ψηφίστηκε, βρίσκει καθολικά απέναντι τους Εκπαιδευτικούς.

 Εξέφρασαν επίσης την καθολική αντίθεση του κλάδου, στις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, που αφαιρούν από το σχολείο καίρια γνωστικά πεδία, όπως την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Οικιακή Οικονομία, τις Νομικές Επιστήμες, το Σχέδιο και τα Καλλιτεχνικά, την Γεωλογία και τους Ορυκτούς Πόρους και καθιστούν το σχολείο στείρο και λειψό, δίνοντας χώρο αφενός στην ιδιωτική εκπαίδευση για να καλύψει το κενό, αλλά και ταυτόχρονα στερώντας θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών που μέχρι τώρα τις κάλυπταν οι αναπληρωτές.

Τονίσαμε με επιστημονικά-παιδαγωγικά επιχειρήματα ότι διεκδικούμε ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, με όλες τις ειδικότητες και τις γνώσεις που έχουν ανάγκη, Δημόσιο και Δωρεάν, αναφέρει στην ανακοίνωση της η Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας.

Ειδικά για τα σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών αναφέρθηκε ότι χρειάζονται στήριξη και της επισημάναμε ότι σαν κλάδος είχαμε απώλειες Εκπαιδευτικών σε ατυχήματα, όπως αυτό της Πατρών Πύργου φέτος με την απώλεια δύο συναδέλφων  και από το κράτος μέχρι τώρα έχουμε λάβει μόνο υποσχέσεις και ευχολόγια.

Επίσης ρωτήθηκε η υπουργός τι σχεδιάζει για τα ΕΠΑΛ και την τεχνική εκπαίδευση και αν αληθεύουν οι διαρροές για επικείμενο νομοσχέδιο στον τύπο.

Η Υπουργός ήταν βιαστική και δεν άφησε πολλά περιθώρια για περαιτέρω συζήτηση.

Επιγραμματικά απάντησε για :

1.Τα Ωρολόγια Προγράμματα:  Η κ. Υπουργός ουσιαστικά αρνήθηκε κάθε τροποποίηση εμμένοντας στην Υπουργική Απόφασή της. 

Για να δικαιολογήσει αυτή τη στάση, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι την εισήγηση για τις αλλαγές την έκανε το ΙΕΠ και ότι υπάρχει τεκμηρίωση, καθώς επίσης ότι ήταν προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης η επαναφορά των Λατινικών.

Ότι το Υπουργείο προβληματίστηκε για την πρόταση της ΟΛΜΕ για επιλογή στην Θεωρητική Κατεύθυνση μεταξύ Λατινικών και Κοινωνιολογίας, αλλά θα εγειρόταν νομικό ζήτημα σε Σχολές που θα εισάγονταν υποψήφιοι οι οποίοι θα εξετάζονταν σε άλλο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και, επειδή είναι στο ίδιο πεδίο, θα μειώνονταν οι εισακτέοι.

Για τους ΠΕ78 –κοινωνικών επιστημών, είπε χαρακτηριστικά ότι κάνει προσλήψεις και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. (Μάλλον εννοεί τους Αναπληρωτές που από του χρόνου δεν θα υπάρχουν) και για τους ΠΕ80 είπε ότι το πρόβλημα  θα μετριαστεί, αφού τους δόθηκε 1η ανάθεση στις νέες πιλοτικές θεματικές δεξιότητες στο Γυμνάσιο, και από του χρόνου αυτές θα γενικευτούν σε όλα τα γυμνάσια. Τις κοινωνικές επιστήμες, είπε, τις ξεκινάνε από δημοτικό και συνεχίζονται στο Γυμνάσιο με τις θεματικές.

Εν κατακλείδι έδειξε τον δρόμο των θεματικών και των εργαστηρίων δεξιοτήτων και όχι του ολόπλευρου μαθήματος, καθώς και τη «λύση» της Ιστορίας (κόντρα μάθημα, Γ΄Λυκείου ) ως β΄ανάθεσης.

Για τα Καλλιτεχνικά μαθήματα είπε ότι στο Γυμνάσιο δεν άλλαξαν.  Και επεσήμανε ότι ο τρόπος που διδάσκονταν μέχρι τώρα (στο Λύκειο) δεν τιμά το Μάθημα. Επί λέξει είπε: «Δεν περιποιεί τιμή η μέχρι τώρα διδασκαλία του Μαθήματος»

Ανέφερε ότι θα βρεί νέους τρόπους διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων των πανελλαδικών, ακόμα και για την μουσική, τα ιταλικά κλπ.

2. Για το νόμο που ψηφίστηκε. Μας ανέφερε ότι απορεί για τις διαφωνίες μας και ότι ουσιαστικά προάγει ένα σύγχρονο σχολείο που δε δίνει μόνο γνώσεις, αλλά και δεξιότητες, οι οποίες καλλιεργούν την κριτική σκέψη των μαθητών.

3. Για το επικείμενο νομοσχέδιο για τα ΕΠΑΛ. Μας ανέφερε ότι δεν ισχύει τίποτα από όσα γράφονται και ότι θα βγει σε δημόσια διαβούλευση, όπου θα δούμε τις αλλαγές.

4.Για το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο και τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα. Μας ανέφερε ότι η Κυβέρνηση ακούει τους ειδικούς, και επιπλέον διατύπωσε τον προβληματισμό της για το τι θα γίνει με τους μαθητές που δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν, επαναφέροντας έτσι το θέμα των καμερών στις τάξεις.

4. Για το κτιριακό του 10ου ΓΕΛ. Δεν το γνωρίζει, θα το διερευνήσει.

*Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ εκτιμά πως η Υπουργός υπεραμύνθηκε της πολιτικής της που βλάπτει σοβαρά το Δημόσιο Δωρεάν σχολείο και αφαιρεί ολόκληρα γνωστικά πεδία, μετατρέποντας το λύκειο σε στείρο εξεταστικό κέντρο, δίνοντας χώρο στα φροντιστήρια και τους σχολάρχες των ιδιωτικών σχολείων.

Επίσης θεωρεί ότι δεν δόθηκαν ικανοποιητικές απαντήσεις καθώς η Υπουργός Παιδείας επέμεινε στις θέσεις της, ιδιαίτερα στα σημαντικότερα ζητήματα.

Ήταν φειδωλή όσον αφορά στην Τεχνική Εκπαίδευση και τα ΕΠΑΛ και δεν αποκάλυψε ούτε ανέφερε κανέναν άξονα-θέμα ή ζήτημα του νομοσχεδίου που έρχεται, πράγμα που δείχνει το βάθος των αλλαγών που ετοιμάζεται να φέρει μέσα στο καλοκαίρι.

Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα για ενημέρωση των συναδέλφων και της κοινωνίας μέσα στο καλοκαίρι, θα επιμείνουμε στην επαναφορά όλων των μαθημάτων που κόπηκαν και όλων των γνωστικών αντικειμένων, αναφέρει το προεδρείο της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας.

Ζητάμε μαζικούς διορισμούς απέναντι στις απολύσεις των αναπληρωτών δια της πλαγίας οδού, μέσω των μεταβολών των ωρολογίων προγραμμάτων.

Ζητάμε από την υπουργό από την υπουργό να πάρει πίσω τον νόμο και τις ΥΑ με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα.

Διεκδικούμε ένα ολόπλευρο Δωρεάν Δημόσιο σχολείο όλων των γνωστικών πεδίων που έχουν ανάγκη τα παιδιά του λαού μας.

Θα συνεχίσουμε μαζί με τους συναδέλφους, τις προσπάθειες και κινητοποιήσεις για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων του κλάδου.

*Να προσθέσουμε πως στο κάτω μέρος της πλ. Γεωργίου εκπαιδευτικοί την Δευτέρα 6/7 το πρωί μοίραζαν στον κόσμο ενημερωτικά φυλλάδια για τις αλλαγές που σηματοδοτεί ο νέος νόμος για την παιδεία, υπογραμμίζοντας πως το ελληνικό σχολείο του 21ου αιώνα θα είναι σχολείο χωρίς Δημοκρατική παιδεία, χωρίς καλλιτεχνική παιδεία κι ένα σχολείο χωρίς εφαρμοσμένη έρευνα. Επίσης είχαν αναρτήσει πανό διαμαρτυρία που έγραφε «Οι κοινωνικές επιστήμες στο απόσπασμα».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις