Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Οι μέρες του κορωνοϊού για μία εργαζόμενη σε σούπερ μάρκετ της Πάτρας- Μιλάει στο thebest για όσα είδε

Οι μέρες του κορωνοϊού για μία εργαζόμεν...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Πολλές ώρες δουλειάς, άσχημες συμπεριφορές και φόβος...

Από τους σκληρά εργαζόμενους αυτή την περίοδο είναι οι υπάλληλοι στα καταστήματα τροφίμων και στα σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για ανθρώπους που δεν είχαν τη δυνατότητα να «μείνουν σπίτι» αυτό τον μήνα των αυστηρών μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Άλλωστε τέτοιου είδους καταστήματα είναι τα μόνα που έμειναν ανοιχτά προκειμένου να μπορεί να προμηθευτεί είδη πρώτης ανάγκης. Το ωράριο τους διευρύνθηκε κι εκείνοι πρέπει αν μένουν μακριά από την ασφάλεια του σπιτιού τους, κάνοντας το καλύτερο που μπορούν.

Οι μέρες φυσικά δεν είναι εύκολες. Μία 30χρονη, εργαζόμενη σε κεντρικό σούπερ μάρκετ της Πάτρας, περιγραφή όσα είδε και έζησε, μέσα στη δουλειά της, τις μέρες του κορωνοϊού.

Περίεργες και άσχημες συμπεριφορές από πελάτες είναι κάποια από αυτά που έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας της.

Αναφέρεται και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας εργαζόμενος, σε τέτοια θέση, αυτό το διάστημα. Μιλάει και για τη θλίψη που της προκαλεί το γεγονός ότι ενώ εκείνη και οι συνάδελφοι της δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό, ο κόσμος κάνει ακριβώς το αντίθετο, πολλές φορές.

Να σημειώσουμε ότι η σημερινή μέρα, η 15η Απριλίου, είναι ημέρα δράσης για τους εργαζόμενους στα super market.

Αρνούνται να μπουν μέσα στο σούπερ μάρκετ για να κάνουν τα ψώνια τους, ζητούν να τους τα πάει κάποιος υπάλληλος, έξω από αυτό. Άλλοι αρνούνται να παραλάβουν την κάρτα εισόδου από την υποδοχή προκειμένου να μην κολλήσουν κάτι

Υπάρχουν «περίεργες» και ασυνήθιστες συμπεριφορές από τους καταναλωτές;

Η πλειοψηφία των καταναλωτών, πολλές φορές, θεωρεί κατά κάποιον τρόπο τους υπαλλήλους… κάτι σαν σύγχρονους είλωτες. Στο παρελθόν έχουμε δει ανθρώπους μέσα στο σούπερ μάρκετ, να τσακώνονται για μία θέση στο ταμείο, και τώρα, αυτή την περίοδο όπου έχουμε έρθει αντιμέτωποι με τον κορωνοϊό, θα έλεγα ότι η κατάσταση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως δραματική.

Ο άνθρωπος θέλει να «ξεφεύγει», αγοράζοντας πράγματα, όσο του επιτρέπει η οικονομική του κατάσταση, και το σούπερ μάρκετ του δίνει αυτή τη διέξοδο.

Υπάρχουν πελάτες οι οποίοι αρνούνται να μπουν μέσα στο σούπερ μάρκετ για να κάνουν τα ψώνια τους και ζητούν να τους τα πάει κάποιος υπάλληλος, έξω από αυτό. Άλλοι αρνούνται να παραλάβουν την κάρτα εισόδου από την υποδοχή προκειμένου να μην κολλήσουν κάτι, ενώ οι κάρτες απολυμαίνονται μπροστά στους πελάτες, με ειδικό αντισηπτικό.

Επίσης φορές βλέπεις ότι αμφίεση των πελατών είναι κάπως… υπερβολική θα έλεγα. Ντύνονται και καλύπτον όλο το πρόσωπο τους. Βέβαια υπάρχουν κι εντελώς αντίθετες συμπεριφορές. Καταναλωτές που ενώ λέμε να κρατάμε τις αποστάσεις, έρχονται τόσο κοντά μας, λες και δεν έχουν επίγνωσης της κατάστασης. Δεν θα έλεγα ότι αμέλεια αλλά αδιαφορία και έλλειψη σεβασμού προς το συνάνθρωπο.

Υπάρχει κάποια κίνηση που σου έκανε εντύπωση περισσότερο απ΄όλες;

Ένας πελάτης αρνήθηκε να ακουμπήσει τα πράγματα που είχε ψωνίσει πάνω στο ταμείο. Ήθελε να τα περάσει ο ίδιος και όχι η υπάλληλος, πράγμα που όπως καταλαβαίνετε ήταν αδύνατον.

Έχουμε δει πελάτες να τσακώνονται για ένα αντισηπτικό σαπούνι που έχει μείνει στο ράφι

Σημειώθηκαν εντάσεις- διαπληκτισμοί αυτό το διάστημα;

Η αλήθεια είναι ότι οι καταναλωτές έχουν χάσει την υπομονή τους. Γίνονται επιθετικοί προκειμένου να αποκτήσουν ένα αντισηπτικό σαπούνι στα οποία, όπως ξέρουμε, υπάρχουν ελλείψεις.

Έχουμε δει πελάτες να τσακώνονται για ένα κομμάτι που έχει μείνει στο ράφι. Εκφράζονται επιθετικά και απέναντι στους εργαζόμενους κατηγορώντας μας πως δεν φροντίζουμε να υπάρχουν τέτοια είδη, λες και ευθυνόμαστε εμείς για την κατάσταση και τις ελλείψεις.

Τις τελευταίες μέρες όμως υπάρχουν θετικά μηνύματα σχετικά με την εξάπλωση του ιού. Έχει χαλαρώσει καθόλου ο κόσμος;

Παρατηρούμε ότι τις τελευταίες ημέρες ο κόσμος έχει αρχίσει να ψωνίζει πιο συντηρητικά. Περιορίζεται στα απαραίτητα και δεν κάνει υπερβολές. Θα έλεγα ότι η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί κατά κάποιον τρόπο.

Δεν μόνο είναι ο φόβος μην κολλήσει ο ίδιος, είναι και να μην μεταφέρεις κάτι στο σπίτι σου, στους δικούς σου ανθρώπους

Αυξήθηκε η δουλειά αυτό τον ένα μήνα που μπήκε στην καθημερινότητα μας ο ιός;

Ναι. Αυξήθηκε κατά 40%, σχεδόν διπλασιάστηκε αφού ο κόσμος ψώνιζε με μανία, ειδικά στις αρχές, σαν να μην υπήρχε «αύριο». Υπήρξε, θεωρώ, έντονος υπερκαταναλωτισμός. Αυτή η συμπεριφορά οδήγησε και στην διεύρυνση του ωραρίου. Αν έμπαινε μπροστά η λογική, θα υπερτερούσε αυτής της ανεξήγητης παράνοιας να γεμίζουμε τα καρότσια, φοβούμενοι ότι θα κλείσουν τα καταστήματα τροφίμων. Κάτι τέτοιο άλλωστε δεν έγινε σε καμία χώρα.

Αυτή την περίοδο, τι ήταν πιο δύσκολο; Οι πολλές ώρες δουλειάς ή ο φόβος για την υγεία σας, δεδομένου ότι έρχεστε σε επαφή με πάρα πολύ κόσμο…

Και τα δύο εξίσου δύσκολα. Για να εξυπηρετηθούν όλοι οι πελάτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, υπάλληλοι εργάζονται αρκετές ώρες, κοπιάζοντας. Αλλά και ο φόβος είναι ένα κομμάτι δύσκολο για εμάς που κάνουμε αυτή τη δουλειά, κι ας τηρούμε όλους τους κανόνες.

Δεν μόνο είναι ο φόβος μην κολλήσεις ο ίδιος, είναι και να μην μεταφέρεις κάτι στο σπίτι σου, στους δικούς σου ανθρώπους.

Υπάρχει και η θλίψη καθώς πολλές φορές αισθανόμαστε ότι, παρά την προσπάθειά που καταβάλουμε, δε λαμβάνουμε τον δέοντα σεβασμό.

Τι σας δίδαξε αυτή η περίοδος;

Όλη αυτή η κατάσταση θα πρέπει να μας κάνει να αναθεωρήσουμε σε πολλά.

Να αναλογιστούμε την αξία της προσφοράς στον συνάνθρωπο, οι κανόνες υγιεινής θα πρέπει να τηρούνται το ίδιο ευλαβικά και χωρίς τον ιό.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις