Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Συγχωνεύσεις σχολείων: Τι αλλάζει στον σχολικό χάρτη της Πάτρας

Συγχωνεύσεις σχολείων: Τι αλλάζει στον σ...

Οι προτάσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και η θέση του Δημοτικού Συμβουλίου

Την πρόταση συγχώνευσης των 17ου και 15ου Δημοτικών Σχολείων που συστεγάζονται στο συγκρότημα της Δροσιάς στην Πάτρα, επαναφέρει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας. Με έγγραφό της προς το Δήμο Πατρέων ζητά να συγχωνευτούν το επταθέσιο  15ο Δημοτικό και το επταθέσιο 17ο Δημοτικό Σχολείο σε ένα 14θέσιο με το τίτλο 15ο Δημοτικό.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το 15ο Δημοτικό το σχολικό έτος 2018 – 2019 λειτουργούσε με 147 μαθητές και το τρέχον έτος, λειτουργεί με 9 τμήματα και 157 μαθητές. Το 17ο Δημοτικό Σχολείο το προηγούμενο σχολικό έτος λειτουργούσε με 121 μαθητές και το τρέχον έτος με 7 τμήματα και 122 μαθητές. Το νέο σχολείο με ονομασία 15ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας με Τμήμα Ένταξης, σύμφωνα με την Πρωτοβάθμια, θα λειτουργεί ως 14θέσιο, καθώς κατά το τρέχον έτος φοιτούν 280 μαθητές και προβλέπεται το νέο σχολικό έτος να φοιτήσουν περίπου 290 μαθητές. Με τη συγχώνευση των σχολείων, σύμφωνα με την Πρωτοβάθμια, δεν υπάρχει ζήτημα μεταφοράς μαθητών καθώς αυτοί είναι εντός των ορίων της σχολικής τους περιφέρειας. Επίσης το νέο σχολείο θα στεγάζεται στα ήδη υπάρχοντα κτίρια των δύο υπό συγχώνευση σχολείων του σχολικού συγκροτήματος της Δροσιάς. Μ

Η πρόταση συγχώνευσης των σχολείων είχε γίνει και το 2016, ωστόσο δεν προχώρησε μετά από τις αντιδράσεις, δασκάλων, γονέων και του Δημοτικού Συμβουλίου της Πάτρας.

Ανάλογες αντιδράσεις υπάρχουν και σήμερα. Ήδη ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 17ου Δημοτικού Σχολείου αντέδρασε, αποστέλλοντας επιστολή στη Διεύθυνση, όσο και στην  Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Πατρέων, καθώς και σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, κάνοντας λόγο για στοχοποίηση του σχολείου και για εκμετάλλευση των κτιριακών του εγκαταστάσεων, αφού εκτός των άλλων είχε προταθεί στο παρελθόν να εγκατασταθεί στο χώρο και το ΚΕΣΥ, μία δημόσια υπηρεσία.

Αλλά και το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας και η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας έχουν εκφράσει τη διαφωνία τους με την προωθούμενη συγχώνευση των σχολείων της Δροσιάς.

Το Δημοτικό Συμβούλιο, κάνοντας δεκτή την εισήγηση της Επιτροπής Παιδείας που παρουσίασε ο αντιδήμαρχος Παιδείας και πρόεδρος της Επιτροπής Τάκης Πετρόπουλος για το θέμα πήρε την παρακάτω θέση:

«Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επανέρχεται με πρόταση συγχώνευσης του 15ου και του 17ου Δημοτικού Σχολείου. Το 2016 η Διεύθυνση Π.Ε. πρότεινε: “Συγχώνευση του 15ου 12/θέσιου Ολοήμερου Δ/Σ Πατρών  και του 17ου 12/θέσιου Ολοήμερου Δ/Σ Πατρών σε 20/θέσιο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο”. Φέτος προτείνει “συγχώνευση του 15ου 7/θέσιου Ολοήμερου Δ/Σ Πατρών και του 17ου 7/θέσιου Ολοήμερου Δ/Σ Πατρών σε 14/θέσιο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο”.

Δημιουργεί εύλογα ερωτήματα η συγκεκριμένη πρόταση: γιατί το 2016 κάτω από την πίεση των γονέων, εκπαιδευτικών και την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου όταν η πρόταση αποσύρθηκε, το σχολικό συγκρότημα είχε περίπου 250 μαθητές, ενώ τώρα που επαναδιατυπώνεται, όπως αναφέρεται στη πρόταση της Δ/νσης Π.Ε θα έχει 290! Ενώ υπάρχει αυξητική τάση του μαθητικού πληθυσμού, επιμένουν στο να δημιουργήσουν ένα τεράστιο σχολείο.

Ως προς το “λογιστικό-αριθμητικό” κομμάτι, που δεν είναι το σημαντικότερο, αν και υπαρκτό, οι αριθμοί των τμημάτων που θα λειτουργήσουν μετά τη συγχώνευση, καθώς και ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, είναι στον “αέρα” όπως τους υπολογίζει η Διεύθυνση. Στο συγκρότημα “Δροσιάς” φέτος λειτουργούν 16 τμήματα, η Δ/νση Π.Ε προτείνει να λειτουργήσουν 15, όμως καμία βεβαιότητα δεν υπάρχει ότι τα τμήματα που έχουν από 46 μέχρι 50 μαθητές θα τριχοτομηθούν.  Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα.

 Με την πρόταση δημιουργίας τεράστιων συγχωνευμένων μονάδων διευκολύνεται η προώθηση αλλαγών όπως: τα ελαστικά ωράρια εκπαιδευτικών, οι υπερωρίες, η απόκρυψη των αμέτρητων κενών σε εκπαιδευτικούς, η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.

Με αυτό τον τρόπο διευκολύνεται ο σχεδιασμός  για διάσπαση του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος σπουδών, για “αυτονομία” της σχολικής μονάδας στο περιεχόμενο της μάθησης (κάθε σχολείο το δικό του πρόγραμμα). Όπως επίσης, στα ίδια πλαίσια, διευκολύνεται και η είσοδος των χορηγών στα Σχολεία, επιτυγχάνοντας “οικονομία κλίμακος”,  με δραστική μείωση της ολόπλευρης οικονομικής χρηματοδότησης του Δημόσιου Σχολείου, που σήμερα αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους Νόμους  του ελληνικού κράτους, γεγονός που συνιστά κρατική αυθαιρεσία κατά της Παιδείας.

Επομένως, σύμφωνα με τα ανωτέρω  η εισήγηση του Υπουργείου με την οποία είναι απόλυτα εναρμονισμένη και  η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης, δε μπορεί να γίνει αποδεκτή σε καμιά περίπτωση από τη Δημοτική Αρχή γιατί ουσιαστικά υπονομεύει επικίνδυνα την Παιδεία και την υποβαθμίζει δραστικά.»

Ωστόσο στην Επιτροπή Παιδείας συμφώνησε με την συγχώνευση των δύο σχολείων η Μαρία Μαρκέτου (Διευθύντρια 2ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών), διότι θεωρεί πως με τη συγχώνευση:

Θα ισχυροποιηθεί η συγκεκριμένη Σχολική Κοινότητα.

Θα ισχυροποιηθεί ο Σύλλογος Διδασκόντων.

Θα λυθούν τα προβλήματα που υπάρχουν και προκύπτουν από τη λειτουργία του τμήματος  Ένταξης στο ένα από τα δύο Δημοτικά Σχολεία.

Ο  αριθμός των μαθητών ανά τμήμα θα είναι πάντα στα νόμιμα πλαίσια αφού αυτό διασφαλίζεται με την κείμενη νομοθεσία.

Δεν θα μετακινηθούν μαθητές (λόγω μεταβολής ορίων).

Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Αχαΐας προτείνει, επίσης, τη προαγωγή του 2ου  Ειδικού Νηπιαγωγείου από 1/θέσιο σε 2/θέσιο, πρόταση με την οποία συμφωνεί το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας.

Επίσης το Δημοτικό Συμβούλιο αποδέχθηεκ την πρόταση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας για:

Προαγωγή του 2ου  Ειδικού Δημοτικού Σχολείου από 7/θέσιο 8/θέσιο

Προαγωγή του 4ου  Ειδικού Δημοτικού Σχολείου από 4/θέσιο 5/θέσιο

Προαγωγή του 13ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου από 9/θέσιο σε 10/θέσιο.

Εργαστήρι Κεραμικής στο ΕΕΕΕΚ Πατρών

Η δημιουργία Εργαστηρίου Κεραμικής στο Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), είναι η μόνη πρόταση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η Διεύθυνση δεν προτείνει καμία άλλη αλλαγή στα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια ή στα Επαγγελματικά Λύκεια της περιοχής.

Με την πρόταση για το Εργαστήριο Κεραμικής συμφωνεί και το Δημοτικό Συμβούλιο. Μάλιστα, ο Δήμος Πατρέων έχει αναλάβει τις πιστώσεις για τη λειτουργία του Εργαστηρίου.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις