Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Η μεγάλη γκάφα του «The Crown»: Στην Αθήνα του '67 μιλούσαν κυπριακά!

Η μεγάλη γκάφα του «The Crown»: Στην Αθή...

Στην τρίτη σεζόν , της δημοφιλούς σειράς αφήνουμε για λίγο το Μπάκιγχαμ και πάμε στην Αθήνα

Η τρίτη σεζόν της σειράς ανταλλάσσει για λίγο τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ για την Αθήνα του '67 και το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον αποκαρδιωτικό για το μέγεθος της λαμπερής παραγωγής που παρακολουθεί τη βασιλεία της Ελισάβετ από την στέψη της ως τη σύγχρονη εποχή.

Αθήνα 1967. Ένας λογιστής μπαίνει στην Χριστιανική Αδελφότητα Μάρθας και Μαρίας, ένα παρατημένο κτίριο που μοιάζει παραδομένο στη φθορά του χρόνου,  για να συναντήσει την ηγουμένη. «Τα χρήματα τελείωσαν, σου έφερα να δεις τα έξοδα» της λέει. «Χρειαζόμαστε φάρμακα, χρειαζόμαστε κρεβάτια, χρειαζόμαστε φαγητό. Δεν μπορώ ν’ απομακρύνω τους ανθρώπους», του απαντά εκείνη. «Στο παρελθόν όταν δεν είχαμε λεφτά, καταφέρνατε να κάνετε προσωπικές συνεισφορές», ανταπαντά αυτός. «Έχω ήδη πουλήσει τα πάντα» επιμένει η ηγουμένη για να πάρει την απάντηση ότι δεν μένει άλλη επιλογή, «το τάγμα πρέπει να κλείσει».

Ο παραπάνω διάλογος εκτυλίσσεται στην αρχή του τέταρτου επεισοδίου («Μπόμπιρας»), της τρίτης σεζόν του The Crown (Το Στέμμα), ανάμεσα στην πριγκίπισσα Αλίκη της Ελλάδας, τη μητέρα του δούκα του Εδιμβούργου Φίλιππου, που αφιέρωσε  χρόνια της ζωής της στην Αθήνα, τη χρονιά του πραξικοπήματος των συνταγματαρχών. Όπως μαθαίνουμε αργότερα στο επεισόδιο, η ανήσυχη βασίλισσα Ελισάβετ ΙΙ θα μεριμνήσει για την μεταφορά της πεθεράς της από την ταραγμένη Ελλάδα στην Αγγλία, στην ασφάλεια των ανακτόρων του Μπάκιγχαμ.

 

Ναι, η τρίτη σεζόν της δημοφιλούς σειράς του Netflix που προβάλλεται από τις 17 Νοεμβρίου και προσφέρει ξανά τη βρετανική μοναρχία στο πιάτο του λεγόμενου «binge watching», έχει Αθήνα, Ακρόπολη, Λυκαβηττό, Νέο Ηράκλειο (σε ένα εφετζίδικο πλάνο) και… κυπριακή διάλεκτο. Σε αυτό το επεισόδιο, σκηνοθετημένο από τον Μπέντζαμιν Κάρον, για κάθε μεγαλοπρεπές κοντινό πλάνο της στιβαρής, μελαγχολικής Ολίβια Κόλμαν –πρωταγωνίστρια του τρίτου κύκλου μετά την βραβευμένη tour de force ερμηνεία της Κλερ Φόι στον πρώτο και δεύτερο κύκλο – και κάθε ραφιναρισμένη ματιά στον ενδοοικογενειακό βίο της βρετανικής βασίλισσας, εισπράττεις και κραυγαλέες γλαφυρότητες.

Όχι ότι η σειρά τις αποφεύγει γενικά αλλά αυτή τη φορά τις προσέχουμε περισσότερο ως τραγελαφικό παράδοξο στο σύνολο μιας γκλάμουρ παραγωγής διεθνούς απήχησης. Οι «ελληνικές» σκηνές της αναγνωρισμένης με θεατρικό βραβείο Tony, Τζέιν Λάποτερ, που υποδύεται την βασανισμένη μητέρα του Φίλιππου - ελληνορθόδοξη μοναχή κυρίως προς το τέλος της ζωής της με σημαντικό κοινωνικό έργο στην Ελλάδα – ξεχωρίζουν για όλους τους λάθους λόγους: οι ηθοποιοί μιλούν την κυπριακή αντί της ελληνικής γλώσσας ενώ η ίδια φαίνεται να υποφέρει, καδραρισμένη ως «αγία» στην αχλή μιας πομπώδους μελοδραματικής εικονογραφίας.

Γυρισμένο στα βρετανικά στούντιο που χρησιμοποιούνται για τα γυρίσματα της παραγωγής, το τέταρτο αυτό επεισόδιο του Στέμματος, «βγάζει μάτι» με την ερασιτεχνική απεικόνιση μιας κρίσιμης περιόδου της ελληνικής ιστορίας και κάπως μας βάζει στη διαδικασία να μελετήσουμε αυτό που έχει επισημανθεί από τον βρετανικό τύπο ξανά για τη σειρά: ότι οι σεναριακές προσεγγίσεις καίριων στιγμών κατά την περίοδο της βασιλείας της Ελισάβετ ΙΙ είναι όχι μόνο συζητήσιμες αλλά και προϊόν μυθοπλασίας.

ΠΗΓΗ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight