Back to Top

TRAVEL

/

Γ. Τελώνης: Αισιοδοξία για ρεκόρ επισκεπτών το καλοκαίρι εκτός κι αν βάλουμε...αυτογκόλ!

Γ. Τελώνης: Αισιοδοξία για ρεκόρ επισκεπτών το καλοκαίρι εκτός κι αν βάλουμε...αυτογκόλ!
Παπαδάκου Γωγώ

Συνέντευξη του προέδρου του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων της Δυτικής Ελλάδος,

Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα που έρχονται από το εξωτερικό για τον ελληνικό τουρισμό στην επόμενη σεζόν, εκτός κι αν βάλουμε ως χώρα… «αυτογκολ» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων της Δυτικής Ελλάδος, Γιώργος Τελώνης μιλώντας στο thebest.

Παράλληλα αναφέρεται στην άτυπη μάχη μεταξύ ξενοδόχων και airbnb ενοικιαστών και για το  πως η συνεργασία τους μπορεί να αποφέρει κέρδη στον τουριστικό κλάδο της Αχαϊας.

*Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι την επόμενη τουριστική σεζόν η Ελλάδα μπορεί να φιλοξενήσει ένα νούμερο ρεκόρ φθάνοντας να υποδεχθεί 33 εκατομμύρια τουρίστες. Συμμερίζεστε αυτή την εκτίμηση;

 «Οι αρχικές ενδείξεις, πράγματι, οδηγούν προς αυτή την εκτίμηση. Η κατ’ εξακολούθηση ανοδική πορεία του τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο βοηθά προς αυτή την κατεύθυνση. Επιπρόσθετα, η Ελλάδα συνεχίζει  να αποτελεί έναν εξαιρετικό και πολύ ξεχωριστό  προορισμό με ποικίλες μορφές τουρισμού. Το «ήλιος και θάλασσα» ήταν, είναι και θα είναι η βιτρίνα του τουριστικού οπλοστασίου μας, αλλά ήδη βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και η αξιοποίηση πολλών ακόμα θεματικών μορφών τουρισμού, που θωρακίζουν ακόμα περισσότερο το τουριστικό προϊόν, καθιστώντας το ιδιαίτερα ελκυστικό. Η μεγάλη και μοναδική ελληνική ακτογραμμή, οι ιδιαιτερότητες της Πολυνησίας μας σε συνδυασμό με τις ολοένα αυξανόμενες, σε ποιότητα και ποσότητα, τουριστικές υποδομές, είναι ικανές και αναγκαίες συνθήκες  για να συνθέτουν διαφορετικά περιεχόμενα και εντυπώσεις, ώστε να προσελκύουν όλο και μεγαλύτερο αριθμό τουριστών.

 H Eλλάδα, έχοντας το μοναδικό προνόμιο της ιδιαιτερότητας και της απίστευτα μεγάλης ποικιλίας στις τοποθεσίες της, μπορεί όχι απλώς να προσελκύει τουρίστες, αλλά να τους κρατάει σε σταθερή βάση. Είναι πλέον κάτι μόνιμο: ενθουσιασμένοι και γοητευμένοι με το ελληνικό τουριστικό προϊόν, οι περισσότεροι επισκέπτες όχι απλώς δεν το αλλάζουν, αλλά προσπαθούν, κάθε φορά, να το εξερευνήσουν και να το γευθούν ολόκληρο. Ελάχιστες χώρες διαθέτουν αυτό το προνόμιο, πιστέψτε με. Επομένως, όλα τα στοιχεία συνηγορούν σε επίτευξη νέου ρεκόρ για το 2020. Μόνο ένας κίνδυνος ελλοχεύει. Να βάλουμε αυτογκόλ. Αυτό μπορεί να συμβεί

-είτε με ενδεχόμενη δυσφήμηση της εικόνας μας στο εξωτερικό, κάτι το οποίο μπορεί να προκληθεί με γεγονότα ή ανησυχίες που θα παραπέμπουν σε καταστάσεις ανασφάλειας, για παράδειγμα με λαθεμένη διαχείριση του προσφυγικού-μεταναστευτικού,

-είτε με εσωτερικές δικές μας φάλτσες κινήσεις, όπως για παράδειγμα μείωση της ποιότητάς του τουριστικού προϊόντος και υπερβολικής αύξησης της τιμής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

 

*Κάνοντας έναν απολογισμό της τουριστικής κίνησης στην περιοχή της Αχαΐας, ποια θεωρείτε ότι ήταν φέτος τα βασικά χαρακτηριστικά; Μπορούμε να προσδοκούμε σε καλύτερες μέρες; 

«Δεν πήγαμε άσχημα, αλλά δεν μπορώ να πω ότι πήγαμε και όσο καλά θα έπρεπε και θα μπορούσαμε να πάμε. Λαμβάνοντας υπόψη την βελτίωση των τουριστικών υποδομών της περιοχής, τη διεξαγωγή των Παράκτιων Μεσογειακών Αγώνων και τη γενικότερη αύξηση στην χώρα, μας μένει μια γλυκόπικρη γεύση.

 Γιατί ναι μεν οι αριθμοί έδειξαν μία αύξηση τουριστικών μεγεθών σε σχέση  με την περσινή χρονιά, όμως δυστυχώς υπολειπόμαστε πάρα πολύ ακόμα για να μπορέσουμε να κάνουμε έντονο το αποτύπωμά μας στον τουριστικό χάρτη της Ελλάδας. Και η Αχαΐα, ως κομμάτι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, δεν θα μπορούσε να έχει διαφορετική εικόνα. Είμαστε  στις τελευταίες θέσεις της σχετικής κατάταξης των Περιφερειών της χώρας μας και αν δεν δράσουμε οργανωμένα, ομαδικά και στοχευμένα, πολύ φοβάμαι πως δύσκολα θα ξεκολλήσουμε από αυτές τις θέσεις… Πρέπει να βάλουμε τον πήχη πιο ψηλά. Μόνο έτσι θα έρθουν καλύτερες μέρες. Εμείς, με τις πρωτοβουλίες και με τις πράξεις μας, θα τις φέρουμε τις καλύτερες μέρες. Δεν πρόκειται να ‘ρθουν μόνες τους…».

*Υπάρχει η άποψη ότι τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται μια άτυπη «μάχη» ανάμεσα στον κλάδο των ξενοδόχων και των Airbnb κρατήσεων. Πόσο πιστεύετε ότι έχει επηρεάσει την τουριστική κίνηση, ιδίως στη δική μας περιοχή;

«Η πλατφόρμα του Airbnb είναι πλέον μια πραγματικότητα, πρέπει να την αποδεχτούμε και να μάθουμε να ζούμε με αυτή, να συμβιώνουμε μαζί της. Δεν αφορά, βεβαίως, μόνο τα καταλύματα, αποτελεί γενικότερα μία νέα μορφή οικονομίας με την οποία, περισσότερο ή λιγότερο, σιγά-σιγά θα εξοικειωθούμε. H οικονομία του διαμοιρασμού.

Οσον αφορά το ερώτημά σας συγκεκριμένα, η ραγδαία άνοδος της νέας αυτής μορφής μίσθωσης κατοικιών είτε θα χρειαστεί να προκαλέσει την καίρια παρέμβαση της Πολιτείας, ώστε μέσω ενός θεσμικού πλαισίου να ρυθμιστεί  η αγορά με τέτοιο τρόπο που να μη δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός σε βάρος των ξενοδόχων ή των ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων,  είτε θα δούμε, προϊόντος του χρόνου, να αυτορυθμίζεται η αγορά.

Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, η κατάληξη θα είναι να συνυπάρχουν πλέον, επίσημα και απόλυτα νόμιμα, ως κύριες μορφές καταλυμάτων τόσο τα ξενοδοχεία όσο και οι πάσης φύσεως πλατφόρμες ενοικίασης κατοικιών..

Η κατάσταση αυτή σαφώς και θα επηρεάσει την τουριστική κίνηση, και γενικότερα και ειδικότερα. Και θα την επηρεάσει ευεργετικά, εκτιμώ. Η επίδραση θα είναι πιο έντονη στις περιόδους που τα ξενοδοχεία παρουσιάζουν πληρότητα (Ιούλιο, Αύγουστο), οπότε αυτό θα πάψει να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα έλευσης κι άλλων επισκεπτών, αλλά και σε περιόδους χαμηλότερης ζήτησης όπου θα δίνεται η δυνατότητα σε επισκέπτες να έχουν εναλλακτικά χαμηλότερες τιμές ή εναλλακτικά πάσης φύσεως καταλύματα.

Συνεπώς, σε περιόδους υψηλής τουριστικής κίνησης για την περιοχή (Καρναβάλι, αθλητικοί αγώνες, συνέδρια, χιονοδρομική περίοδος για να μιλήσουμε για τα Καλάβρυτα) η προσφορά  καταλυμάτων για τους επισκέπτες θα είναι υπερδιπλάσια σε σχέση με εκείνη που μπορούν να προσφέρουν οι ξενοδοχειακές μονάδες. Το οποίο ερμηνεύεται σε αύξηση της τουριστικής ροής για την περιοχή μας.

Σχόλια

Life