Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Η «καταραμένη» Πατρών – Πύργου - Πάει για μετά το 2023 το έργο

Η «καταραμένη» Πατρών – Πύργου - Πάει γι...

Το ιστορικό της πολύπαθης Πατρών – Πύργου

«Πάτρα - Πύργος και ΒΟΑΚ, δύο δρόμοι που πρέπει να γίνουν και θα γίνουν. Είναι δύο δρόμοι, οι οποίοι αυτή την στιγμή, επειδή δεν έχουνε ολοκληρωθεί, θρηνούμε πάρα πολλά θύματα». Αυτό αρκέστηκε να δηλώσει ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής για την Πατρών – Πύργου, μετά τη συνάντηση που είχε το πρωί της Πέμπτης στο Υπουργείο με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Όπως είναι γνωστό ο κ. Καραμανλής, έχει εξαγγείλει το πάγωμα του έργου, ήδη από την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων του στη Βουλή.

Μάλιστα, πρόσφατα δήλωσε πως το έργο πάει για μετά το 2023, καθώς όπως είπε σε συνέντευξή του «Είμαστε σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση πέραν του 2023, γιατί έτσι όπως είναι το έργο, σας βεβαιώνω ότι δεν θα γίνει μέχρι τότε».

Να σημειωθεί ότι το έργο έχει παγώσει με εντολή της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, με αναστολή των προκαταβολών για την έναρξη των έργων στα πέντε από τα οκτώ κομμάτια του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος.

Το ιστορικό της πολύπαθης Πατρών – Πύργου

Το έργο ήταν κομμάτι της παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό και το 2013 με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης «κόπηκε», ενώ είχαν ήδη κατασκευαστεί έργα αξίας 100 εκατ. ευρώ (μεταξύ αυτών και το σημαντικότερο οδικό έργο του τμήματος, η γέφυρα του Πηνειού). Το 2014, ο τότε υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ανακοίνωσε ότι θα δημοπρατηθεί με προϋπολογισμό 443 εκατ. (έναντι 340 εκατ., που είχε αρχικά ανακοινωθεί). Ο διαγωνισμός πήρε μερικές παρατάσεις και, με την αλλαγή της κυβέρνησης, ο νέος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης προχώρησε στην ακύρωση του διαγωνισμού. Τον Απρίλιο του 2015 ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε σε φορείς της Ηλείας και της Αχαΐας την τμηματική δημοπράτηση του έργου.

Το πρώτο από τα οκτώ τμήματα του άξονα (Αμαλιάδα - Δουναίικα) δημοπρατήθηκε τον Φεβρουάριο του 2016. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανήλθε στο μισό δισ. ευρώ. Ο υπουργός υποστήριζε ότι οι συμβάσεις θα είχαν υπογραφεί μέχρι το καλοκαίρι του 2017, όμως όλα κινούνταν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα ο τελευταίος ανάδοχος να αναδειχθεί... τον Μάρτιο του 2018.

Όλο αυτό το διάστημα το υπουργείο Υποδομών βρήκε «απέναντι» την Ευρωπαϊκή Ένωση, για δύο λόγους: τη χαμηλή κυκλοφορία του άξονα (μια δυσκολία που θα αντιμετώπιζε και ως ενιαίο έργο) και την τμηματική κατασκευή του.

Τελικώς, ο φάκελος μεγάλου έργου υποβλήθηκε 2,5 χρόνια μετά την προκήρυξη του πρώτου διαγωνισμού, τον Δεκέμβριο του 2017 (και εγκρίθηκε το 2018).

Η κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών (συμφερόντων ομίλου Καλογρίτσα) αναδείχθηκε ανάδοχος σε 4 από τα 8 έργα, ενώ οι εκπτώσεις που δόθηκαν από τους μειοδότες σε όλα τα τμήματα ξεπερνούσαν το 50%.

Λίγο πριν από τις εκλογές, ο κ. Σπίρτζης επισκέφθηκε το έργο και κήρυξε την έναρξη των εργασιών στα πέντε από τα οκτώ τμήματα (οι τρεις από τις οκτώ συμβάσεις δεν έχουν ακόμα υπογραφεί).

Τώρα ο νέος υπουργός, Κώστας Καραμανλής, «βολιδοσκοπεί» την Ε.Ε. για να επαναπροκηρυχθεί το έργο ως ενιαίο, ζητώντας να μπορεί να συνεχιστεί ως γέφυρα στο επόμενο ΕΣΠΑ.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις