Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Οι Ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι σε...αριθμούς-Πόσοι δούλεψαν για την κατασκευή και τη λειτουργία τους και πόσες διελεύσεις "μέτρησαν" το 2016

Οι Ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι σε...αριθμ...

Αναλυτικά στοιχεία

Πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τη λειτουργία των ελληνικών αυτοκινητόδρομων παρουσίασε στο πρόσφατο συνέδριο Υποδομών – Μεταφορών ο Βασίλη Χαλκιάς. Σύμφωνα με αυτά, 8.181 άτομα εργάστηκαν το 2016 στους Ελληνικούς Αυτοκινητόδρομους  εκ των οποίων  περίπου το 30% ήταν προσωπικό στην Ολυμπία Οδό με 2.539 άτομα.

Στη δεύτερη θέση ήρθε η Νέα Οδός με 1.793 άτομα, τρίτος ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου με 986 άτόμα και ελάχιστα πιο κάτω στην τέταρτη θέση ήρθε η Αττική Οδός με 950 άτομα. Ακολουθούν Κεντρική Οδός 757, Εγνατία με 650, Μορέας με 414 και Γέφυρα με 92 άτομα. Από αυτά 8.181 άτομα τα 4.814 εργάστηκαν στην κατασκευή και τα 3.367 στην παραχώρηση.

Αναφορικά με τους αυτοκινητόδρομους που κατεγράφησαν το 2016 ήταν 8 με συνολικά 1.842,8χλμ. Πρώτη με σχεδόν 40% του συνολικού αριθμού η Εγνατία με 854,1χλμ. Πολύ πιο κάτω και κοντά ο ένας στον άλλο ο Αιγαίου με 230χλμ, η Νέα Οδός με 220χλμ, η Ολυμπία με 202,3χλμ. Στο κάτω άκρο η Αττική Οδός με 70χλμ, η Κεντρική Οδός με 57 και η Γέφυρα με 3,5χλμ.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το νούμερο αυτό θα αλλάξει με την λειτουργία των νέων αυτοκινητόδρομων της Εγνατίας (κάθετοι) και του Ε65 στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα.

Επίσης σε αυτό το νούμερο δεν υπολογίζονται και άλλοι αυτοκινητόδρομοι που δεν διαθέτουν διόδια όπως το Θεσσαλονίκη-Κασσανδρεία και τμήματα αυτοκινητόδρομων στον ΒΟΑΚ.

Σχετικά με τις διελεύσεις του 2016 ο αριθμός ανήλθε σε 213 εκατομμύρια μέσα από 106 σταθμούς διοδίων που λειτουργούν σε όλη τη χώρα. Νικήτρια ήρθε όπως ήταν αναμενόμενο η Αττική Οδός με 77εκατ., δεύτερη ήρθε η Ολυμπία Οδός με 34,3εκατ. και τρίτη η Εγνατία με 29,1 εκατομμύρια.

Για την Εγνατία να σημειώσουμε ότι αυτή η επίδοση χαρακτηρίζεται ελάχιστη λόγω μεγέθους του δρόμου καθώς όπως γνωρίζουμε, συνεχίζονται να προστίθενται σταθμοί διοδίων και η καθαρή εικόνα θα φανεί στις διελεύσεις του 2018.

Στο κομμάτι των διελεύσεων 24,2εκατ. έγραψε η Νέα Οδός, χωρίς και εδώ να έχει λειτουργήσει κανένας σταθμός διοδίων στην Ιόνια Οδό (που ελέγχεται από την εταιρεία αυτή), 21,3εκατ. ο Αιγαίου, 16,4εκατ. ο Μορέας, 7,2εκατ. η Κεντρική και 3,5εκατ. η Γέφυρα.

Τριάντα εννέα σταθμούς διοδίων έχει η Αττική Οδός, 13 ο Αιγαίου, 13 η Νέα Οδός, 12 ο Μορέα, 10 η Κεντρική Οδός, μόλις 9 η Εγνατία (αναλογικά με το μήκος της), 9 η Ολυμπία (που έχει το 1/4 του μήκους της Εγνατίας) και 1 η Γέφυρα.

Ο αριθμός των σταθμών θα αυξηθεί σημαντικά το 2017 με την προσθήκη νέων σταθμών σε Ιόνια (+4), στην Εγνατία και τον Ε65.

Οι πομποδέκτες πέραν της Αττικής Οδού δεν φαίνονται ιδιαίτερα δημοφιλείς στους άλλους αυτοκινητόδρομους. Αυτό μπορεί κάποιος να το καταλάβει αν δει πως από τους 697.534 πομποδέκτες που έχουν δοθεί οι 568.883 είναι στην Αττική Οδό, 50.769 στην Νέα Οδό, 36.646 στην Ολυπία, 30.735 στον Αιγαίου, 9.314 στην Γέφυρα και 1.187 στην Κεντρική. Δεν υπάρχουν στοιχεία για Μορέα ενώ στην Εγνατία δεν υπάρχουν πομποδέκτες.

πηγη

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις