Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Ενδιαφέρον της Cosco για το λιμάνι της Πάτρας- Η Ολυμπία Οδός άνοιξε δρόμο για την κάθοδο των Κινέζων - Ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ μιλά στο thebest.gr

Ενδιαφέρον της Cosco για το λιμάνι της Π...

Το βάρος στην εμπορευματική κίνηση

Το ενδιαφέρον της Κινεζικής Cosco για το λιμάνι της Πάτρας εκδηλώνεται πλέον ανοιχτά με αφορμή το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κίνα και τις διμερείς συμφωνίες που πρόκειται να υπογράψει στο Πεκίνο με τον Κινέζο ομόλογό του.

Όπως έγραψε προ ημερών το  euro2day.gr στο μνημόνιο συνεργσίας που θα υπογραφεί μεταξύ των δύο χωρών υπάρχει η εξής αναφορά στον τομέα των μεταφορών:

«Με αφετηρία «την επιτυχή ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά», τη δραστηριότητα της Cosco  και την πρόσφατη ιδιωτικοποίηση της «TRAINOSE», οι δύο πλευρές θα αναζητήσουν συνεργασία στα έργα που αφορούν:

* Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Βαλκανικής Χερσονήσου-Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης καθώς και της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Πάτρας, ώστε να αξιοποιηθούν στο ζενίθ τα λιμάνια της Ελευσίνας, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας».

Το thebest.gr μίλησε με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο του ΟΛΠΑ Νίκο Κοντοέ ο οποίος και επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της COSCO και την προοπτική που έχει το λιμάνι της Πάτρας. Ερωτηθείς για τα αναχώμματα που βάζει η δημοτική αρχή ως προς τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής ο κ. Κοντοές δήλωσε πως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χαθεί πολύτιμος χρόνος.

Είναι κοινό μυστικό ότι τους τελευταίους μήνες εκφράζονταν προβληματισμοί για το νέο ρόλο του λιμανιού της Πάτρας καθώς εκδηλώνονταν ανησυχίες ότι η διάνοιξη της Ιονίας Οδού θα αφαιρέσει επιβατική κίνηση από το λιμάνι της Πάτρας που θα μετατοπιστεί στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας (σχετικά έγραφε και το thebest.gr: Δυτική Ελλάδα, στην κορυφή της φτώχειας- Αρκούν τα εγκαίνια της Ολυμπίας οδού να βγάλουν την περιοχή από το τέλμα;).

Ωστόσο το θετικό αντίμετρο σε αυτόν τον κίνδυνο αναζητείτο σε ένα νέο ρόλο του λιμανιού που θα δίνει βάρος στην εμπορευματική κίνηση, ως συνεργαζόμενο λιμάνι με τον Πειραιά, το οποίο διαχειρίζεται η Κινεζική Cosco.

Η Ολυμπία Οδός ελαχιστοποιεί το χρόνο μετάβασης από τον Πειραιά στην Πάτρα (και αντιστρόφως) και ανοίγει το δρόμο της συνεργασίας μεταξύ Πειραιά και Πάτρα, ώστε να δέχεται το λιμάνι της Αχαϊκής πρωτεύουσας μέρος των μεταφορών που προορίζονται μέσω του Πειραιά για τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr το σενάριο αυτής της συνεργασίας έχει τύχει επεξεργασίας αθόρυβα τους τελευταίους μήνες . Και ως φαίνεται, το ταξίδι   του Αλέξη Τσίπρα στο Πεκίνο, στα μέσα Μαΐου, επισημοποιεί το νέο ρόλο του λιμανιού της Πάτρας αφού τον εντάσσει στο μνημόνιο ελληνο-κινεζικής επενδυτικής συνεργασίας που θα υπογράψουν οι δύο πλευρές.

Βασική προϋπόθεση φυσικά για να προχωρήσει η αξιοποίηση του λιμανιού της Πάτρας στον εμπορευματικό τομέα, μέσω της Cosco, είναι η ταχεία κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής με κατάληξη στο νέο λιμάνι.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις